بررسی تخصصی iPhone 5S از اپل اپس

با سلام به همه دوستان اپل اپسی عزیز

همانطور هم که با ما همراه بودید آیفون های جدید اپل در روز 10 سپتامبر به دنیا معرفی شد.یکی از آنها آیفونی رنگارنگ به نام iPhone 5C بود و دیگری نسل بعدی آیفون 5 به نام iPhone 5S بود.در مورد iPhone 5C چیز زیادی نمی توان گفت.زیرا همه مشخصات آن تقریبا با iPhone 5 برابر است و فرق اصلی آن در قاب پشتی است که از پلی کربنات ساخته شده است.اما در مورد iPhone 5S حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.ویژگی هایی جدیدی چون Touch ID(سنسور اثر انگشت) ،چیپ قدرتمند A7 ،دوربین بسیار قرتمند،باتری قدرتمند و رنگ طلایی جدید آن را با دیوایس های قبلی اپل و حتی بقیه تلفن های هوشمند متمایز می سازد.

این ویژگی های ارزشمند تا توسط خودمان آزمایش نشوند نمی شود از کیفیت آن ابراز آسودگی کرد چرا که باید حدود 3 میلیون تومان برای یک دیوایس که تا کنون با آن کار نکرده ایم دهیم و مطمئن نیستیم که شاهد چه بازده ای باشیم.

یکی از بهترین روش های آشنایی با دیوایس مطالعه بررسی هایی می  باشد که توسط هم وطنان خودمان به زبان شیرین پارسی است که کمک بسیار زیادی به آشنایی ما با یک گجت می کند.هم اکنون هم دیوایسی که اخبار آن همیشه در سر خط خبر هاست iPhone 5S است که قرار است تا 1 سال پرچم دارد اپل باشد.

ما هم در کمترین زمان ممکن اقدام به تهیه این سوگلی اپل کردیم تا به طور کامل به بررسی تمام ویژگی های و البته نقوص آن بپردازیم که شما عزیزان انتخاب راحت تری در خرید اسمارت فون بعدیتان داشته باشید.

 

جعبه و محتویات آن:

آیفونی که ما برای بررسی تهیه کردیم رنگ خاکستری آن است.دومین رنگ پرطرفدار iPhone 5S.اپل مانند گذشته سنت را رعایت کرده است و روی قاب جلویی نمایی نزدیک از iPhone 5S در رنگ نقره ای با iOS 7 قرار داده است.طراحی جعبه مانند گذشته از دو قسمت زیرین و رویی تشکیل شده است که داخل یکدیگر رفته اند.در کنار جعبه شاهد عبارت iPhone 5S هستیم که کار همیشگی اپل بوده و هست.

 

 

 

پس از باز کردن جعبه و بیرون ریختن محتویات آن،شاهد لوازم همیشگی موجود در آیفون ها هستیم.در جعبه ی این آیفون هم شاهد موارد زیر هستیم:

  • iPhone 5S به همراه iOS 7
  • دفترچه های راهنمای اپل
  • آداپتور برای شارز
  • کابل Lightning
  • برچسب های اپل
  • هد فون های Earpod اپل
  • سوزن مخصوص برای استخراج درگاه سیم کارت

 

 

طراحی:

طراحی جانبی 5S کاملا مشابه آیفون 5 می باشد با یک تغییر اساسی:Touch ID.آیفون 5S از همان جرم 112 گرمی آیفون 5 بهره مند می باشد و ابعاد آن 123.8×58.6×7.6 میلیمتر می باشد.جنس بدنه هم بی تغییر باقی مانده و در این آیفون هم شاهد آلمینیوم هستیم.البته آیفون های آلمینیومی با اینکه وزن بسیار سبکی نسبت به امکاناتشان دارند از مقاوت بدنه زیادی برخوردار نیستند.در این نسل هم با کوچکترین ضربه ها خش هایی همیشگی روی بدنه کناری آیفون خواهد افتاد.پس اگر قصد تهیه 5S را دارید قبل از هر چیز یک قاب مناسب نیز تهیه کنید.

 

 

اشتباهی که خیلی ها در معرفی 5S میکنند این است که آنرا در این سه رنگ:سفید،مشکی و طلایی معرفی می کنند بلکه iPhone 5S فاقد رنگ مشکی است و به جای آن رنگ خاکستری جایگزین شده است که کمی روشن تر از مشکی آیفون 5 است.نظر شخصی بنده این خاکستری زیباتر و جذابتر از مشکی آیفون 5 است.

