جیلبریک کنیم یا نکنیم : بررسی جیلبریک به طور کامل

همین چندروز پیش بود که جیلبریک iOS 7 آمد و خیال همه ی جلبریک بازها رو راحت کرد ! اما این تازه شروع ماجرا بود و تازه سوالات شروع شد ، سوالاتی که دو چیز را نشان میداد : 1- تردید کاربران برای جیلبریک کردن 2- اضافه شدن تعداد زیادی از افراد به جمع کاربران اپل و اپل اپس . شاید اگر نظرات رو خوانده باشید ، با این موارد زیاد برخورد کرده اید : آیفونمو جیلبریک کنم ؟ جیلبریک مصرف باتری رو بالا نمیبره ؟ جیلبریک دیوایسو خراب نمیکنه ؟ و …

 

 

ما هم تصمیم گرفتیم تا با یک بررسی کامل ، به شما کمک کنیم تا تصمیم خود را مبنی بر جیلبریک کردن یا جیلبریک نکردن با اطمینان بیشتری انجام دهید . در ضمن باید به شما بگم که من تمام دیوایس های خودم را بلافاصله بعد از خریدن جیلبریک کرده ام و تاکنون هم بدون جیلبریک از دیوایس های خودم استفاده نکردم ! این مطالب نیز از تجربیات کار چندین ساله در زمینه ی iOS و به طور اختصاصی برای کاربران عزیز سایت اپل اپس تهیه شده است .

 

ابتدا لازم است تا چند عبارت و موضوع مختلف را توضیح دهیم تا ادامه ی متن را بهتر متوجه شوید :

 

سایدیا ( سیدیا – Cydia ) : درواقع رابط کاربری اصلی و به نوعی یک اپ استور برای دیوایسهای جیلبریک شده است .

توییک (Tweak) : به برنامه هایی گفته میشود که شما از Cydia نصب میکنید و هرکدام قابلیتهای جدیدی را به دیوایس شما اضافه میکنند .

Appsync : توییکی که برای نصب برنامه ها و بازی های کرک شده به آن نیاز دارید .

MobileSubstrate : توییکی که تقریبا اکثر توییک های دیگر برای اجرا شدن به آن نیاز دارند .

سورس ( Source ) : سورس به آدرسهایی مانند AppleApps.ir/repo گفته میشود که درواقع محل قرارگیری توییکها هستند .

 

ما توضیحات خودمان را در سه بخش ارائه میدهیم :

 

1- قابلیتهایی که جیلبریک کردن به دیوایس شما اضافه میکند ( نکات مثبت جیلبریک )

2- قابلیت هایی که جیلبریک کردن از شما میگیرد ( نکات منفی جیلبریک )

3- جمع بندی نهایی

 

 

قابلیت هایی که جیلبریک به شما اضافه میکند ( نکات مثبت جیلبریک ) :

 

 

 

1- فعال سازی بلوتوث ( ارسال و دریافت فایل از هر دیوایسی )  : شاید یکی از مسائلی که همواره برای دارندگان دیوایسهای اپل آزاردهنده بوده است ، نداشتن قابلیت بلوتوث به طور کامل است . اپل تاکنون توضیح قانع کننده ای برای این ضعف ارائه نداده است و همچنان هم قصد ندارد آنرا برطرف کند . بله شما نمیتوانید با آیفون 3 میلیون تومانی خود ، یک بلوتوث ساده ارسال کنید و بعد از آنهم باید تا دو ساعت به دوستانتان توضیح بدهید که گوشیتان خراب نیست و کلاس هم نمیذارید ، فقط بلوتوث آن محدود است !

ولی وقتی جیلبریک کنید ، میتوانید با استفاده از توییک هایی مانند Air Blue Sharing ، Celeste ، iBluetooth و .. براحتی هر فایلی رو که میخواهید ارسال کنید و دریافت کنید و هیچ محدودیتی هم ندارید .

 

2- نصب نرم افزار و بازی کرک شده : در این جا کاربران به دو دسته تبدیل میشوند ، آنهایی که کاملا فرهنگ کپی رایت توی خونشان است و اصلا زیربار نرم افزار کرک شده نمیروند ! ایندسته اعتقاد دارند که باید بازی و برنامه را از اپ استور بخرید و حقوق برنامه نویس را ضایع نکنید ، که البته حرفشان هم درست است .

اما خب دسته ی دوم هم هستند که اصلا اگر سری کامل برنامه ی iLife را بر روی دیوایسشان نداشته باشند شب خوابشان نمیبرد ! خب مطمئنا این افراد ترجیح میدهند تا برنامه ها را به طور رایگان و کرک شده بر روی دیوایسشان داشته باشند .

شاید بگویید که میشود از سرویس های چینی و بدون جیلبریک استفاده کرد ، اما آیا تاکنون از کلکسیون ارورها و کمبود سرعت که در قالب یک برنامه به زبان چینی عرضه شده اند ، خسته نشده اید ؟ آیا تاکنون سرعت دانلود مستقیم از اپل اپس و 25pp را باهم مقایسه نکرده اید ؟ آیا تاکنون مجبور نشده اید برای بدست آوردن سینک آیتیونز ، کل برنامه های خود را پاک کنید و دوباره …؟

اما به محض اینکه دیوایس خود را جیلبریک کنید و توییک های مربوطه را نصب کنید ، میتوانید بهترین بازی ها و برنامه های روز را با بیشترین سرعت ممکن و به طور مستقیم از اپل اپس و یا هر سایت دیگری دانلود کنید و بدون هیچ سختی و اروری بر روی دیوایستان نصب کنید . درضمن سینک آیتیونز را از دست نمیدهید و همچنان میتوانید به طور کامل از تمام قابلیت های آیتیونز استفاده کنید .

 

 

3- تغییر تم و ظاهر iOS : حتما شما هم دوستان اندرویدی ای دارید که تم جدیدترین نسخه ی آی او اس را روی دیوایس خودشون نصب کردند و به شما هم طعنه میزنند ! بله این هم یکی از امکاناتی است که اپل به شما اجازه نمیدهد داشته باشید . ظاهر آی او اس هرچقدر هم که زیبا و حرفه ای باشد ، اما بازهم بعد از مدتی تکراری میشود و شاید دلتان بخواهد برای تنوع هم که شده ، آنرا تغییر دهید و به سلیقه ی خودتان تبدیلش کنید .

شما بعد از جیلبریک کردن و با نصب توییک هایی مانند DreamBoard و WinterBoard میتوانید هر بلایی که دوست دارید بر سر ظاهر iOS خود بیاورید ! مثلا میتوانید کاری کنید که صفحه ی قفل ، به جای اینکه به صورت معمولی باز شود ، مثل شیشه خورد شود و ناپدید شود ، یا مثلا میتوانید تم بازیگران و یا فیلم مورد علاقه ی خودتان را انتخاب کنید و مانند کامپیوتر ، به صورت یکجا تمام صداها و رنگها را تغییر دهید . یا مثلا میتوانید ظاهر آی او اس های قدیمی را به دیوایستان بدهید .

 

 

 

4- نصب توییک های کاربردی : اپل به شما اجازه نمیدهد با سه بار فشار دادن دکمه ی پاور ، موزیک پخش کنید ! یا با دوبار زدن به پشت آیفونتان اس ام اس بفرستید ! اما جیلبریک برای شما این کار را میکند . همانطور که گفتم سایدیا مانند یک اپ استور برای دیوایس های جیلبریک شده است . شما میتوانید با جستجو در آن تعداد زیادی از توییک های مختلف و بدردبخور پیدا کنید که قابلیتهای ویژه ای را به گوشی شما اضافه میکنند . قابلیتهایی که اپل حتی بعضی از آنها را بدلیل کاربردی بودنشان ، در نسخه های بعدی iOS به کار میگیرد ! مثلا توییک هایی وجود دارند که به مالتی تسکینگ شما مجموعه ای از میانبرهای مفید را اضافه میکنند ؛ یا توییکی که هنگام خاموش کردن دیوایس ، مانند کامپیوتر به شما چند گزینه را ارائه میکنند . تعداد زیادی توییکهای سرگرم کننده و حتی بازی های جالب در سایدیا وجود دارد که شما میتوانید مدت زیادی با آنها سرگرم شوید . حتی میتوانید تعداد زیادی موزیک و عکس جالب و زیبا نیز از سایدیا دریافت کنید .

 

 

5- دسترسی به فایلهای سیستمی : شاید این مورد برای خیلی از افراد مهم نباشد ، اما افرادی نیز هستند که از این قابلیت استفاده ی زیادی میکنند و نیاز زیادی به این دسترسی دارند که دراینصورت ، جیلبریک خیلی برایشان مهم است .

 

 

قابلیتهایی که جیلبریک از شما میگیرد ( نکات منفی جیلبریک ) :

 

1- قابلیت آپدیت iOS از خود دیوایس ( آپدیت OTA ) : اگر شما دیوایستان را جیلبریک کنید ، دیگر نمیتوانید آپدیت iOS را به صورت اتوماتیک از خود دیوایس انجام دهید و اگر بخواهید دیوایستان را آپدیت کنید ، باید آنرا از طریق نرم افزار آیتیونز کامپیوتر ، ریستور و سپس آپدیت کنید .

 

2- امنیت : البته اینطور نیست که به محض جیلبریک کردن ، تمام ویروسها و هکرها به شما هجوم بیاورند و دیوایستان آسیب ببیند ، اما با جیلبریک کردن ، تعدادی از دیوارهای محافظی که اپل دور دیوایس کشیده است ، از بین میرود و شما درمعرض خطر بیشتری قرار خواهید گرفت .

 

3- کاهش سرعت : این موضوع بعد از جیلبریک و نصب توییک های مختلف اتفاق میفتد . کاهش سرعت حتما اتفاق خواهد افتاد اما مقدار آن به دیوایس شما ، نسخه ی iOS شما و توییک هایی که نصب میکنید بستگی دارد .

 

4- افزایش مصرف باتری(؟) : این مورد به طور حتمی نیست و شما تغییر آشکاری را مشاهده نخواهید کرد . اما ممکن است توییکهایی نصب کنید که آنها باعث این افزایش مصرف بشوند . البته بازهم به دیوایس و نوع استفاده ی شما بستگی دارد .

 

5- کاهش پایداری : شما با جیلبریک کردن ، تعداد زیادی از قفل ها را میشکنید و تغییر زیادی بر روی سیستم عامل ایجاد میکنید ، پس طبیعی است که تعداد هنگ کردنها و ریستارت شدن های گوشی از حالت عادی بیشتر شود که البته بازهم به توییک هایی که نصب میکنید بستگی دارد .

 

در ضمن میتوانید برای اینکه جیلبریک کردن به دیوایس شما آسیب نزند ، موارد زیر را رعایت کنید :

  •  از نصب تعداد زیادی توییک بپرهیزید .
  •  توییکهایی که نمیشناسید و در سورسهای غیر معتبری هستند ، نصب نکنید .
  •  توییکهای خود را تنها از سورس های مطمئن نصب کنید .
  • هنگامی یک توییک درحال نصب است ، از سایدیا خارج نشوید .
  • قبل از وارد شدن به سایدیا ، مالتی تسکینگ خود را خالی کنید .

 

جمع بندی :

این موارد مهمترین و قابل بحث ترین نکات مثبت و منفی جیلبریک هستند که شما باید براساس آنها تصمیم خود را بگیرید که جیلبریک کنید یا نه . شما اگر یک استفاده ی حرفه ای انجام دهید و کارهای عجیب و غریب و غیرعاقلانه انجام ندهید ، میتوانید در کنار جیلبریک به خوبی و خوشی زندگی کنید !

اگر هم دیوایس خود را به صورت اورجینال استفاده کنید و جیلبرک نکنید هم میتوانید همیشه جلوی در اپل مدعی شوید و اگر دیوایستان ایرادی پیدا کرد ، از اپل شکایت کنید !

 

همچنین شما نباید مشکلات پیش آمده در جیلبریک iOS 7 را به کل جیلبریک نسبت دهید . خیلی از این اتفاقات برای اولین بار در تاریخ رخ داده است و احتمالا با عرضه ی آپدیت نهایی جیلبریک ، این مشکلات حل خواهد شد . پس این نکته را هم در نظر بگیرید .

احتمالا با دانستن نکات بالا ، شما خواهید توانست بسیاری از تردید های خود را کنار بگذارید . این مطلب به طور اختصاصی و برای اولین بار در اپل اپس و برای کاربران عزیز اپل اپس تهیه شده است .

