توضیح اپل برای error 53 ، نوشدارو بعد از مرگ آیفون

اخباری را برای مشکل جدیدی که گریبان کاربران را گرفته در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. این مشکل اغلب برای کاربران آیفون 6 و 6 پلاس که تعمیر دستگاه خود را به تعمیرکاران غیر رسمی اپل سپرده‌اند رخ داده است و گفته می‌شود اکثر این افراد تعمیراتی مربوط به دکمه هوم و تاچ آی‌دی و کابل مربوط به آن بوده است. تمام کاربرانی که این کار را انجام داده‌اند پیغام خطای 53 را دریافت کرده‌اند و این یعنی نقطه‌ی پایان برای آیفون!

با مشاهده error 53 باید قید آیفون و تمامی اطلاعات موجود بر روی آن را بزنید و برای استفاده دوباره از آیفون، خرید یک دستگاه جدید تنها راه است! اپل هیچ هشداری در این رابطه به کاربران نداده است و بسیاری این حرکت اپل را جهت اجبار برای مراجعه به اپل استورها برای تعمیر می‌دانند. در پایین پاسخ اپل را در رابطه با مسئله پیش آمده مشاهده می‌کنید:

ما از اطلاعات اثر انگشت با یک سیستم رمز گذاری _secure enclave_ محافظت می‌کنیم، که به طور منحصر به فرد با سنسور تاچ آی‌دی جفت می‌گردد. هنگامی که تاچ آی‌دی و موارد مربوط به آن در یک اپل استور و یا تعمیرگاه‌های مجاز تعمیر می‌شوند، این جفت سازی دوباره تایید می‌گردد. این کار ویژگی‌های iOS و دستگاه که به تاچ آی‌دی مربوط می‌شود را تضمین می‌کند. بدون این جفت سازی منحصر به فرد، یک سنسور مخرب می‌تواند جایگزین گردد و در نتیجه به secure enclave (حصار امن) دسترسی پیدا کند. هنگامی که iOS تشخیص دهد که جفت سازی با شکست مواجه شده، دستگاه از کار می‌افتد و تاچ آی‌دی و در پی آن Apple Pay غیر فعال می‌گردند و در نتیجه امنیت به خطر نمی‌افتد. هنگامی که آیفون توسط یک تعمیرکار غیر مجاز سرویس شود؛ تعمیر صفحه نمایش و یا استفاده از سایر قطعات غیر اصلی که به تاچ آی‌دی ارتباط داشته باشند موجب بریک شدن دستگاه می‌گردد. با به روزرسانی و یا ریستور و در پی آن چک شدن قطعات توسط iOS پیغام خطای 53 نمایش داده می‌شود و توصیه می‌کنیم که در این موارد با پشتیبانی اپل تماس بگیرید- اپل