توضیح اپل برای error 53 ، نوشدارو بعد از مرگ آیفون

اخباری را برای مشکل جدیدی که گریبان کاربران را گرفته در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. این مشکل اغلب برای کاربران آیفون 6 و 6 پلاس که تعمیر دستگاه خود را به تعمیرکاران غیر رسمی اپل سپرده‌اند رخ داده است و گفته می‌شود اکثر این افراد تعمیراتی مربوط به دکمه هوم و تاچ آی‌دی و کابل مربوط به آن بوده است. تمام کاربرانی که این کار را انجام داده‌اند پیغام خطای 53 را دریافت کرده‌اند و این یعنی نقطه‌ی پایان برای آیفون!

با مشاهده error 53 باید قید آیفون و تمامی اطلاعات موجود بر روی آن را بزنید و برای استفاده دوباره از آیفون، خرید یک دستگاه جدید تنها راه است! اپل هیچ هشداری در این رابطه به کاربران نداده است و بسیاری این حرکت اپل را جهت اجبار برای مراجعه به اپل استورها برای تعمیر می‌دانند. در پایین پاسخ اپل را در رابطه با مسئله پیش آمده مشاهده می‌کنید:

ما از اطلاعات اثر انگشت با یک سیستم رمز گذاری _secure enclave_ محافظت می‌کنیم، که به طور منحصر به فرد با سنسور تاچ آی‌دی جفت می‌گردد. هنگامی که تاچ آی‌دی و موارد مربوط به آن در یک اپل استور و یا تعمیرگاه‌های مجاز تعمیر می‌شوند، این جفت سازی دوباره تایید می‌گردد. این کار ویژگی‌های iOS و دستگاه که به تاچ آی‌دی مربوط می‌شود را تضمین می‌کند. بدون این جفت سازی منحصر به فرد، یک سنسور مخرب می‌تواند جایگزین گردد و در نتیجه به secure enclave (حصار امن) دسترسی پیدا کند. هنگامی که iOS تشخیص دهد که جفت سازی با شکست مواجه شده، دستگاه از کار می‌افتد و تاچ آی‌دی و در پی آن Apple Pay غیر فعال می‌گردند و در نتیجه امنیت به خطر نمی‌افتد. هنگامی که آیفون توسط یک تعمیرکار غیر مجاز سرویس شود؛ تعمیر صفحه نمایش و یا استفاده از سایر قطعات غیر اصلی که به تاچ آی‌دی ارتباط داشته باشند موجب بریک شدن دستگاه می‌گردد. با به روزرسانی و یا ریستور و در پی آن چک شدن قطعات توسط iOS پیغام خطای 53 نمایش داده می‌شود و توصیه می‌کنیم که در این موارد با پشتیبانی اپل تماس بگیرید- اپل

error 53error 53 در هنگام ریستورآموزش رفع error 53ارور 53پیام خطا 53پیغام خطا 53راه حل error 53راه حل قطعی برای ارور 53رفع error 53ریستور و error 53
دیدگاه ها (26)
اضافه کردن دیدگاه
  • علی

    سلام
    دوستان لطفا منو راهنمایی کنید من نه گوشیم زمین خورده نه به تعمیر کار دادم
    یه روز یکدفه تاچ ای دی از کار افتاد کفتم ریستور کنم شاید اوکی بشه که وسط ریستور ارور 53 داد
    چراا ؟
    من که گوشیم باز نشده بودا این حرفا

  • حسن

    گوشي من 5s هستش. بعد از عوض كردن ال سي دي گوشي تماس كه ميگيرم ن صدا ميره و نه صدا مياد. البته تو برنامه هايي مثل واتس آپ و وايبر و برنامه هاي ديگه كه با اينترنت كار ميكنند تماس صوتي به خوبي برقرار ميشه.
    مشكل چيه؟
    چ كار بايد بكنم؟

    • Feripple

      باید با همون تعمیرکار مسئله رو در میون بذارید

  • Mehdi sepehri

    با سلام و عرض خسته نباشيد
    من آيفون ٦ دارم و تاچ م شكسته ولى تاچ آيدى و دوربين جلو و سنسور ها همه سالمن، سوالم اينه كه اگه تاچ م رو عوض كردم
    ولى تاچ آيدى و سنسور هاى خودم رو روى تاچ جديد ببندم، مشكلى پيش نمياد؟؟