 

همانند آیفون 5 این نسل از آیفون ها دارای 2 پورت جداگانه است.یکی برای متصل کردن سیم Lightning که برای شارژ یا انتقال اطلاعات با سیستم های PC یا مک صورت میگیرد و یکی هم سوکت هدفون می باشد که قطعا اولین انتخاب برای هرکس استفاده از خود هدفون های اپل است چرا که این هدفون ها از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

 

همانطور هم که در بالا اشاره کردیم تنها تفاوت طراحی iPhone 5 با iPhone 5S شکل جدید دکمه Home است.این دکمه از اولین آیفون وجود داشته است و این اولین باری است که اپل دست به طراحی دوباره این دکمه می زند این طراحی جدید به همراه یک تکنولوژی جدید است.Touch ID.این تکنولوژی جدید به همراه یک حلقه فلزی به دور دکمه آمده و مربع داخل این دکمه را حذف کرده است.در قسمت های بعدی این بررسی نگاهی کامل و جامع به این سنسور خواهیم کرد.

مشخصات فنی و سخت افزاری:

ویژگی که iPhone 5S را از همه اسمارت فون های موجود در بازار جدا می کند چیپ 64 بیتی آن است.این چیپ A7 نام دارد که نسل بعدی خانواده A است.این پردازنده با وجود دو هسته بودن با توجه به بنچمارک های ایجاد شده قدرتی 2 برابر Galaxy S4 دارد.وقتی با این چیپ وارد کار می شویم به وضوح قدرت آن را متوجه می شویم.می شود گفت تنها دیوایس که می تواند iOS 7 را بدون لگ و گیر اجرا کند iPhone 5S است.

 

 

به همراه این پردازنده یک پردازنده جدید به نام M7 معرفی شد.وظیفه این پردازنده ضبط تمام حرکاتی است که ما انجام می دهیم به همین دلیل این پردازنده خوراک نرم افزار های ورشی می باشد و به زودی نرم افزار هایی با پشتیبانی از این چیپ عرضه خواهند شد که قطعا تجربه ی جدیدی از تمرین و ورزش به شما خواهد داد.

 

آیفون 5S از تکنولوژی 4G پشتیبانی می کند که کشور عزیز ما تازه به 3G دست یافته!:D

5S دارای وای-فای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n می باشد که تغییری نسبت به نسل قبلی خود نداشته.نسخه بلوتوث آن 4 است که هنوز هم در iOS 7 شاهد امکان ارسال فایل از طریق بلوتوث نیستیم.

 

صفحه نمایش:

آیفون 5S همانند آیفون 5 از صفحه نمایش لمسی 4 اینچی LED Backlit LCD برخوردار است که رزولوشنی معادل 640×1136 به شما می دهد.هیچ تغییری در صفحه نمایش صورت نگرفته و همه چیز مانند قبل دست نخورده باقی مانده است.

 

این صفحه نمایش در شب به طور هوشمند با نور محیط هماهنگ شده و نتیجه ی بسیار مطلوبی را ارایه می دهد.

 

سیستم عامل:

iPhone 5S دارای آخرین نسخه سیستم عامل اپل iOS 7 می باشد.این سیستم عامل به دلیل دارا بودن انیمیشن های فراوان و تغییرات بسیار زیاد پشت پرده پردازنده دیوایس های را بسیار اشغال می کند و عمر باتری را تا حدی کاهش می دهد.اما این اتفاقات در iPhone 5S نخواهد افتاد.چرا که پردازنده بسیار قدرتمند A7 چنان قدرت دارد که می توانید دو iOS7 را همزمان بدون لگ اجرا کند!

 

 

درمورد سیستم عامل نیازی به توضیح بیشتر نیست.چرا که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نسخه بررسی تخصصی iOS7 اپل اپس را مطالعه کنید.

 

عمر باتری:

باتری آیفون ۵ اس برای هماهنگی هرچه بیشتر با iOS 7 مقداری بهبود یافته است اما این بهبود بیش از ۱۰ درصد نمی باشد.تجربه شخصی ما از عمر باتری این دیوایس ثابت کرد که iPhone 5S به خوبی می تواند از پس iOS 7 جان سالم به در ببرد و هم چنین تا ۲۵۰ ساعت آماده به کار باقی بماند.

 

این باتری  1560 mAh  می باشد توان تحمل ۱۰ ساعت مکالمه،۸ ساعت جستجو در اینترنت با 3G،۱۰ ساعت جستجو اینترنت با وای فای،۱۰ ساعت تماشای فیلم و ۴۰ ساعت پخش موزیک دارد.