 

اگر شما عزیزان نیز تجربه و یا نکته ی دیگری میدانید که من آنرا فراموش کرده ام ، در قسمت نظرات مطرح کنید تا دوستانی که تردید دارند و یا تازه کار هستند ، اطلاعات بیشتری بدست بیاورند . در قسمت نظرات این مطلب ، سوالات مربوط به مشکلات جیلبریک iOS 7 و نصب توییک ها و .. تایید نمیشوند . لطفا تنها تجربیات و نظرات خود در مورد جیلبریک کردن یا نکردن و دلایل آن را مطرح کنید . ممنون

 

امیدوارم لذت برده باشید 😉

[poll id=”7″]

how to jailbreakjailbreak dangersjailbreak profitstweakآماتورآموزش جیلبریکانجام جیلبریکتوییکجلبریک چیستجیلبریکجیلبریک چیستجیلبریک کنیم یا نکنیم : بررسی جیلبریک به طور کاملجیلبریک کنیم یا نهفواید جیلبریکمضرات جیلبریکنکات مثبت جیلبریکنکات منفی جیلبریک
دیدگاه ها (322)
اضافه کردن دیدگاه
  • Memoll

    با سلام. اول لطفا از فونت زرد روی بک گراند سفید استفاده نکید. دوم اینکه من از وقتی iphone 3gs هفت هشت ده سال پیش گرفتم،گوشیمو جیلبریک کردم،البته اونموقع واسه توی شبکه اومدن گوشی،واسه ایران،جیلبریک تنها راه بود،و تا قبل از اینکه پارسال گوشیمو به iphone 7plus ارتقا بدم هم،همیشه گوشیمو جیلبریک میکردم و واقعا لذتش رو میبردم. و به نظرم در صورتی گوشی آیفون دیگه ای میگرفتم که حتما حتما جیلبریک کنم،چون امکانات گوشیتون تقریبا نامحدود میشه،ولی كه طبع مشکلات گوشی هم زیاد میشه،هنگ کردن ها،کرش ها توی اپ های مختلف و… .ولی وقتی گوشی جدیدمو گرفتم و تا کامل با هم آشنا شدیم پشت سر هم آپدیت ios میومد، از ۱۰ به بالا،فرصتی پیش اومد تا مدتی از ios 10 بصورت اورجینال استفاده کنم،و‌البتی برام از ios 6 به ios 10 منتقل شدن،خیلی جذاب بود و نمونه خیلی از توییک های سایدیا حالا بخشی از ios بود،و با توجه به حجم بالای اپلیکیشن ها و بطبع سخت تر شدن و طولانی تر شدن پروسه backup ،دیگه سمت jailbreak نرفتم،ولی الانی بعد از یک‌سال،نیازشو‌حس میکنم،ولی باز هم نمیتونم در بهترین شرایط حدود ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات رو،واسه هر آپدیت،هی پاک کنم و دوباره منتقل کنم،تازه اگر به هر دلیلی سیستم عامل دچار مشکل نشه و خیلی از اطلاعات بپره(در صورت بک آپ نگرفتن).ولی واسه گوشیهای با حجم کمتر بنظرم بیسیار مفیده،و البتی ((غیر امن)). چون توی این یکسال که بدون جیلبریک از آیفون استفاده میکنم،واقعا قابل اطمینان بودن ios رو،نسبت به زمانی که جیلبریک میکردم رو،با تمام وجود احساس کردم. یعنی یک درصد هم نگرانی اینو ندارم که به هر دلیل،اطلاعات روی گوشیم،با وجود تعداد خیلی زیاد اپلیکیشن های حجیم،از دست بره. ولی اگر میخواید که گوشیتون ،هر روز براتون تازگی داشته باشه،جیلبریک کنید و هر روز توییک های جدید رو نصب و تحربه کنید. کلا یک تجربه بسیار متفاوت هست نسبت به ios اورجینال.

  • Sepide

    سلام خسته نباشید با جیلبریک کردن میشه نرم افزارهایی که واسه گوشی های اندروید نصب میشد و نصب کرد مثلا لانچر ها و مخفی سازی نرم افزارها ممنون میشم اگه بدون جیلبریک کردن راهی برای مخفی سازی هست بگین

  • Paniz

    من يكم ميترسم از اينكار … ميشه دوباره برگشت از حالت جيلبريك؟؟

    • DaniyalNDRM

      درود
      بله میتونید از جیلبریک خارج شوید ! فقط کافیست دیوایس را ریستور کنید

  • محمد

    سلام ایا میشه ای او اس 10.3.3 رو جیلبریك کرد؟

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      خیر
      جیلبریك

  • حسام

    سلام
    ایا با جیلبریک کردن گوشی امکان حذف اپل ای دی بدون پسورد وجود دارد؟

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      خیر

  • Maryam

    روي ios10 هم ميشه جلبريك كرد !؟

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      براچه نسخه ای از 10 ؟؟
      جیلبریك ناپایدار هست
      لينك

  • علی

    سلام.من فقط میخواستم برای نصب برنامه و بازی از بیرون آیتونز جیلبرک کنم.فقط همین
    آیا آسیب زیادی میبینه؟؟؟

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      باجیلبریك، هیچ دستگاهی آسیب نمیبینه
      نهایتش اگه مشكل نرم افزاری پیش اومد با ریستور حل میشه

  • حسين

    سلام ببخشيد با جيلبريك كردن ميتونم بدون نياز به ايتونز فايل انتقال بدم از كامپيوتر به گوشي؟

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      چه فایل هایی رو وتو چه برنامه هایی ؟؟
      بدون جیلبریک هم میتونید،ولی تو برنامه های خاص

  • برديا

    سلام
    چطوري ميشه جيليبريك رو پاك كنم؟

  • faraz

    iPad2 GSM ios 9.3.5
    رو میشه با یه روشی جلبریک کرد؟
    کلی روش تو youtube ریخته مثل Tongbu, cydia,pungo

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      خیر

  • غزل

    سلام
    من چند روز هست كه ايپد پرو خريدم ولي متاسفانه نميتوانم هيچ برنامه يا اپليكيشني إز اپ أستور دانلود كنم. وقتي روي install ميزنم شروع ميكنه به load كردن و ميچرخه ولي در آخر هيچ اتفاقي نميوفته و حتي خطا هم نميدهد. اكنون iOS 10.2.1 را دارم و ميخواستم بدونم أيا شما رَاه حلي ميشناسيد ؟

    • feripple

      سلام دوست عزيز
      از قند شكن استفاده كنيد

  • علی

    سلام خسته نباشید یک سوال داشتم خدمت دوستان گل
    من ایفون ۵S دارم و دگمه ی HOME عوض کردم و بعد TOUCH ID کار نمی کنه به دلیل (دو ای سی که یکی در برد گوشی و دیگری در فلت دگمه )قرار گرفته،خواستم بپرسم با جلبریک درست می شه ؟

    • feripple

      سلام دوست عزيز
      خير

      (لطفا از ايجاد كامنت تكراري خودداري كنيد)

  • ترنم

    من آيفون 6s دارم و ورژنشو آپديتم كردم ولى نميتونم برنامه هاى جيلبريكو دانلود كنم!اصن از اينترنت نميتونم چيزى دانلود كنم!چرا؟ممنون ميشم كمكم كنين

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      فقط تا نسخه 9.3.3 رو میتونید جیلبرك كنید
      _ کلیه اتصال به سرور های اپل نیاز به قند شکن داره
      (این مطلب مدام داره تو کانال تکرار میشه !! ) !
      _ قند شكنی كه استفاده میكنید باید با كشور اپل آی دی یكسان باشه

  • naaasiiiim

    سلام من جیلبریک کردم بعد ۳ سوال داشتم
    ۱-الان یه توییک نصب کردم (تم آرسنال)از سورس خود سیدیا (big…) بعد دسگاه ریبوت شد اما هیچ تغییری نکرد هیچ آیکونیم اضافه نشد. فقط الان هرچی روی سیدیا میزنم واردش نمیشه چکار باید بکنم؟؟
    ۲-حالا با فرض درست شدن سیدیا از کجا میتونم نرم افزار های پولیو رایگان نصب کنم؟
    ۳-آیا نرم افزاری هست که بشه دلیوری sms فعال کنه برام؟؟
    شرمنده طولانی شد..

    • feripple

      سلام دوست عزیز
      _ فایل deb نسخه 1.1.27 سایدیا رو دریافت و بایکی از فایل منیجر ها نصب کنید
      _ هنگام نصب توییک باید چک کنید که با نسخه آی او اس دستگاهتون سازگار باشه
      _ توییک lacaAPStore برای خرید های درون اپی به صورت رایگان(خرید برنید،وقتی درخواست رمز اپل آی دی کرد،کنسل کنید(برای آنلاین ها جواب نمیده))
      _ توییک linkstore , appkake برای نصب اپ های پلی رایگان
      _ توییک app sync for ioss 5.x-9.x برای نصب اپ هایی که از سایت ها دریافت میکنید(میتویند اپ هارو از سایت اپل اپس ودیگر سایت ها دریافت ونصب کنید)
      _ خیر،دلیوری نداره، در اصل نیاز نداره

  • محمد

    سلام میخواستم ببینم بعد از جیلبریک میتونم از کامپیوتر روی گوشی برنامه بریزم و اگر انجیلبریک کنم دوباره میتونم از طریق ota اپدیت کنم و هنگ بودنش ازبین میره؟
    با تشکر ازشما

    • feripple

      سلام دوست عزيز
      بله،ميتونيد اپ هاي كرك شده رو به راحتي نصب كنيد ولي بايد توويك Appsync for ios 5.x – 9.x رو قبلش نصب كنيد
      براي آنجيلبريك كردني مجبورين ريستور كنيد كه كل اطلاعات پاك ميشه وفقط ميتوني از اپ استور برنامه نصب كنيد

  • عطا

    سلام. خسته نباشید. بسیار مطلب مفیدی بود. فقط دو سوال…
    1 آیا استفاده از جیلبریک فقط برای توییک های دانلود اپ کرک شده واقعا هیچ کدوم از اثرات منفی جلبریک را ظاهر میکنه؟
    2 آبدیت کردن بعد از جیلبریک و ریستور اجباری باعث پاک شدن چه اطلاعاتی میشه؟ (مثلا عکس ها پاک میشه؟)

    با تشکر

    • feripple

      سلام دوست عزیز وسپاس از لطفتون
      1- بعد از انجام جیلبریك،برنامه ای با نام Cydia به دستگاه اضافه میشه،كه كلیه فایل ها نصبی اون توییك نام دارد،با جیلبریك هر محدودیتی كه فكرشو بكنید،میتونید از روی سیتسم عامل بردارین
      توییك وكاربرد های بی نهایت
      2- وقتی اسم ریستور میاد ، یعنی اطلاعات كل دستگاه پاك میشه وسیستم عامل خام یا كارخونه مجدد نصب میشه

  • محمدمتین

    سلام رضا جان. ایشالا سرحال باشی.. استاد من 6s گرفتم ولی میترسم جیل کنم… چون اولا زیاد با گوشی بازی میکنم.. ثانیا حوصله آپدیت دستی رو هم ندارم… چه راهی پیشنهاد میدی واسه اینکه یه بازی سنگین مثل modern combat 5 یا gta رو بدون جیلبریک کردن روی دیوایسم اجرا کنم؟ در ضمن خیلی ام از سایتتون راضی ام و تشکر میکنم بابت این همه حمایت و پاسخ به سوالات

    • feripple

      سلام دوست عزیز وسپاس از لطفتون
      با توجه به تغییرات اساسی آی او اس از نسخه 8.3 به بعد وسیاست های اپل،نصب اپ های كرك شده روی دستگاه های جیلبریك نشده،تقریبا غیر ممكن شده
      البته سرویس هایی مثه vshare,25pp,اپ فورال,سیب اپ هستند كه اپ های پولی رو به صورت رایگان ارائه میدن،ولی مشكلاتی رو هم دربر دارند
      _ كرش شدن اپ ها بعد از یه مدت
      _ تاثیر در سینك دستگاه با آیتونز
      _ دانلود اپ فقط از طریق دستگاه و اپ واسطه

      از اپ نصاب هم میتونید استفاده كنید،كه برای دستگاه های جیلبریك نشده اپ های سرویس 25pp رو در دسترس قرار میده

  • Amir SM

    سلام داداش اگه امکانش هست اموزش کامل نصب برنامه و بازی کرک شده رو گوشی جیلبریک نشده رو بزار