  • Imohammad

    سلام
    لطفا مديران پاسخ بدهند
    اين توييك cydia impactor ايا براي ios 9.0.2 اپديت شده ؟ فكر ميكنم خيلي ها اين مشكل رو دارن الان مثلا ايفون خود من رو ios9.0.2 هست و جيلبريك شده يك سري هنگ ها باگ ها و ايراداتي درش به وجود امده كه با ريست از داخل خود گوشي قابل رفع است ولي توييك cydia impactor از داخل سيديا نميشه نصب كرد يك راه حلي يك اموزشي لطفا قرار بديد تو سايت براي استفاده از cydia impactor چون فكر كنم خود شما هم با اين مشكل دستو پنجه نرم ميكنيد چون فعلا هم كه خبري از جيلبريك اي او اس 9.2.1 كه نيست پس بايد همين ios 9.0.2 رو حفظ كرد و نگهش داشت .

    • Feripple

      سلام دوست عزيز
      cydia impactor فعلا تا ورژن 8 جواب ميده
      شما يه گشتي تو توييك هات بزن،احتمالا يكي يا چندتاش با 9.0.2 ناسازگاره يا اينكه يه توييك بايه توييك ديگه اختلال ايجاد ميكنه
      اگه هم به جيلبريك نياز نداره به 9.2.1 ريستور كن

  • coraline

    چطوری میشه که تاچ آی دی از کار میوفته؟!

    • Feripple

      قسمت داخل گيومه رو مطالعه كنيد

  • sina

    اقا ما هم به این مشکل بر خوردیم.ولی تفتوتش اینه که ما 10 روز نیست این گوشی رو خریدیم که تاچ ایدیش از کار افتاد و اپدیت کردیم ارور 53 داد و گوشی دیگه بالا نیومد.حالا نمیدونم چه کار کنیم کسی یه راهکاری بمون بده ممنونش می شیم:(

    • vampire74

      متاسفانه راهی ندارید

  • ali

    سلام به دوستان عزيز فقط و فقط اگه تاچ آي دي عوض بشه با ارور ٥٣ مواجه ميشيد نه تاچ و ال سي دي اگه تاچ آي دي خراب نباشه و تاج عوض بشه مشكل خاصي پيدا نميشه

  • حامد

    با سلام و ممنون از پست خوبتون ولي به نظر من اپل اينو گفته كه از سرش وا كنه شما اثر انگشتو كه ميدين به گوشي اين سيستم عامله كه اونو نگه داري ميكنه تاچ اي دي فقط به عنوان يه سنسور هست و وقطي اثر انگشتيو كه ميخونه با اثر انگشت ثبت شده در سيستم عامل مچ ميشه كارت حله شما گوشيو به حالت dfu ببر در حالتي كه رمز داشته باشه و فلشش كني ميبيني كه تاچ ايدي كه دادي پاك شده حالا براي apple pay هم همينطور اينا فقط در حد يه حس گره اينطور نيس كه يكي بياد دكمه گوشيتو يا تاچو ال سيديتو عوض كنه با اثر انگشت خودش باز بشه

  • سید امین

    آقای گلمراد عزیز. شما اصلا پیامی که اپل، بابت این موضوع منتشر کرده رو خوندی؟ هم توی خود ایران خودمون هم شما اگه بخوای یک چک پول رو از حساب شخصی نقد کنی، ازت تاییدیه (کارت ملی) می خوان. باید عکست عین عکس کارت ملیت باشه. یعنی با هویت تو (هویت واقعی تو) عملیات امن انجام میشه. در مورد سنسور تاچ ایدی هم همینطوره.
    ببین همه چیز یک شخصی با اثر انگشتشه. اگر بخواد اپلیکیشنی از اپ استور بخره، با اثر انگشتشه. اگر بخواد مبلغی رو با اپل پی، پرداخت کنه باز هم با اثر انگشتشه و …. همه چیز با اثر انگشتش سکیور شده. در حقیقت رمزنگاری کل سیستم عامل با اثر انگشت اون شخصه.
    حالا اگه یک تعمیر کار غیر مجاز بیاد و یک تاچ آیدی غیر معتبر توی دستگاه بزاره، فکر می کنی چه اتفاقی می افته؟؟؟؟ آفرین همه چیز اون شخص در معرض تهدید قرار می گیره. برای همین اپل برای جلوگیری از رد شدن از این حصار امن، میاد و قبل از بالا اومدن ios این جفت سازی رو دوباره انجام میده. اگر جفت سازی تایید نشه، اپل کل اون گوشی رو بریک (break) میکنه. دقیقا مثل زمانی که find my iPhone برای یک گوشی ای on باشه و تو بخوای سیستم عامل رو از نو بریزی روش. به همون دلیلی که با روشن بودن find my iPhone نمی تونی کاری از پیش ببری، به همون دلیل هم با یک سنسور اثر انگشت قلابی هم نمی تونی کاری از پیش ببری.
    این کار اپل اتفاقا من رو خوشحال کرد. پون خیلی از شرکت های اطلاعاتی هستن که می خوان اثر انگشت من و تو رو داشته باشن و ازش سو استفاده کنن. با این کار اپل، جلوی این زرنگ بازی ها گرفته میشه.