 

سنسور Touch ID:

میشود گفت مهم ترین تغییر iPhone 5S همین سنسور اثر انگشت است.با استفاده از این سنسور می توانید با قرار دادن انگشت خود روی دکمه Home قفل دیوایس را باز کنید یا حتی از آن به عنوان پسورد اپل ایدی استفاده کنید که بسیار کاربردی است.برای اضافه کردن اولین اثر انگشت خود وارد Settings<General<Passcode And Fingerprints شده و ابتدا یک Passcode برای خود تعیین کنید.سپس وارد قسمت Fingerprints شده و انگشت خود را برای اسکن قرار دهید.پس از مشاهده عکس های می توانید یک کلیپ از تست این سنسور مشاهده کنید.

 

 

 

ویدیویی از روش باز کردن قفل دیوایس با اثر انگشت:

آموزش اضافه کردن اثر انگشت:

دوربین:

دوربین iPhone 5S از آن قسمت هایی است که تغییرات بسیار زیادی داشته است.مهم ترین تغییر فلش دوال آن است که کیفیت عکاسی در نور کم را به آخرین حد خود می رساند.دیفاکراگم دوربین هم بزرگتر شده است تا عکس های بزرگتر و بهتری بگیرید.البته دقت کنید با اینکه هنوز شاهد دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم اصلا جای نگرانی نیست.چون مگاپیکسل در رده های دوم و سوم سنجش یک دوربین می باشد.کیفیت های عکس های آیفون ۵ اس معادل 3264×2448 پیکسل است.قابلیت جدید موجود در این دوربین امکان فیلم برداری آهسته یا Slow Motion با ۱۲۰ فریم در ثانیه میباشد که با آن می توانید صحنه های بسیار جالبی را خلق کنید.

 

 

پیشنهاد می کنیم ویدیو جالب زیر که فیلم برداری آهسته را نشان می دهد حتما تماشا کنید:(به زودی)

نمونه عکس های گرفته شده با iPhone 5S:(برای مشاهده اندازه های واقعی روی عکس کلیک کنید)

 

 

 

جمع بندی نهایی:

قطعا iPhone 5S شوالیه جدید اپل در بازار تلفن های همراه است که قطعا پیروز خواهد شد.چیپ ۶۴ بیتی،دوربین قدرتمند،رنگ طلایی،سنسور Touch ID ویژگی هایی است که این اسمارت فون را با بقیه محصولات متمایز می کند.اما این محصول هم مانند هر چیز دیگری در این دنیا دارای نواقص و البته نکات مثبتی می باشد.

 

نکات مثبت:

  • پردازنده بسیار قدرتمند ۶۴ بیتی
  • جرم سبک همانند آیفون ۵
  • دوربین قدرتمند
  • رنگ طلایی زیبا
  • سنسور اثر انگشت

 

نکات منفی:

  • بدنه نه چندان قدرتمند در برابر ضربه
  • دکمه هوم تو رفتگی بیشتری از آیفون ۵ دارد و ممکن است تا چند روز با آن راحت نباشید.
  • کرش بعضی از نرم افزار های بهینه نشده برای iPhone 5S
  • اپلیکیشن های بسیار کم قدرت گرفته با چیپ ۶۴ بیتی

با تشکر از دوست خوبم حسین توحیدی راد(iHossein.Rad) برای کمک های فروان برای تهیه این بررسی

 

 

بررسی iphone5sبررسی آیفون ۵ اسبررسی آیفون 5Sبررسی آیفون جدید اپلبررسی اپل اپسبررسی تخصصی iPhone 5S از اپل اپسبررسی تخصصی iphone5sبررسی تخصصی آیفون ۵ اسبررسی تخصصی آیفون 5Sدرباره آیفون ۵ اسعکس های iphone5sکار با iphone5sمشخصات iphone5sنگاهی به iphone5sویژگی های iphone5sویژگی های آیفون ۵ اس
دیدگاه ها (280)
اضافه کردن دیدگاه
  • F.K

    با سلام من حدودا سه ماهه ک از آیفون5sاستفاده میکنم و تا الان هیچ مشکلی نداشتم تا اینک وقتی ی برنامه ای رو از اپ استور برا دانلود موزیک نصب کردم نصبش هنوز تموم نشده بود ینی کم مونده بود ک دستمو زدم رو برنامه کلا صفحه سفید شد و لوگوی اپل اون وسط اومد از شب تا صبم صفحش هی سفید میشه بعد تاریک اصنم روشن نمیشه حتی ریبوتم کردم توروخدا بگین چیکارکنم؟

  • محمد سپهر

    سلام به برابچ من يه مشكلي دارم كه رنگه به نظرتون كدوم رنگو بين ئمشكي وسفيد بگيرم ؟

    • masoud

      بژ

  • m

    سلام چطوری باید جیلبیریک کنم . من گوشیم رو تازه گرفتم و هرچی دانلود می کنم نمیشه.

    • iReza Grand

      آموزش کاملش توی سایت موجوده .