    • Feripple

      سلام دوست عزیز
      راهی نیست،جز استفاده از سرویس هایی مثله سیب اپ،اپ فورال،vshare و … كه كلا پیشنهاد نمیشن

  • pedram

    من از جیلبریک راضی نبودم ، برگشتم به حالت اول
    الکی ، وقت و بی وقت ری استارت میشد

    • Feripple

      سلام دوست عزیز
      دلیل داشته ،ومربوط استفاده ناصحیح بوده از توییك هابوده

  • Mehrdad

    سلام فایل های gif تو تگلرامو چطوری سیو میکنند؟؟؟من روش میزنم گزینه سیو هم میاد اما اصلا معلوم نیست کجا سیو میشه؟ یا اصلا سیو میشه؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

    • Feripple

      سلام دوست عزیز
      بله سیو میشه،ولی فقط از قسمت استیكر ها در دسترس هست

  • pixell

    داداش مطلب سایت تو از بقیه سایتا خیلی بهتر بود.
    فقط مال آی او اس ۷ هست.
    الان ک ۹ اومده هم باز مشکلی نیس؟ ینی مثلن مصرف باتری نسبت ب آی او اس ۷ بیشتر نیس در صورت جیلبریک؟

    • Feripple

      سلام دوست عزيز وسپاس از لطفتون
      فرآيند جيلبريك تقريبا يكسانه،وهمه چيز بستگي به استفاده كاربر داره

  • محمد

    سلام دوستان می خواستم بدونم کدوم توییک های سیدیا مصرف باطری را بالا می برند؟
    وآیا اضافه کردن سورس ، باعث کندی گوشی و مصرف باطری میشه؟
    ممنون

    • Feripple

      سلام دوست عزيز
      تاثير توييك ها فقط در حد زير 5% تاثير ميذاره اونم با نصب توييك هاي خيلي زياد
      همه چيز بستگي به استفاده كاربر داره

  • Yasin

    سلام خسته نباشيد
    اقا من چند روز پيش جيلربك كردم (ios 9.0.2) ولي زياد با محيط سايديا اشنا نبودم نميدونم چي كار كردم زدم ساديا پاك شد
    چي كار كنم سايديا برگرده؟ بعد از اون ٣ بار بريك كردم ولي پيام ميومد ك قبلا جيلبريك شده ديگه ب كارش ادامه نميداد.

    • DaniyalNDRM

      سلام – باید فایل Deb سیدیا رو بگیرید و دوباره نصب کنید –

      فایل دب رو توی نت سرچ کنید – آموزش نصب فایل deb هم توی سایت داریم

  • امیرحسین

    یادتون رفت بگین بعضی از جیلبریک ها اینجویه که اگه دستگاه خاموش بشه دیگه روشن نمیشه

    • iReza Grand

      توی این مطلب به جیلبریک پایدار اشاره شده و جیلبریک آنتدر خیلی قابل توجیه نیست.

  • امین

    سلام، ببخشید مزاحم شدم..
    من الان یه ۲ سالی هست که ایفون دارم.. و بدون جلبریک تا الان مشکلی نداشتم، ولی تعریف های که از دیگران شنیدم، میخوام جلبریک رو هم تجربه کنم..
    فقط چند تا سوال که مشغول کرده ذهنمو که اگه میشه جواب بدین…

    ۱- میتونم از اپ استور هم دانلود کنم یا اینکه اپدیت کنم؟؟ یعنی اپل ای دیم رو میشه به دوایس کانکت کنم؟؟ و بعضی برنامه هارو از خود اپ استور بخرم یا بخوام تو بعضی از بازی ها خرید اینترنتی کنم؟؟

    ۲- گیم سنترم کار میکنه؟ و تمام سیو هام بر میگرد رو بازی؟؟

    ۳- سیستم عاملم مک هست، بعد از جلبریک، لپ تاپم گوشی رو میشناسه؟؟ و ایتیونز کار میکنه؟؟
    و رو ویندوز هم فرقی میکنه یا نه؟

    ۴- اگر پاسخ سوال شماره یک بله هست، تمام برنامه ها و بازی هایی که از اپ استور دانلود کردم ، کار میکنن رو گوشی؟؟

    ببخشید وقتتون رو گرفتم… ممنونم

  • Amirhossein

    خسته نباشید من یه سوال داشتم . ایا بدون جیلبریک میشه با دانلود منجر های ios فیلم دان کرد

    • iReza Grand

      بله میشه

  • ashkan

    salam agha reza.dastetoon dard nakone babate rahnamaeetoon.man mikham jailbreak konam vali bazi az doostan va bazi az maghaze apple migan asib mizane.be nazare shoma jailbreak konam ? ios 9 ham hast iphone 6 daram.

    • iReza Grand

      فردا ظهر یه راهنمایی جامع در این باره منتشر میکنیم اشکان جان که میتونه کمکتون کنه.

  • ashkan

    salam agha reza.dastetoon dard nakone babate rahnamaeetoon.man mikham jailbreak konam vali bazi az doostan va bazi az maghaze apple migan asib mizane.be nazare shoma jailbreak konam ?

  • Parsa

    سلام
    ببخشيد من يه سوال دارم كه يه جا مطرح كردم ولى پستش رو پيدا نكردم تا جوابمو بگيرم
    اگه بخوايم تو قسمت نويسندگي سايت (نوشتن پست) كمك كنيم بايد چيكار كنيم!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    • iReza Grand

      پارسا جان شما از طریق بخش ارتباط با ما درخواستتون رو بفرستید.
      اگر مدیریت سایت تصمیم برای جذب نویسنده داشته باشن، باهاتون تماس میگیرن

  • Amir King

    مث همیشه سایتتون عالی و به درد بخوره
    خداییش دمتون گرم

    • iReza Grand

      خوشحالیم که مطالب براتون کاربردی بوده

  • Parsa

    سلام
    ببخشيد اون قسمت امنيت و كاهش سرعت بعد از ريستور ديوايس و از بين رفتن جيلبريك حل ميشه؟
    يعني ديوايس دوباره به حالت اوليه خودش بر ميگرده؟

    • iReza Grand

      بله کافیه ریستور کنید تا دیوایس به حالت اول کارخونه برگرده

  • michaelfan96

    با سلام
    ببخشید یه سوالی بدجور ذهنمو درگیر کرده..مگه نمیگین ک میشه با ریستور از جیلبریک بودن در اومد؟! 😐 خب دیگه سوال نداره ک جیلبریک بکنیم یا نکنیم ک بابا اینکارو میکنیم وقتی خواستیم آی او اس رو آپ دیت کنیم از جیلبریک بودن در میایم(مث روز اولش) فقط میمونه اینکه با ریستور نرم افزارا میرن دنبال سرنوشت خودشون ک فک نکنم دوباره گرد هم آوردن اونا(دانلودشون یا…)کار سختی باشه
    اگه دارم اشتباه میکنم بهم بگین lol چون من اصن تجربه داشتن آیفون رو نداشتم متاسفانه
    ببخشید ک خیلی آماتورانه نظر دادم
    مرسی

    • iReza Grand

      بله دوست عزیز، دقیقا همینطوره که گفتین

  • Sina

    سلام مصرف باترى ايپد خيلى زياد ميشه ؟؟؟ ميشه يه كم بيشتر توضيح بديد؟؟؟

    • DaniyalNDRM

      سلام
      ببینید دوست عزیز اگه توییک های اورجینال مناسب و با دیوایس و آی او اس دیوایستون نصب کنید از لحاظ باتری هم هیچ مشکلی نخواهید داشت ! نگران نباشید تضمین میکنیم

  • omid1382

    سلام دوستان ….بعد از یه ماه گشت و گذار شب و روز توی فضای مجازی …بالاخره جیلبریک ios 8.3_8.2_8.1.3 رو پیدا کردن……حالا بریم سر اموزش….
    شما برنامه ی taig ios8.3 رو دانلود کنید البته از این سایتhttp://www.taig.com/en/#download-table…
    touch id and pass تونو بردارید و find my phone هم غیرفعال کنید

    وقتی که برنامه ی taig jillbreak رو دانلود کردید ……بازش کنید و دیوایس خودتونو به کامپوتر یا لپتاپ connect کنید و کلید start رو بزنید و وایستید تا تموم شه……. همین

    من این کارو با iphone 6 خودم هم کردم …خاموش نشد
    اگر ادمین جان کار داشتی ایمیل بده……… و سوالاتونو همین جا مطرح کنید

    با تشکر …….امید هستم 12 سالمه و علاقه خیلی زیادی به تکنولوژی دارم……..موفق باشید

    • iReza Grand

      امید جان ممنون از اطلاع رسانیتون!
      تمام اخبار مربوط به جیلبریک با اختلاف کمتر از چند دقیقه نسبت به گزارش جهانی ، توی اپل اپس منتشر میشن و شما میتونید با چک کردن سایت، از اومدن جیلبریک باخبر بشین.

  • محسن

    سلام من ایفون 6 دارم میخوام جیلبریک کنم فقط و فقط برای نصب برنامه با توجه به این بنظرتو نجیلبریک کنم باطری تغییری نمکنه؟ گوشی هنگ یا کرش نمیکنه؟
    یک راه معرفی کرده بودید نصب برنامه بدون جیلبریک بدون از دست دادن سینک آیتونز اون چطوره؟ اگه با اون اپ بریزم میتونم از طریق خود گوشی سیستم رو اپدیت کنم؟(ota) برنامه هایی که این طوری نصب کردم از اپ استور میتونم اپدیت کنم؟
    ممنون

    • احمد

      محسن جان این سوالات رو اگه در http://ask.appleapps.ir بپرسین جوابای دقیق‌تری می‌گیرین.

  • sami

    سلام و درود.ببخشید من بعد خوندن نکات منفی کل نکات مثبت از ذهنم خارج شد البته میدونم که امکان داره اصلا مشکلی پیش نیاد.من واسه اندروید که روت میخواستم بکنم کلی نکات منفی دیدم ولی مشکلی پیش نیومد. حالا بنظرتون منی که زیاد بازی کار ندارم ولی دسترسی به فایل و اینکه سیستم هنگ نکنه واسم مهمه ( چون واسه ادیت ویدیو لازم دارم ) حالا جیلبرک بکنم یا نه؟

    • احمد

      اگه درست استفاده کنین مشکل آن چنانی نداره جیلبریک‌کردن دوست عزیز.

  • Mohammad

    سلام من غلط كردم جي كار كنم بدون دانلود iosاز شر جيلبريك خلاص شم زود جواب بديد

    • احمد

      راهی جز ریستور نیست.

  • shahin

    سلام داداش من اپلمو امروز جلبریک کردم احساس میکنم یکمی کند شده تازه گفتند اگ جلبریک نکنی مانند ی نوکیا ساده عمل میکنه فقط میتونی بزنگی و بهت بزنگن من الان چی کار کنم نمیخام کوچیک ترین اسیبی به اپلم وارد بشه مرسی

    • احمد

      آسیبی وارد نمیشه شاهین جان. بعیده با خود جیلبریک‌کردن دستگاه کند بشه. کندشدن وقتی اتفاق میفته که جیلبریک کنین و تعدادی زیادی توییک رو بدون ملاحظه نصب کنین.

  • omid

    slm be hame dotan man diroz iphone 5s khodamo ba TiGe jbreak kardam ama alan dg nemitonam beram to appstore vaghti ro appstore mizanam mipare biron (crash) chikar bayad bokonam komak konid mamnon? ?

    • احمد

      خود ابزار و جیلبریک همچین کاری نمیکنه امید جان. شاید توییک ناسازگاری نصب کردین که باعث چنین وضعیتی شده.

  • amin.house

    salam …mikhastam bedoonam kasi alan razi hast az inke jail karde devicesho ya na .choon kheili shak daram anjam bedam ya na/.va in ke mikhastam bedoonam ba ios 7.1 noskhe official e in jail break esh omade ke safe bashe..ba tashakor

  • امین

    من دنبال علامت انتن موبایل هستم که مثل IOS6 هستش امکانش هست راهنماییم کنید ؟!