  • گلمراد

    این مسخره بازی های اپل هم تمومی نداره 😐
    با این که اپلیم ولی فکر میکنم اپل زیادی داره سفت و سخت عمل میکنه و به فکر پول به جیب زدن بیشتره.با اینکار میخواد همه رو مجبور کنه تا دستگاهشونو ببرن اپل استورا تعمیر کنن و هزینش هم بره تو جیب اپل!
    خدارو شکر من گوشیم تعمیری نیست و این مشکل برام پیش نیومده

  • علی

    سلام. یک سوال داشتم ایا این مشکل فقط برای ایفون های 6 ویا ۶s هست یا 5s هم شامل اون میشه؟

    • vampire74

      سلام
      طبق گفته‌ی اپل و اکثر گزارشات مربوط به 2 سری آخر هست ولی گزارشاتی هر چند اندک برای مدل‌های قبلی هم شده

  • اسامه

    سلام عليكم ممنون از اطلاعات خوب تون
    گوشيم ايفون ٤هست ورژنش ٧.١.٢هست ميخوام ورژن رو بالا ببرم ميشه راهنماييم كنيد

    • Feripple

      سلام دوست عزيز وسپاس از شما
      آخرين نسخه عرضه شده براي آيفون 4 نسخه 7.1.2 هست وآپديت جديدي ساخته نميشه

  • ramin

    كار خيلي خوبي كرده واسه امنيت دستگاه ولي واسه ما ايرانيها خيلي بد ميشه چون ٨٠٪ آيفونهاي ايراني رفرش هستن و حتي مني كه پلمب و از جاي معتبر هم گرفتم خيالم راحت نيست !! …، كاش زودتر اين كارو ميكردن از ورود آيفونهاي رفرش به ايران جلوگيري ميشد !!

    • Feripple

      سلام دوست عزيز
      اين آمار 80% آمار دقيقي نيست
      و اينكه نشانه هاي زيادي هست كه به راحتي ميشه از رفرش بودن دستگاه قبل از خريد اطلاع پيدا كرد

  • ميلاد

    سلام
    اپل واسه امنيت بيشتر اطلاعات خودمون اين كارو كرده و بايد بهش افرين گفت
    كدوم شركتو سراغ دارين به اين شكل به فكر كاربراش باشه

  • عليرضا توسلي

    خيلي ممنون بابت اين پست ، با اين حساب اگر صفحه نمايش يا سنسور اثر انگشت ما خراب بشه ، تو ايراني كه اپل استور رسمي وجود نداره تكليف ما چيه؟!

    • vampire74

      خواهش می‌کنم
      برخی مراکز هستند که آیفون‌ها را به کشورهای همسایه که اپل استور و مراکز تعمیر مجاز دارند، می‌برند و تعمیر می‌کنند

  • HiddenX

    اپل دیگه شورشو دراورده الان من یه گوشی دست دو بگیرم و طرف تاچ ایدیش رو به هر دلیل نعمیر کرده باشه من بعد خرید میام ریستورش میکنم و بای بای!
    و اینکه هیچ کدوم از نظرای من تایید نمیشد چرااا؟

    • vampire74

      نظرات اگه مشکلی نداشتن باشن تایید میشن

  • mori

    تا به حال دو بار این مشکل برای من بوجود اومده. یک بار آیفون 6 و یکبار 6اس
    هر دو بار ال سی دی تعویض گردید و تاچ آیدی همون تاچ آیدی بود
    بعد از نصب ال سی دی تاچ آیدی از کار افتاد و اقدام به ریستور گردیم که ارور 53 داد
    با این حساب کلی داستان داریم ما. مخصوصا تو 6اس و 6اس بلاس. چون مثل 6 و 6 بلاس فلت مجزا برای تاچ آیدی نداره. احتمالا تمام 6اس ها با تعویض ال سی دی به این مشکل بخورن