  • saeed

    بچه ها سایتی داره شروع به کار میکنه که دیگه نمیخوا دسگاهتون جیلبریک بشه و ضربه بخوره نرم افزارای اپ استور رو با 60,70 درصد تخفیف و به طور کاملا اورجینال در اختیارتون قرار میده,منتظر باشین

  • محمد

    اگه جيلبرك رو از بين ببريم اثراتش مثل كاهش سرعت، برطوف مي شود؟منظورم اينه كه گوشي عين اولش ميشه يا نه؟

  • amin

    سلام من ایپد 4 دارم و الان اپدیت شده با ios 7.1 هست چطور جیلبریک مشه هر جا که میبرم میگن 7.1 خیلی بالاست فکر کنم باید صبر کنم تا جیلبریک برای ios 7.1 هم بیاد اگه راهی هست کمکم کنید

    • iReza Grand

      بله باید صبر کنید

  • ماهان

    سلام من ایپد 2 با ای او اس 7.0.4 جیلبریک شده دارم.من چرا وقتی می خوام تو اپل استور sing in شم نمیزاره میزنه cannot connect to app store روخدا ترو قران هرکی میدونه هرچی سریع تر راهنماییم کنید
    تروخدا

    • iReza Grand

      از چیز پی ان استفاده کنید

  • mohammad

    سلام

    من دستگاه آیپاد تاچ ۴ دارم ورژن ۴٫۳٫۳ هستش توی آیتیونز دستگاهم هیچ کاری نمیکنه فقط مینویسه باید ریستور کنم خودش میگه از ۴٫۳٫۳ باید به ۶٫۱٫۶ آپدیت کنم .
    آیا میتونم الان با آیتیونز به ورژن ۶٫۱٫۶ آپدیت کنم بعد جلبریک کنم ؟؟؟ اگه نه که باید به کدوم ورژن آپدیت کنم تا جلبریک هم بشه ؟؟؟؟؟
    تو رو خدا دوستان زودتر راهماییم کنید 🙁

    پاسخ دادن

  • محسن

    با سلام،
    براي جيلبيريك در مشهد ،كجا بايد برم؟

  • سعید

    ممنون دوست عزیز. اوکی شد. دم شما گرم.

  • سعید

    سلام و خسته نباشید. من آیفون 5 دارم. دو سه روز پیش جیل کردم ، مراحل انجام شد ولی در مرحله آخر خودش از صفحه جیل اومد بیرون و سایدیا رو روی گوشی اضافه نکرد. یعنی گزینه خروج از مرحله جیل رو بهم نداد و خود به خود از جیل خارج شد و آیکون جیل هم که روی گوشی ظاهر میشه همچنان هست ولی فایل سایدیا به گوشی اضافه نشد. البته چند دوست دیگه هم این مشکل براشون پیش اومده بود که ظاهرا هنوز جوابی برای این مسئله پیدا نشده. می خواستم ببینم هنوز من و دوستان دیگه ای که مثل من این مشکل براشون پیش اومده باید منتظر باشیم. یا اینکه اصلا کلا گوشی ما امکان جیل شدن رو نداره. یه جورایی ضد حال خوردیم. هم جیل کردیم هم سایدیا نداریم !!!!!!!!

    • iReza Grand

      سلام
      ریستور کنید و دوباره جیلبریک کنید .

  • kiyan

    میخواستم بدونم اگه restore کنم و دوباره جیلبریک کنم راهی هست save بازیهام بمونه؟؟؟

    • iReza Grand

      باید فایل save رو با یه برنامه مثل آیتولز یا آی فان باکس یه جایی توی کامپیوترت ذخیره کنی ،
      بعد از این که ریستور کردی و جیلبریک کردی ، دوباره همون فایل رو انتقال بدی به همون قسمت دیوایست .

  • حامد

    آقا رضا خیلی گلی من خیلی از جوابامو گرفتم دستت درد نکنه فقط میخواستم ببینم برنامه یا توییکی هست که بعد از جیلبریک بریزم و مثل اندروید از اپل اپس برنامه یا بازی بگیرم و تو خود گوشی اجرا کنم بدون آیتونز مثل اپلیکیشن تانگبو که تو خود گوشی برنامه میگیره و شوال بعدی اینکه من یه آیپد مینی دارم میخوام ببینم توییکی اومده که بتونم باهاش مکالمه صوتی و اس ام اس رو فعال کنم؟؟؟
    اگه این دوتا سوال و جواب بدی خیلیییییییییییییی ممنونت میشم

  • erfan

    من آیپدم را دوماه پیش جیلبریک کردم و رو لوگوی اپل مونده بود با هزار زحمت درستش کردم میخواستم ببینم اگه دوباره جیلبریک کنم همون مشکل پیش میاد یا نه

    • iReza Grand

      نه به احتمال زیاد مشکل پیش نمیاد .
      ولی بازم صددرصد نیست

  • زمبه

    سلام خدمت کارشناسان مجرب اپل اپس،
    مشکل جدیدی برای من پیش اومده که دو دستگاه آیپد ٢ و آیپد ۴ دارم که بعد از جیلبریک اگر من دستگاه رو reset all setting بکنم، آیکون سیدیا از اسپرینگ بورد حذف شده و تمام توییک ها غیر فعال می شن… ممنون میشم که من رو در مورد این مشکل عجیب راهنمایی کنید…
    سپاس

  • حسین

    سلام من وقتی iphone4sداشتم جیل کردم اولین باری که خواستم از اپستور دانلود کنم اپل ایدیم بلوکه شد و پیغام بلوکه شدن اپل ایدی برام اومد حالا نمیدونم باز هم همون اتفاق بازم برام میوفته یا نه

  • sorosh

    ممنون

  • sorosh

    یه سوال دیگه آنلاک بهتره یا لاک؟؟؟؟
    چه فرق هایی در در همه موارد منظورمه؟؟؟؟ $

    • iReza Grand

      سروش جان از دیوایس لاک که نمیتونی توی ایران استفاده کنی ، باید انلاک بگیری.

  • sorosh

    الان یه سوال انلاک همون جیل شدس یه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • iReza Grand

      نه سروش جان ، اینا دو تا بحث جدا هستند .
      جیلبریک شده (میشه برنامه ی کرک شده نصب کرد ) و جیلبریک نشده ( نمیشه برنامه کرک شده نصب کرد )
      لاک ( با هر سیمکارتی میشه کار کرد ) و آنلاک ( فقط با یه سیمکارت میشه باهاش کار کرد )

  • miniature

    من ایفون 5 دارم
    جای دیگه پرسیدم گفتن جیل نکن
    version ios : 7.0.4
    به نظر شما جیل کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • iReza Grand

      هرجور که مایلید.
      توضیحات لازم توی پست داده شده.

  • ali

    اقا میدونم اینجا جاش نیس ولی میخواستم بدونم کی توییک ifile رو واسه خرید میزارید؟

    😀

  • arash

    salam khedmate nevisandegane aziz va hame appleappsia khaste nabashid, man 5s daram mikham jail konam vali qable jail mikham backup bgiram k ag y vaqt ru arme apple mund bade jail btunam restore konam, vali gushimo k vasl mikonam itunes mizanam backup bgire vaqti dare sync mikone vasatesh in erroro mide: “the iphone could not be synced because this computer is no longer authorized for purchased items that are on this iphone” vali man gushio authorize kardam ba itunes, 2bare o 3bare ham authorize kardam va peygham mide k authorize ba movafaqeiat anjam shod, 2of5 computer authorize kardi… vali baz barae backup o sync un erroro mide 🙁 alan chan haftas.. hamash miam site shoma hichja nemitunam b y javabi bresam chika konam??!

    • iReza Grand

      سلام آرش جان
      قبل اینکه آیتیونز رو باز کنی ، به چیز پی ان وصل شو و بعدش امتحان کن.

    • arash

      reza jan ba chiz PN ham emtehan kardam bazam hamin erroro mide! 😐

  • reza

    سلام خسته نباشی
    من گوشی لاک دارم میخوام جیل کنم میشه

  • Mehrshad

    سلام
    واقعا سايت عاليي داريد، از همه نويسندگان خوب و زحمت كش سايت هم متشكرم.
    من ايپد ٣ رو فقط به عشق توييك هاي سيديا جيلبرك كردم ولي الان وقتي ميرم تو سيديا يا همه پولي يا كركشون هم پيدا نميشه مثل airblue sharing, bridge, track import و خيلي از توييك هاي ديگه.
    لطفا اگه ميشه تو سورس سايتتون كركش رو قرار بديد يا تو فروشگاه سايتتون نسخه ارجينال رو واسه خريدن بززاريد، چون اين توويك ها خيلي مفيدن.
    ممنون

    • iAmirhosein

      دوست من به جز توییک Airblue Sharing تمام توییک های دیگه کرک دارند.توییک Track Import و Bridge هم قرار میگیرند داخل سورس

    • Mehrshad

      خيلي ممنون فقط لطفا يكم سريع تر 😀

  • amir

    آقا من جیلبریک کردم بعد از آخرین ریستارت شدن تو صفحه ی سیب گیر میکنه بالا نمیاد
    گفتید ریستور کنم ولی وقتی بالا نمیاد به کامپیوتر وصل نمیشه چه جوری ریستور کنم ؟؟؟؟؟؟؟

    • K

      ببرش به حالت dfu

  • ejs

    اخه چرا جواب نميدين؟

  • ejs

    سلام واقعا خسته نباشيد
    ببخشيد كه نظرم به اين موضوع ربط ندارد
    من با ايپدم از تانگبو اپ دانلود ميكنم بعد از اپل ايدى ميخواد وقتى ميزنم از بازى مياد بيرون چيكار كنم لطفا راهنمايى كنيد لطفا….

    • iAmirhosein

      یکبار آموزش تانگبو را مطالعه کنید باید دیوایس خود را با تانگبو کانفیگ کنید

  • Alireza

    من جيل بريك بودم كه چند روز پيش رفت رو آرم اپل و مجبور شدم ريستور كنم و ديگه به هيچ عنوان جيل بريك نمي كنم

  • Sohrab

    سلام !!
    من توييك ccsettings رو نصب كردم از تو سورستون !! حالا راهي نداره به اون تنضيمات كه تو كنترل سنتر اضافه شده چيز پي ان رو هم اضافه كرد !!
    لطفا كمكم كنين 🙂

    • Sohrab

      ميشه جواب بدين ؟؟؟ خيلي ضروريه :((
      با تچكرررر

  • محمد

    سلام من تازه دیوایس اپلی گرفتم ipad4 دستگاهم جیلبریک هست قبلا توش یکسری برنامه بوده با یه کامپیوتر دیگه ریخته بودم الان چه کار باید بکنم که بازی و برنامه بایه کامپوتر دیگه بریزم و برنامه هام پاک نشن چون میگن با جیلبرک پاک نمیشه
    خواهش میکنم زودتر جوابمو بدید

  • Alex

    جالب بود اما اگر کسی این مطلب رو مینوشت که هم از جیلبریک استفاده کرده باشد هم نه بهتر بود.
    شخصا به مدت طولانی از دیوایس جیلبریک شده استفاده کردم و از مزیت هاش فراوان استفاده کردم. اما بدون هیچ تعارفی میگم منبعد تحت هیچ شرایطی دیوایس هامو رو جیلبریک نمی کنم.
    استفاده از دیوایس جیلبریک نشده شاید محدودیت هایی داشته باشه. اما بسیار لذت بخش تره.

    • iReza Grand

      دوست عزیز من تو این دو سال اخیر همزمان از دوتا دیوایس بدون جیلبریک هم استفاده کرده ام .

    • hoola

      بابا این ios رو ولش کنید و به اندرویید بپیوندید :)))))))

  • ramin

    agha man ios 7.04 download karde boodam ke ipadamo restore konam valy alan oon filaro peyda nemikonam koja save shode .alanam ke restoro mizanam mige bayad ios 7.04 download koni man downloadesh kardam valy nemidoonam koja save shode mitoonam az oon ios ke download kardam estefade konam ya bayad dobare ios 7.04 download konam komakam konid

    • iReza Grand

      نه دوست عزیز راهی نداره ، شما باید اون فایل IPSW رو پیدا کنید یا دوباره دانلودش کنید.

  • amirx

    سلام خسته نباشید. اوایل گفتید ریستور کنید ولی صبرکنید تا نسخه کاملتر evasi0n بیاد.
    الان دیگه جیل کنیم یا نه؟ بهترشده جیلبریک؟!
    مرسی

    • iReza Grand

      بله الان بهتر شده.

    • شهریار

      سلام
      من ipad3 دارم، قبلاً هم جیلبریک بودم تا اینکه IOS 6.1.3 اومد و منم نا خواسته آپدیت کردم و جیلبریک پر ولی الان IOS 7.0.4 رو جیلبریک کردم و هیچ مشکلی هم تاکنون نداشتم.
      ارزشش رو داره، برای کسانی که 64 گیگ رو پر از برنامه می کنن. اگه فقط فیلم می بینین و برای اینترنت می خواین ازش استفاده کنید، جیلبریک به هیچ دردتون نمی خوره، نهایتش با 100 دلار می تونین تمام نرم افزارهای گران قیمت کاربردی رو بریزین رو دستگاتون، اونم اورجینال.

      از سایت appleapps.ir تشکر می کنم.

  • abbas

    سلام.
    اقا من 5s رو جیل کردم .app هایی که خودم از 25ppدانلود کردمو بدون مشکل باز میکنه ولی پکیجی که از همین سایت خریدم کرش میکنه .لطفا راهنماییم کنید

  • TNTtalaei

    سلام خسته نباشید و خیلی ممنون از سایت خوبتون. من ipod touch 5 دارم اگه شما بودید جلبریک میکردید یا نه ؟؟؟؟

  • Sajad

    سلام، ببخشيد مثل اينكه جيلبريك كلا با آيفون 5s ناسازگاره، چون بعد جيلبريك كامل و نوشته شدن Done! هنگامي كه دستگاه براي بار آخر ريبوت ميشه، ديگه بالا نمياد و نياز به ريستور پيدا ميكنه !!!! اگه اين مطلبو تو جمع بندي نهايي تون مينوشتين، شايد خيلي از دوستاني كه 5s دارن مثل من نياز به ريستور و دردسر هاش پيدا نميكردن !!!

  • مبین

    باتوجه به اینکه ورژن 1.0.2 ایویژن امروز اومد و substrate هم آپدیت شد بازم وایسم یا الان دیگه میتونم جیل کنم ؟ ( عجله ندارم )

  • abbas

    سلام.
    5s رو چطور ریستور کنم که جیلبریکش پاک بشه و به حالت اول برگرده؟

  • Ali

    Khahesh mikonam javabe soale mano bedin ye chand comment balatar neveshtam

  • ali karimi

    آقا واسه من همچنان در قسمت configure system گیر میکنه با آیتیونز هم ریستور کردم ولی بازم گیر میکنه
    خواهش میکنم کمکم کنید

  • abbas

    سلام.اگر الان من 5s رو جیلبریک کنم و ازش راضی نباشم بخوام اون رو پاک کنم با ریستور از جیلبریک بیرون میاد یا نه؟

    • iAmirhosein

      بله!

  • شهرام

    با سلام
    مرسی از راهنمائیتون . من تازه فهمیدم فرق جیل با اصل چیه و مزایا و معایبشو . بهر حال خدا اجرتون بده که مستمر دوستان رو راهنمائی میکنید .
    یا علی

  • Ali

    Ba salam
    Man dota soale kheyli mohem dashtam va azatun khahesh mikonam ke behem javab bedin
    Man alman zendegi mikonam ye iphone 5s kharidam az yeki az dustAnam shenidam ke baad az jailbreak etebare garanty az beyn mire mikhastam bedunam sehat dare ya na yani hata agar restore konam baz ham mifahman ke jailbreak kardebudam
    Dovom inke agar man apphaye crack shode download konam momkene keshvare alman ke ghanune copywright tush raayat mishe behem gir bede ya aslan nemifahman

  • amir

    ta zamane jailberak asli sabr konim ya nakonim?? masale in ast.,

  • Farshad

    جناب اگه ج كنيم از ايتونز ميشه البوم اهنگ موزيك ويديو گرفت . از اپ استور برنامه هاي پولي رايگان ميشه نصب كرد . با تشكر مضاعف

    • iAmirhosein

      خیر دوست من نمیشه

  • بهنام

    سلام، پس از جیلبریک هم هروقت دیوایس رو به آیتونز وصل کنیم از دیوایس بکاپ برمیداره، درصورتی که از جیبلریک پشیمون بشیم و بخوایم با استفاده از بکاپی که بعد از جیلبریک کردیم رستور کنیم باز هم جیبلریک حذف میشه ؟

  • پوریا

    به نظرم آی او اس ۷ دیگه خیلی تغییرات مثبتی داره در عین حالی که خیلی هنگی ناپایداره.
    من خودم به شخصه با اینکه خیلی استفاده های دیگه هم از او اس گوشیم میکردم ولی فکر می کنم که آدم هرچی امکانات او اسش بیشتر بشه هم یه غری میزنه و میگه نه باید جیلبریک کنم. واسه همین جیلبریک کردن رو خیلی مناسب نمیدونم

  • iChiz

    اگه فقط توییک appsync و یه توییک برای بلوتوث و اگه باشه دلیوری اس ام اس رو نصب کنیم خیلی روی سرعت و مصرف باتری تاثیر میذاره ؟

  • ali

    معتبرترینفروشگاه گیفت ایتونز کدامه ؟ از سایت خیلی خوبتون خیلی خیلی تشکرمیکنم.

  • ali

    سلام میشه بگید من ازکجامی تونم اخرین نسخه ی ایتونز روبگیرم . معتبرترین فروشگاه گیفت کدامه ؟

  • محمد

    سلام من امروز كه ديوايسمو انلاك كردم با اين مواجه شدم ، اين چي هست بأيد كار خاصي انجام بدم لطفا سريع پايينه دهيد
    http://axgig.com/images/08850691469848076107.jpg

    • iAmirhosein

      قفل دیوایس را باز کنید و آخرین توییکی که نصب کردید را پاک کنید و دیوایس را ریبوت کنید

    • محمد

      من انلاك كردم بعدش ريبوت كردم بعدش كلي طول كشيد تا ديوايسم بالا بياد ، وقتي بالا اومد ديوايسم سر انلاك گير كرده بود و بعد از ده ثانيه دوباره ريبوت شد و هي تكرار ميشد ،،، من او نور ريستور كردم و ديگه جيلبريك نكردم تا نسخه پاياني بياد ، مرسي از پاسخ دهي سريع تون باتشكر

  • iAmin

    يه سؤال اگه من الان جيلبريك بكنم بعد خوشم نياد با يك بار ريستور أين جيلبريك حذف ميشه يا هميشه با من خواهد بود

  • َAlirezaK

    این مورد 4 نکات مثبت جیلبرک خودش یه دنیاییه! من که میگم مزایای قاب توجه جیلبرک به نکات منفی و رسیکش کاملا می ارزه!

  • iAmin

    من یه سوال دارم اگر الان من ایپد مینی رو جیلبریک کنم و ازش راضی نباشم بخوام اون رو پاک کنم با ریستور از جیلبریک بیرون میاد یا نه؟

    • iAmirhosein

      بله دوست من کامل از جیلبریک خارج میشه

    • Ali

      با reset all setting and data جیلبریک پاک نمیشه؟؟؟؟؟

      • iAmirhosein

        خیر دوست من دیوایستون روی لوگو اپل گیر خواهد کرد

  • Shahab Khan

    با سلام
    چرا وقتی سورس اپل اپس را اد کردم خیلی کم توییک داره اما قبلا توییک های زیادی داشت؟
    لطفا راهنمایی ام کنید

    • iAmirhosein

      دوست من همانطور که اعلام کردیم تمام توییک های قبلی را پاک کردیم و از لحظه افتتاح سورس فقط و فقط توییک های سازگار با iOS 7 را قرار میدهیم که مشکلی در نصب توییک نداشته باشید

  • سينا

    سلام. من mobile substrate fix رو طبق آموزشتون نصب كردم. بعد از ريستارت اسپرينگ بورد باز هم هيچ توييكى كار نميكنه بجز اون هم والپيپر گوشى طوسى ميشه. مشكلش چيه؟
    بجز اين راه آموزش reinstall رو هم رفتم ولى باز همين مشكل پيش اومد

    • iAmirhosein

      دوست من باید Substrate Safe Mode و Mobile Substrate را همزمان ریستارت کنید تا نتیجه بگیرید

    • سينا

      همين كارى كه گفتيد رو انجام دادم ولى باز كار نكرد

  • ali khan

    به نظر من جيلبريك يه جور مكملِ، من هم هر دوايسي داشتم جيل كردم و بعد از هر جيلبريك خوشحال بودم :دي
    دوستان جديد اپلي، شما هم بدون ترديد اينكارو انجام بديد -_-

  • ابراهیم

    با سلام ببخشید یه انتقاد و سوال داشتم چرا بعضی دوستان که اینهمه سنگ اپل رو به سینه میزنند و متعصبانه ازش طرفداری میکنند و هم اینکه سالهاست از محصولات و خدماتش و خیلی امکانات دیگه که مجالش نیست اینجا و خودتون بهتر میدونید استفاده میکنند و لذتش رو میبرند و بقول معروف بهش وفادار مانده اند دست به جیلبریک و هک کردن سیستم عاملش میزنند که دوست و دشمن معترفند که اگه بهترین سیستم عامل دنیا نباشه کمترین هم نیست. ایا این کار یک نوع خیانت به شرکتی که اینهمه دوستش داریم و در همه جا بخصوص در برابر شرکتهای رقیب ازش حمایت میکنیم نیست؟ ایا با اینکار بصورت غیر مستقیم اعلام نکردیم که این سیستم عامل امکانات زیاد و خوبی ندارد و در ضمن انفدر ضعیف و نا امن هست که راحت هک میشود؟ از همه مهمتر ایا به اینکار فرهنگ استفاده از محصولات اصل و حق کپی رایت رو زیر سوال نبردیم؟ و خیلی موارد دیگر که با جیلبریک کردن زیر سوال خواهد رفت. من از وفتی که با ایفون بدون جیلبریک و ios 7 کار میکنم و از همین امکانات موجود و در حال افزایش استفاده میکنم و برنامه اورجینال نصب و استفاده میکنم با کمترین مشکل مواجه شدم و از دستگاه خودم بیشترین لذت رو بردم.

    • علی

      عزیز هک کردن هیچ کجای دنیا جرم نیست!
      مگر در جهت سوء استفاده که جیلبریک سوء استفاده نیست
      در ضمن اینو شما میگی چون دیوایس اندرویدی داری بنده به هیچ وجع نمیگم چینین حرفی چون هم android دارم هم ios و زیاد هم مقایسه کردم
      جیلبریک در واقع یک سری راه ها رو برای ios باز میکنه که به صورت پیشفرض روی android باز هست اما هیچ وقت نمیشه بگی که فلان دیوایس اندرویدی با کیفیت تر از دیوایس های اپله . واقعا تا مقایسه نکنی عاقلانه نیست چنین حرفی.

    • مسعود

      اگه یه بار جیلبریک رو تجربه کنی عاشقش میشی هر روز یه چیزه جدید رو تو دیوایست تجربه میکنی

    • ali khan

      جناب ابراهيم، كي گفته راحت هك ميشه ؟؟؟
      مورد دوم اينه كه استفاده از سيستم عامل لذت داره اما با جيلبريك بيشتر لذت داره :))))
      كل مزاياي جيلبريك رو كنار بزار و فقط همينو در نظر داشته باش كه فونت و تِـم عوض ميشه …
      يني خود شما بعد از يه مدت قصد عوض كردن تِمِتو نداري ؟؟؟؟

  • محسن

    با سلام
    من مشکل سینک آِتیونز از تانگبو ندارم ولی میشه برنامه های تانگبو را که نصب میکنیم وقتی ورژن جدید میاد از سرور اپل آپدیت کنیم و برنامه ی ما اصلی شود؟

  • ali

    مطلب مفیدی بود
    ممنون

  • امیر حسین 90

    بسیار ممنون از همه نویسنده ها و اعضای Apple apps
    به جرات میگم اینجا بهترین سایت برا اپلی هاست
    لذت apple با سایت apple apps و اعضای دوست داشتنی اون دو چندان میشه

  • BlueSky

    ببخشيد ، من هيچ موقع إز توييك استفاده نميكنم ، و فقط برأي استفاده برنامه هاي كرك شده ، دستگاه خود را جيل بريك ميكنم
    با أين حال باز هم كاهش سرعت خواهم داشت ؟

  • damon

    salam khaste nabashid man jail kardam wa sourse hackulo.us ro add kardam ama harchi mizanam appsync search kone peida nemikone ?? ye rahnami konid lotfan!! mamnoon

  • alireza

    با سلام
    ios 7 که شارژ باطری رو قورت میده
    حالا اگر جیلبریک هم کنیم کلا گوشی باید تو شارژ باشه
    بعد یه مدت هم باطری به مشکل میخوره و کلا گوشی را انداخت دور

    • مسعود

      هر وقت خاستی بندازی دور بده به من ….:دی

  • acc.ramin

    بابا تاحالا نشده یه مطلب سایتی رو تا آخرش بخونم!
    معتاد سایتتون شدم مرسی عزیزان واقعا مچکریم!
    بعدشم جیل کردن خیلی خوبه بابا من کردم حالم میده !
    فقط بگم رو آیپد 2 اصن خوب نیست بگم
    نمیدونم مشکلش چیه!
    اگه کسی هست که ایپد 2 داره تائید میکنه حرفمو!

    • ipersiangym

      من رو ایپد 2 3g جیل کردم. واقعا عالیه هیچ مشکلی هم تا به حال نداشتم همه نرم افزار ها نصب و اجرا میشه. فقط یک کم تو بازی هایه سنگین ios 6 از 7 بهتر بود مخصوصا تویه most wanted

  • Mohammad

    سلام يه سوال داشتم. من يه ايپد ٤ داشتم جيلبرك هم هست. چون قبلا از سرويس تانگبو استفاده مي كردم كلي برنامه از اين سرويس دانلود كردم حالا كه جيل كردم دو باره برنامه هاي اون سرويس رو نصب كردم ولي تو برنامه تانگبو اولش ميخواست يه توييك نصب كنم كه من هم نصب كردم و حالا برنامه هاي كرك هم بدون نصب appsync نصب ميكنم سوال من اينه كه اگه اپل ايديم رو بزنم برنامه هايي كه از تانگبو نصب كردم ميپره؟؟؟؟؟؟

  • zahra

    با سلام
    میخواستم بپرسم توییک DreamBoard و WinterBoard کی میاد؟؟؟
    مرسی از سایت جامعتون…

  • امين

    من كه ايپد ٢ دارم.با كلي ذوق از iOS 5.1.1 به iOS 7.0.4 اپديت كردم ولي بعد فهميدم كه جيلبرك iOS 7 با ايپد ٢(فعلا) سازگار نيست.حالا من هر روز سايتتون رو چك مي كنم به اميد اينكه ورژن بعدي evasi0n بياد.خواهش مي كنم در صورت اومدن ورژن بعدي حتما تو سايتتون قرار بدين.خيلي ممنون از خودتون و سايت باحالتون……..

  • علی

    من نمیخوام جیلبریک کنم
    برنامه ای هست که بلوتوث رو جامع کنه ( ارتباط با دیگه دستگاه ها را با بلوتوث انجام بده)
    اگه هست لطفا معرفی کنید

    • iReza

      خير هيچ راهي به جز جيلبريك وجود ندارد

  • Amin

    جواب بدید لطفا
    سلام آغا یه سوال : چرا از وقتی جیلبریک اومده و من جیلبریک کردم دیگه خعلی کم واسه برنامه ها آپدیت میاد قبلا حداقل روزی یه آپدیت میومد ولی حالا هفته ای یه آپدیت میاد ؟؟؟؟

    • iReza Grand

      دوسن عزیز به خاطر اینکه فعلا ایام تعطیلاتشونه و کریسمس و… باعث میشه که فعالیت شرکت ها کم بشه.

  • محمد

    سلام خبر دارید کی ایر بلو از سورس بیگ بووس اپ دیت میشه برا ای او اس ۷

    • iReza Grand

      احتمالا بزودی این اتفاق میفته

    • محمد

      فقط و فقط برا بلوتوث و حک بازی ها جل میکنم خدا کنه سریع تر بلوتوث رو اپ کنن

  • matarti

    با سلام یه سوال داشتم
    با خاموش شدن گوشی مشکلی برای جلبریک پیش نمیاد

  • nima

    dige taghat nadaram 🙂

  • پوریا

    اگر قابلیت اپدیت از رو خود دیوایس با جیلبریک از بین نمیرفت من حتما دیوایسمو جیلبریک میکردم ، امیدوارم در اینده راهی برای این مشکل پیدا بشه D:

  • iJavid

    Merci reza jaaan
    Mamoon ke inghadr be daghdaghehaye ma ahamiyat midin
    Tnx

  • nima

    pas key jailbreak e kamele 6.1.5 miad bezarin dige khaheshan

  • Navid

    توى سايت قسمتى هست كه آموزش جامع واسه جيلبريك داشته باشه از صفر، مثلا اينكه چجورى توييك ها رو پاك كنيم و …

  • shayan

    سلام ببخشید من گوشیمو جیل کردم مصرف باتریش زیاد شده خواستم بدونم اگه ریستور کنم به حالت اول برمیگرده

    • iAmirhosein

      بله دوست من

  • Behnam

    من یکی از مخالفین سرسخت جیلبریک بودم و معتقد بودم واسه گوشی ضرر داره و به همه میگفتم جیلبریک نکنید.
    البته حرف های این فروشنده ها خیلی روتون تاثیر میزاره..واسه این که بیاین از اونا برنامه بگیرین میگن جیلبریک نکنید.
    البته ته دلم میخواستم طعم توییک نصب کردنو بچشم..اصلا دیوانه این کار بودم..از وقتی که جیلبریک ios 7 اومد خیلی دودل بودم نمی دونستم جیلبریک کنم یا نه.وای بالاخره دلو زدم به دریا و….
    و حالا باید اعتراف کنم..جیلبریک یکی از بهترین پدیده های دنیا هستش :دی
    به همه دوستان پیشنهاد میکنم که جیلبریک کنن و از گوشی اپللللل خودشون استفاده واقعی رو ببرن.

  • علی

    من و همسرم هر دو آیپدمون رو جیلبریک کردیم و عمر باتریمون عالی شده.
    ممنونم از سایت فوق العاده تون

  • آريا

    به نظرم اون نظرسنجي رو بايد تغيير بدين، مثلاً من آيپدم رو هميشه جيلبرك ميكنم ولي آيفون رو اصلاً جيلبرك نميكنم…

  • Behnam

    اسم توییکی که دوبار میزنی پشت ایفون اس ام اس میفرسته چیه؟

  • مملی

    من که 6.1.5 رو گفتم برا چی نمی زارینش؟

  • Amin

    سلام آغا یه سوال : چرا از وقتی جیلبریک اومده و من جیلبریک کردم دیگه خعلی کم واسه برنامه ها آپدیت میاد قبلا حداقل روزی یه آپدیت میومد ولی حالا هفته ای یه آپدیت میاد ؟؟؟؟

  • hamed

    دیوایس هایی که باید ریست فکتوری بشن رو میشه جیلبریک کرد؟

  • پیمان

    جیلبرک کردن = بهترین حرکت کره زمین

  • mohammad

    واقعا ادم نمیدونه با چه زبونی از شما تشکر کنه .واقعا شما دارین با علمی که دارین به هم وطنانتون خدمت می کنین .ان شااله همیشه سالم باشین

  • آنا

    از تانگبو چطوری میشه app گرفت زبونشو نمی فهمم
    بابت مطلب مفیدتون هم مچکرم

  • Amirhosein

    منم جیلبریک کردم،بعدش از تو سایدیا یه تووییک حذف کردم،گوشی ری استارت شد،بعدش سایدیام پاک شد،مجبور شدم ری استور کنم،همه ی برنامه هام پاک شد،اما ناراحتش نیستم،چون خیلی به کار خودم خندیدم،روحیم باز شد تو این اوضاع احوال امتحانا

  • Dr.Arian

    سلام دوستان به نظرم بهتره تا نشخه ي بعدي صبر كرد ولي الان هم چندان مشكلاتي ندارد و بعضي از توييك هاي كاربردي نصب مي شود
    فقط يه سوال هم داشتم اون تمي كه گذاشتين مثله windows Phone خيلي خوشگله لطفا اسمشو بگيد !!! ؟؟؟؟

  • amir

    سلام.
    نظرات خوندم براي تكميل حرف دوستان بايد بگم كه جيلبريك به خودي خود بد نيست و من پيشنهاد ميكنم اين كار انجام بديد نه براي داشتن برنامه هاي كرك شده بلكه براي توئيك هاي جالبي كه داره و بنده به شخصه تا به امروز بالاي 1000 توئيك مختلف چه از سورس معتبر چه غير معتبر نصب كردم و پاك كردم و هيچ وقت هيچ مشكلي پيش نيومد(چه سرعت ، چه هنگ گوشي ، چه باطري و …) تا اينكه يه توئيك ايراني يود براي فارسي كردن كيبورد اونو كه نصب كردم و بعد نخواستمش و پاك كردم به طور كامل گوشيم تركيد.پيشنهاد من اينه در صورتي كه جيل كرديد به هيچ وجه سراغ توئيك فارسي نريد.
    اين نظر من
    موفق باشيد

  • amir fazeli

    salam
    in barfi ke alan tu gushi fa’al shode chejurigheyre fa’al konam ?
    ba tashakor

  • Farshid

    خیلی ممنون واقعا مفید بود

  • Milad10

    man ghablan 4s dashtam jailbreak boood fogholade razi booodam . alan 5s daraaam vali mesle inke migan ro 5s nemishe? cheraaaa? babaaaa jail break hall midee alannn bazie deerhuntero midoonid chehali mide ba localapp?:D:))

  • alireza

    ba tavajoh be inke Az inbe bad mishe Jailbreak ro az tarighe Cydia Up kard chera ke NA , Man jail Break kardam daram halesham mibaram 😛

  • مهدی

    آقا من قبلا آیپدم با otaآپدیت کردم بعد برا جلبریک نوشته بودین باید به ios7.0.4ریستور کنید خلاصه فایل فریمور 7.0.4 رو دان کردم اونم از دو تا سایت مختلف ولی هر کار کردم پیغام میداد این فریمور سازگار نیست چیز پی ان هم فایده نداشت خلاصه هر کار کردم ریستور نشد که نشد آخر سر هم تصمیم گرفتم بدون ریستور جلبریک کنم ودر کمال ناباوری دیدم خیلی راحت جلبریک شد حالا میخوام بدونم بعدا برام مشکلی پیش نمیاد ؟

  • erfannnn

    ba tashakor az tozihate khubetun.1soal dashtam,mian 1,iphone 4s dashtam,ba verione 5.0.1,jb shode
    alan mikhastam up esh konam ba itunes,mikhastam bebinam age up esh konam note ham va sms ham pak mishan ya na?
    age backup begiram bad up konam chi,notam mimunan ya na? :)))))
    kheli mamnun
    lotfan javab bedin 😉

  • بنده خدا

    آقا دست همه ى كار كنان اپل اپس درد نكنه مقاله خيلى خوبى بود من كه سه سال با اپل سرو كار دارم بازم منو بيشتر آشنا كردين بازم ميگم مقاله ي خوبي بود

  • lightpower

    حق کپی رایت محفوظ است…

    • lightpower

      اشتب

  • Amir

    يه سوال فنى ازتون داشتم بايد ببخشيد اينجا هم جاش نيس من گوشيم iphone4s هست يه مدته بولوتوث و واى فاى گوشيم به حالت كم رنگ در اومده و خاموش و روشن نميشه يه عده گفتن ريستور كن درست ميشه چند بار هم ريستور كردم فايده اى نداشت به نظر شما چه مشكلى داره؟ اگه مشكل سخت افزاريه چه قطعه اى ازش خرابه و چقدر خرجشه اگه ممكنه يه راهنمايي بكنيد خيلى واجبه با تشكر از سايت خوبتون
    “appleapps”

  • parviz

    آقا رضا و اپل اپس ممنون از زحماتتون

  • مهدی

    به نظر من تنها چیزی که منو زیاد ازارم میده بولوتوث ایفونه به غیر از اون اکثر برنامه ها و بازیها تو تانگبو هستش و نیازی نمیبینم به خاطر عوض کردن ارم اپراتورو تم و این حرفا البته در نظر شخصی خودم جیلبریک کردن رو اصلا خوب نمیدونم اگه خوب بود اپل خودش میزاشت شایدم شما راست بگید و اپل خسیس بازی در میاره که این امکانات تویک رو نمیزاره چی بگم….

    • reza ser

      jail break noyi zarar zadan be app store haye apple va company aple be hesab miad case hamin
      rasmi nashode va apple support nemikone az tarafi var raftan ba cydia asaab mikhad o deghat
      az tarafi apple bishtare nooni k mikhore az IoS o barname hash mikhore
      ma ham k tahrimim bayad ba gift card o badbakhti ba in net kar konim
      az tarafe dg yak hali mide k jail mikoni theme avaz mikoni tweak haye shakh miriizi bluetooth
      az hame nazaar awlie khialet rahat na hack mishi na viros migiri
      shoma harchi inja tweak mizare dl kon hichi nemishe goshit 😀

    • Milad10

      kar mikone bedone jail break albate dar hade axo film

  • pourya

    من که دوسال صبر کردم.الانم 4s دارم.پول عوض کردنشم ندارم.درنتیجه میزارم نسل بعد که دیگه 4s به طور کلی قدیمی شد و مثه 4 یا 3gs الان شد جیلبرک میکنم تا ایشالله واسه دیوایس بعدیم تصمیم قطعی بگیرم.همچین ادمه اینده نگری هستم من :دی :بهمن :اسفند

    • lightpower

      حق كپي رايت محفوض است…

    • lightpower

      حق کپی رایت محفوظ است…

  • Ehsan

    از نظر من سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن که ….
    خدا پدر تانگبو و ادمین های سکیوریتی اپل رو بیامرزه
    اگه تا الان هم iOS پایدار مونده واسه همین امنیتی که ما میخوایم بشکونیمش !
    من که نیستم ! 😐

    • reza ser

      agha ehsan man chanta dalil miaram barat ta movafegh beshiin na mokhalef
      1-cydia 80darsad motmaen e va 20 darsad emkan dare tush source virosi peida she
      2-shoma mage jail nakardi k in harfo mizani? jail k mese pp o tongbu nis k faghat azassh app begirin jail ye donyayie vase khodesh ke goshiton ro mitonin 180 daraje taghir bedin
      3-girim ke hack i ham vojoud dashte bashe age bashe ham th source haye asli nist yani age hack beshin ya virose begirin taghsire khodeton mishe chon hameye masooliatesh ba khodetone cyidaaz chan ta source poshtibani mikone shoma age dargire amniatin mitonin az una estefade konin
      4-bluetooth yeki az asaasi tarin chizast k tu hamin ios i k shoma mifarmayiin gheire faale va ba jail miad bala
      5-yani shoma vaghan az in theme tekrari khaste nashodin?! yeki az behtarin maziat haye jail theme haye winterboard hast k vaghan idevice ro taghir mide
      6-apple iran o tahrim karde vaghti una vase ma arzesh ghael nemishan o maro hesab nemikonan khow khodeshun deleshon mikhad ma inkaro konim
      inam begam man az ios4,2,1 ta alan k ios7 am hamaro jail kardam va ta aln hich moshkeli nadashtam
      omidvaram nazaratam be dardeton bouore

  • Assassins

    ba salam man alan 4 sali hast ke maghaze dar hastam va saro karam faghat ba ios hast bayad eno arz kunam ke jil kardan aslan va abada be idivas shoma sadame nemezane balke bar ax be idev shoma emkanat ham medeh yik chezero kuli beheton megam enam ene ke ta zamane ke to iran hasten jil lazemeh man tamerat ham mekunam va sabeghe daram ke megam enam bayad ezafe kunam ke khele dost daram be jame nevesandegane appleapps bepevandam vale kase j mano nemedeh va hanoz ma ro ghabol nakardan ta betonam kame az tajrobeyate kudam ro be tor rayegan be bagheye dostam begam Assassins.2008@yahoo.com enam mali mann agar kumake khasten khoshhal mesham j bedamm

  • iNavid

    سلام
    جیلبریک فقط واسه نصب بازی و برنامه مجانی نیست، پس نباید با این برنامه های چینی (25pp …) مقایسش کرد. من از 4 سال پیش تا الان (که آیفون 5 دارم)، بدون جیلبریک نبودم! فقط جیلبریک “ios7” یه مقدار مشکل داره که اونم حتما چند وقت دیگه درست میشه!
    اپل بدون جیلبریک، اپل نیست!!!!!!!!!!!!!! 😉

  • ممد

    ممنون عالی بود

  • غزل

    سلام رضا جان شما معمولا چه تعداد توییک توی یه دیوایس استفاده می کنی؟ چنتا از مهم تریناشو میشه اسم ببری مرسیییی 🙂

    • iReza Grand

      بزودی مطلب کاملی هم درمورد تویک ها منتشر خواهیم کرد.

  • علي

    منم تا ios 6 بودم، بدون جيلبريك (با برنامه‌هاي تانگبو) از سرعت و تنوع برنامه‌ها لذت ميبردم. اما يكي بلوتوث، يكي تكراري شدن محيط، يكي هم سينك شدنها و گيردادنها آيتونز و نبودن امكان نصب برنامه‌ها با ifunbox و… ، باعث شد تصميم بگيرم جيل كنم. البته فعلا اومدم به 7، ولي جيل نكردم تا نسخه نهاييش بياد. اولين كار بعد از جيل، نصب تم خواهد بود!! چون ظاهر 7، بشدت خشك، كاغذي و دوبعدي هست!

  • ALIR3ZA70

    آقا سلام نرم افزارتون چی شد؟

  • reza

    ممنون از راهنماییتون ولی من هنوز یه سوال برام مونده. اینکه با جیلبریک همه امکانات اپل مثل سیری و فایند آیپد و فاید فرند و … باز هم بدون مشکل کار میکنن؟ یکی هم که مصرف باتری هنگام استفاده از جیلبریک بالا میره یا اگه دوباره ریستور کنیم به حالت عادی برمیگرده؟ اگه باتری آیپد خراب بشه که کارم ساختس. نه میشه عوض کرد اگه هم بشه باید دل و روده دستگاهو ریخت بیرون.
    ببخشید که دو تا سوال شد…

    • iMilad

      1 – همه ی امکانات خود اپل باقی می مونه
      2 – مصرف باتری بسیار کم بالا می رود . اگه ریستور کنید درست می شود

    • iReza Grand

      بله همه ی نرم افزارها به بهترین شکل کارشونو ادامه میدن .
      درمورد افزایش مصرف باتری هم توضیح دادم ؛ بله اگر ریستور کنید کل تنظیمات و مشخصات برمیگرده به حالت اول.

    • reza

      مرسی. الان مطمئن شدم. منتظرم تا نسخه نهایی evad3rs بیاد تا جیل کنم. به نظرتون کی میاد ؟

      • iMilad

        کسی خبر نداره

  • Sali

    من همین الان دارم راحت با این توییک کار می کنم تا بحال چندین بار هم ریستارت کردم برای اطمینان بعد پیام دادم
    شما اون فیکس قبلی که توی سورس اپل اپس هست رو اول پاک کردید؟
    فک کنم با اون مشکل داشته باشه ها

  • Assassins

    ba salam man alan 4 sali hast ke maghaze dar hastam va saro karam faghat ba ios hast bayad eno arz kunam ke jil kardan aslan va abada be idivas shoma sadame nemezane balke bar ax be idev shoma emkanat ham medeh yik chezero kuli beheton megam enam ene ke ta zamane ke to iran hasten jil lazemeh man tamerat ham mekunam va sabeghe daram ke megam enam bayad ezafe kunam ke khele dost daram be jame nevesandegane appleapps bepevandam vale kase j mano nemedeh va hanoz ma ro ghabol nakardan ta betonam kame az tajrobeyate kudam ro be tor rayegan be bagheye dostam begam Assassins.2008@yahoo.com enam mali mann agar kumake khasten khoshhal mesham j bedam

  • Hose1n

    اين چند روز حس ميكنم يه ديوايس جديد خريدم!!!! 😀
    البته توييك هاي خوب هنوز آپديت نشدن!!

  • amirali

    من ايپد ٢ با اي او اس ٧.٠.٤ رو جيلبريك كردن ولي اخرين ريبوت شدن در حين جيلبريك (بعد از پيغام done) ديگه دستگاه بالا نيومده و رو لوگوي اپل گير مي كنه . تو سايت خودevad3rs هم نوشته كه اين موضوع گزارش شده و اگر ديواس اينجوري شد ريستور كنيد و منتظر ورژن بعدي evasi0n7 باشيد . بهتره جيلبريك نكنيد چون ريسكه ديگه. من مجبور به رييتور شدم و همه اپليكيشن هام پاك شد. اميدوارم كمك كرده باشم .

    • reza ser

      emroz sob baraye ma ham Hamin etefagh oftad Chon passcode roye dastgahemon bod az tarafi ham ma folder e Pwange ro nasakhte bodi
      doste aziz shayad 1mRhale ro dorost anjam nadadin ya shyad 1bug bashe …k in etefagh Oftade…

  • مملی

    دوستان 6.1.5 رو جیل کردم
    برا این کار اول باید ios 6.00 رو دان کنید
    بعد آخرین ورژن ردسنو رو دان کنید
    تو قسمت extra قسمت انتخاب فایل ریستور فایل ios6.00 رو انتخاب کنید
    حالا برگردید به صفحه ی اول وگزینه جیلبریک رو انتخاب کنید و ادامه بدید کار هایی رو که میگه
    بعد از 5 مین جیلبریک شده ولی قابل استفاده نیست
    حالا دوباره تو ردسنو برگردید و extera رو انتخاب کنید
    گزینه just boot رو بزنید و دوباره ببرید به dfu بزارید کارش نموم شه.
    تبریک سیدیا اضافه شده.
    خب حالا باید برید به سیدیا user رو انتخاب کنید بزارید کاملا لود بشه
    حالا مونده توییک ها و آپسینک

  • amir

    به نظر شما الان جیلبیریک کنیم یا صبر کنیم آبدیت evasion بیاد که دیگه خیالمون راحت باشه؟

    • iMilad

      صبر کنید

    • Amir

      ممنون از راهنمايي

  • علی

    سلام
    من تا حالا حدود 7-8 گیگ برنامه و بازی از tongbu گرفتم و نصب کردم. حالا اگه جیلبریک کنم دیوایس رو دیگه نمیتونم از tongbu استفاده کنم؟

    • iMilad

      می توانید

  • Jjanpour

    يه ديوايس 4s روي ios 7.0.4 تقريباً چقدر مي تونه درحالي كه وا فاي روشنه شارژ نگه داره ؟
    ايا توييك يا نرم افزاري مثل power saving اندرويد وجود داره كه شارژرو بيشتر نگه داره ؟
    با تشكر !

  • Shayan

    سلام اگه گوشيمو ريستور كنم ايتونز ارور نميده
    گوشيمم:iphone5C ios7.0.4

  • aria

    لطفا بگید اپدیت evasion کی میاد؟؟

  • lightpower

    من خيالم از بابت جيلبريك راحت هست… چون تا از يه توييك مطمئن نشدم الكي نصبش نميكنم. تا الان اين توييك ها رو نصب كردم و مشكلي هم نداشتم همونطوري كه تو عكس ميبينين…
    http://i.solidfiles.net/aa44278b08.jpg

    • lightpower

      ولي جيلبريك حال حاظر مثل جيلبريك تدر هست بيشتر تا آنتدر… چون بعد از هر خاموش و روشن ((((بـايـد)))) توييك هاي Mobile Substrate و Substrate Safe Mode رو دوباره نصب كرد تا توييك ها لود بشن…

  • Sali

    سلام آقای رضای عزیز
    من سوالی ندارم فقط خواستم به اطلاعتون برسونم که توی چند تا پست قبل یکی از دوستان لطف کرد یه سورس معرفی کرد توی اون سورس یه فیکس برای substrate هست که مشکلات رو کامل برطرف می کنه یعنی بعد از هر بار ریست هم پاک نمیشه من نصب کردم و الان دارم استفاده می کنم و هیچ مشکلی هم ندارم فقط روی 5s هنوز جواب نمیده
    اولا از اون دوست عزیزمون تشکر می کنم و بعد خواستم اطلاع رسانی کنم تا به بقیه هم بگید
    آدرس سورس :
    Parrotgeek.net/repo

    • iAmirhosein

      دوست من همین الان توییک را نصب کردم و دستگاه روی لوگوی اپل گیر کرد!

    • lightpower

      Loooool

    • aria

      هههه :)))))

  • Alireza

    سلام به همه
    من از ios 5 شروع به كار كردم و حالا هم دو تا اي ديوايس دارم كه يكي جيل هست و ديگري نيست!به نظر من جيل بريك كردن يه جور مقابله با تحريمي هست كه يه جورايي نا عادلانه است!شايد اگر تو ايران هم امكان خريد اسان app ها وجود داشت خيلي از ماها ترجيح ميداديم با حفظ امنيت دستگاه خودمون از نرم افزار ها استفاده كنيم،مثلا شما خيلي راحت ميتونين با نصب نرم افزار سيبچه برنامه هايي كه ايراني ها براشون زحمت كشيدن رو بخرين!ولي حالا كه اونا خودشون دوست ندارن كه ما به حقوقشون احترام بذاريم خوب حقشونه كه با جيل بريك كردن از اين همه نرم افزار رايگان استفاده كنيم و با توييك هاي خيلي باحال محدوديت ها رو دور بزنيم!!!

  • ماکان

    تا نسخه نهایی و درست شدن MobileSubstrate باید صبر کرد.

    • iReza Grand

      یه اشتباه محاسباتی بود! :دی

  • iMilad

    اگه مجله های هفتگی درست کنید و اخبار و آموزش ها رو توضیح بدید عالی میشه

  • Majid

    ما كه جيلبريك كرده بوديم الانم خيلي راضي هستيم

  • علی

    داداش الاًن که من جیلبریک کردم ، اپل دستگاهم رو قبول نمی کنه
    ولی وقتی دوباره ریستور کنم و چیلبریک نکنم . آثار جیلبریک پاک می شود یا همون آثار می مونه ؟؟( بدون جیلبریک ) ؟؟؟
    خواهش می کنم زود جواب بدین

    • iReza Grand

      خیر ، وقتی ریستور میکنید همه چیز به حالت اول خودش برمیگرده.

    • علی

      مرسی از جواب سریع .
      یعنی اپل نمی فهمه که فبلاً جیلبریک شده ؟
      به ما خدمت رسانی می کنه ؟

      • iAmirhosein

        دقیقا

  • aryan

    سلام…ببخشید فعلا نمیشه ipad۲رو جیلبریک کرد؟

    • iAmirhosein

      فقط iPad 2 Wifi نمیشه

  • parviz

    آقا رضا دمت گرم ولی موندم تو کف این توییکی که گفتین ” یا با دوبار زدن به پشت آیفونتان اس ام اس بفرستید ” کدوم توییک اینکارو میکنه؟؟؟

    • iReza Grand

      این توییک رو من تقریبا سه سال پیش که اولین بار جیلبریک کردم از یه سایت خارجی اسمشو پیدا کردم و نصبش کردم ، خیلی هم جالب بود کارش . مثلا گوشی که زنگ میخورد ، میزدی پشتش جواب میدادی ! کلا همه ی کاراش با پشت گوشی بود ! :دی
      ولی الان اسمش یادم نیست ، یه چیز تو مایه های responder , response to me , respond it و اینا بود .

  • Mehranpc

    با سلام
    لطفا آموزش دانلود نرم افزار های کرک شده برای گوشی های جیلبرک شده رو از نرم افزار تانگو هم بزارید تا همه بنونن استفاده کنند : ( برای این کار وقتی وارد تانگو شدید و سپس وارد قسمت اپ شدید در سمت چپ بر روی عکس آناناس !! کلیک کنید ) و سپس نرم افزار مورد نظر خودتون رو جست و جو کنید

  • iMohamadreza

    حدود 1.5 سال پیش من برای اولین بار دستگاهمو جیلبریک کردم!
    خیلی خوب بود اون موقع تازه بعد از چند ماه انتظار روی آی او اس 5 4s این کارو کردم!
    اون ورژن برای اون دستگاه مناسب بود! وقتی جیلبریک شد یه خورده سرعت کم شد! شاید توی نگاه اول نشه متوجه شد ولی بعد مدتی قشنگ حس میشه کرد!
    همه چیز خوب بود تا این که من توییکی نصب کردم یهو دیدم همینجوری گوشی داغ میشه وقتی قفله! شارژ کامل رو 30 دقیقه ای خالی میکرد واقعا کاری نمیشد کرد و من ریستور کردم به ورژن 6 که جیلبریک نداشت اون موقع و اولش سخت بود ولی بعد از مدتی عادت کردم و اپ اورجینال خریدم!
    حتی جیلبریک 6 اومد جیل نکردم چون آرامش بیشتری داشتم از این که گوشی و نرم افزار بدون نقص هست!
    حالا بعد 1 سال خسته شدم و دوست دارم جیل کنم اما هنوز از جیل ترس دارم مخصوصا که این قضیه چینیا اومد و آی او اس7 مصرف باطریش بالاس!
    از یک طرف هم انقدر قابلیت اضافه میشه که وسوسه کنندس!

  • raman

    اقا اپدیت evasion کی میاد ؟؟ دیونه شدم

  • imaadreza

    منم اولش به طور كامل با جيلبرك مخالف بودم چون هنوز ازش استفاده نكرده بودم و فقط شنيده بودم واسه گوشي ضرر داره !
    ولي بعد از يه مدت كه به IOS7 كوچ كردم و با اين تحريم ها و … واقعا گوشيم برام هيچ جذابيتي نداشت !
    بعدش كه جيل اومدو دوستم كه جيلبرك كرد منم گفتم امتحانش بد نيست ! وقتي كه جيل كردم واقعا يه طعمي از ديوايسم چشيدم كه تا حالا نچشيده بودم و عاشق جيل شدمو ت الانش هيچ صدمه اي نديديم بزنه فقط مشكل اين mobile substarte هستش ك ه اونم خدا بخواد درست ميشه ! ( كه نسبتا درست شده :دي )
    نتيجه : از نظر من ديوايس بدون جيلبرك تو ايران ديوايس نيست !

  • پوريا

    با سلام و ممنون از مطلب مفيدت ، بايد خدمت دوستاني كه شك دارن تو جيلبريك كردن بگم با جيلبريك كردن هيچي رو از دست نميديد و ده ها يا شايد صدها قابليت مثبت نيز به ديوايستون اضافه ميشه من هنوز ios7.0.4خودمو جيلبريك نكردم ولي خود ios باگ داره يكي اينكه يه دفعه ديدم كيبوردم غيب شد و ديگري اينكه اومدمwifiرو روشن كنم شناسايي نميكرد پس هر باگي ديدين نندازين گردن جيلبريك خواستم با تجربه خودم ازios7.0.4 تونسته باشم كمكي كرده باشم وبه نوعي از جيلبريك دفاع كرده باشم :دي ممنون از وقتي كه گذاشتين اين كامنتو خوندين.

  • علی

    سلام من 5S دارم و جیلبریک کردم متاسفانه بسیاری ازتوییک ها الان کار نمیکنه رو گوشیم مثل iappfree و یا
    لوکال اپستور و این تویتک های اخری که به سایت اضافه شد به نظر من دوستان صبر کنن تا MobileSubstrate برای IOS7 ست بشه

  • محمد

    تویکی برای بلوتوث IOS7 اومده بدون هزینه کردن؟

    • iReza Grand

      هنوز نه ، ولی به محض اینکه MobileSubstrate اوکی بشه ، اونا هم راه میفتن.

  • hadi

    سلام در مورد بلوتوث حر زده بودید اینارو(Air Blue Sharing ، Celeste ، iBluetooth) از کجا دان کنیم

    • iReza Grand

      هنوز به طور کامل با iOS 7 هماهنگ نشدن.

  • ata2000

    به نظر شما من گوشیم رو جیلبریک کنم یا آیپدم رو؟

  • علی

    سلام آقا رضا و سلام اپل اپس
    حالا که به نظر من برای جیل زوده و باید منتظر ورژن ها بعد موند
    یک خواهش عاجزانه :
    اگه میشه بازی های dungeon hunter 4 و metal gear solid toch از سرویس 25PP بزارید

    • علی

      خیلی ممنون میشم جواب بدید چون به بازی های بالا احتیاج دارم و شاید تا یکی دو ماه دیگه جیل نکنم

  • محمدرضا

    هر وقت mobile structure درست شد (رسمي) جيلبرك مي كنم.

    • poor

      mobile SUBSTRATE na STRUCTURE 😀

  • M.j

    ممنون
    اما ببخشيد، كسي كه تمام مدت تمام دستگاه هاي خودش جيلبرك بوده، نمي تونه قضاوت درستي انجام بده!

    • iReza Grand

      ممنون از انتقادتون .
      ولی من قضاوت نکردم .من نکات خوب و بد رو ذکر کردم و تصمیم گیری اصلی با خودتونه.

  • ata2000

    به من فرقی نمی کنه که جیلبریک بکنم یا نه من با pp25 راحتم ولی به نظر شما بکنم یا نه؟
    در استفاده ی روزمره ی من تفاوتی می کنه؟

    • iReza Grand

      اگه همین الان بدون جیلبریک دارید راحت استفاده میکنید ، پس همینجوری ادامه بدید و جیلبریک نکنید .

  • i-safe

    شرمنده ولی سیدیا درسته نه سایدیا
    من در بسیاری از ویدئو ها دیدم حتی سایت هم نوشته سیدیا 🙂

    • iReza Grand

      دوست عزیز اگه متن رو با دقت خونده باشید ، توی توضیح لغتها در همون بشخ اول میبینید که نوشتم سایدیا(سیدیا – Cydia).
      به هردو شکل هم خونده میشه .
      ممنون از دقتتون!

  • armin

    با سلام
    من حدودا 7 ماهه که آی دیوایس دارم و اینم بگم که کاملا از خرید خودم راضیم :
    1 من حتی بعد از خریدن آی دیوایس که اونموقع ios 6.1.2 نتونستم دستگاهو بدون جیلبریک تحمل کنم و با استفاده از آموزش های دوستان تا چند ساعت بعد جیلبریک کردم دستگاهو
    اما بلافاصله پس از جیلبریک متوجه افزایش غیرقابل انکار مصرف باتری شدم که بازهم نظرات دوساتان اپلی به کمکم اومد و تونستم با عوض کردن چند تا از تنظیمات , مصرف باتریمو کنترل کنم . اما از این بحث که عبور کنیم , من چند روزه که ios هفتی شدم ولی برخلاف چند ماه پیش بلافاصله جیلبریک نکردم . درسته جیلبریک نکردن یکم سخته و نمیتونید دیگه از بازی های کرک قبلیتون لذت ببرید اما من به شخصه عرض میکنم که دوستانی که هنوز ios هفتشونو جیلبریک نکردن کمی دیگه مثل من شکیبا باشن تا نسخه ی اصلی جیلبریک بیاد , بعد از جیلبریک لذت ببرن 🙂
    این بود تجربه ی من

  • Think different

    توییکی هست که بشه با نصبش کاری کرد که وای فای بعد از این که ده دقیقه روشن موند برای استفاده مجدد ازش مجبور نشیم یه بار خاموش/روشنش کنیم؟

  • Ali1267

    ببخشيد چند تا سوال ١ من از خود گوشي اپديت كردم مي تونم بدون ريستور و از اين حرفا جيل كنم؟
    دوم اگه سورس شما رو بزنم خود سديا توپيك ها رو مي ياره ومي تونم نصب كنم يا بايد از كامپيوتر استفاده كرد؟
    سوم اگه جيل كنم توپيكي چيز هست كه از سايت شما بازي ها رو دان كنم ونصب كنم؟

  • ALIREZAK47

    جیلبریک خوبه بابا ما که با این مشکلات تورم و تحریم و … نه پول داریم نه دست رسی! پس جیلبریک بهترین کاره من که راضیم

  • کسری

    من بعد اینکه جیلبرک کردم وقتی که دارم عکس یا فیلم نگاه میکنم ساعت درصد شارژ گوشی معلوم میشه بالای صفحه…میدونید مشکلش چیه؟؟؟

    • iReza Grand

      دوست عزیز ، گفتم سوالات مربوط به مشکلات جیلبریک رو اینجا مطرح نکنید لطفا !
      مرسی

  • shayan

    دمت گرم خوب بود.
    جیل ک واسه من ی معنا داشته تا الان!!!اونم iappfree و local و ایناس :d
    ینی ی لذتی داره چند هزار دلار خرید کنی از تو بازی ی قرونم ندی!!!
    ی سواال:تو clash of clans نمیشه با لوکال اپستور gems خرید؟؟

    • ifarid

      خیر بازی های اینترنتی نمیشه این کارو کرد

    • iSoroush

      na doost aziz in emkan dar bazi haii ke online hastand (mesle clash of clans) emkan pazir nist chon betor mostaghim tavasoote server haye bazi control mishan

  • iAryan

    کامل و مفید بود دمتون گرم

  • saman

    بابا اخرش یه امار هم میذاشتین که ایا مایل به جیلبرک هستین یا نه ببینیم چند چند هستیم.

    • iReza Grand

      بله الان قرار میگیره.

    • saman

      قربونت.این امار که واسه قبله داداش!!!

  • مهرنوش

    Merc vali akharesh bem yad nadadin chikar konam email ham nazadin

    • iReza Grand

      شرمنده !
      سرم خیلی شلوغه، به محض اینکه یه وقت خالی پیدا کنم ، چشم .

  • Hero Man

    باز هم عالی ! دمت گرم ! موفق باشی رضا جون !