  • M

    با سلام من كوشي 5s دارم اهنك هايي كه دانلود شده را نميتونم بيدا كنم لطفا من رو راهنمايي كنيد

  • عرفان

    سلام
    من مدتی هست که این گوشی رو گرفتم ولی وقتی گوشی رو تکون می دم دکمه ای که برای قفل کردنش هست صدا میده و تکون می خوره
    البته می دونم که دارم وسواسی زیادی به خرج می دم ولی می خواستم بدونم کسی هست که این مشکل رو داشته باشه
    ممنون

  • ی بنده خدایی

    سلام دوستان.من میخوام از روی کامپیوتر اهنگ یا حالا هرچی روی 5s بریزم نمیشه.میشه راهنمایی کنید؟

    • you

      داداش با این دو تا برنامه که یکیش itunes و دومیش itools میتونی برنامه . اهنگ . فیلم. یا هر چیز دیگه تو ایفونت بریزی

    • محمد سپهر

      نه نميشه خ خ

  • محمد امین

    سلام یکس به من کمک منه من چند تا بازی ریختم توش اجرا نمی کنه .چون که بازی ها سنگین است؟

    • iReza Grand

      جیلبریک کنید و از آموزش های سایست استفاده کنید

  • محمد

    سلام و خسته نباشید من یه ماهی میشه که 5اس خریدم وقتی تو بازی هاش میرم سرعت بازی کم میشه با ایفون 5اس های دیگه کار کردم این جوری نبوده مشکلش چیه ؟؟؟؟؟ به 7.0.6 کم ارتقا دادم هیچ فرقی نکرد

    • فاضل

      از نصب کردن توییک های بی مورد و اضافی از سیدیا خودداری کنید

    • you

      اخوی به 7.1 ارتقا بدی مشکلت حل میشه

  • hiiiiiii

    سلام دوستان من نمی تونم deliver گوشیمو پیدا کنم از کجاباید بفهمم sms من deliver شده یا نه؟ اگه کسی می دونه بهم بگه

    • ihossein.rad

      سلام
      متاسفانه این قابلیت در ایفون وجود نداره

  • Reza

    Apple For Ever

  • Amir

    سلام یه راه حل موقت پیدا کردم برای فیلم برداری اهسته
    اگه فیلمو با AirDrop بفرستید توی یه ایفون 5s دیگه بعد بریزیش تو pc اسلوموشن پخش میشه فقط صداش عقب یا جلو میوفته .راستی کرک برنامه Airblue Sharing واسه کسایی که جلبریک کردن خیلی خوب کار میکنه میشه به هر pc یا موبایلی بلوتوث کرد

  • محمد

    باسلام من گوشی 5s دارم هر چند وقت یکبار با هیج کس نمیتونم تماس بگیرم بوق اشغال می زنه دوباره بعد از چند روز دیگه درست میشه و دوباره همین قضیه تکرار میشه.لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

  • Hamid

    سلام ججوري ميشه حجم عكس يا ويديوهاي تو 5s را ديد

    • erfan

      برو تو settingsبعد برو تو generalبعد برو توusageیه چند دقیقه صبر کن همه هجما میان

  • you

    تورو خدا جواب بدین

    • ihossein.rad

      سلام فکر کنم شما زیادی وسواس پیداکردی
      این گوشی از بابت تاچ هیچ مشکلی نداره

    • VAI

      CHERA EINGHAD ELTEMAS MIKONI , BORO BE MOTAKHASES NESHONESH BEDE KHOOOB.

  • you

    سلام خسته نباشید چند وقتیه ۵ اس دارم نمیدونم والا از موقعی که خریدمش حس میکنم تاچش ضعیفه همیشه اینجوری نیس سر بازی ها یا بعضی از برنامه ها اینجوریه حالا میشه بگید که گوشیم مشکل داره یا بخاطر سیستم عامل جدید اپله ابدیت جدیدش بیاد مشکلش حل میشه؟ بامدلای قبلی اپل کار کردم اینجوری نبود سیستم عاملم ورژن ۷٫۰٫۴ لطفا جوابمو بدید

  • you

    سلام خسته نباشید چند وقتیه 5 اس دارم نمیدونم والا از موقعی که خریدمش حس میکنم تاچش ضعیفه همیشه اینجوری نیس سر بازی ها یا بعضی از برنامه ها اینجوریه حالا میشه بگید که گوشیم مشکل داره یا بخاطر سیستم عامل جدید اپله ابدیت جدیدش بیاد مشکلش حل میشه؟ بامدلای قبلی اپل کار کردم اینجوری نبود سیستم عاملم ورژن 7.0.4 لطفا جوابمو بدید

    • محمد

      سلام آیا ios 7.04 رو خودت آپدیت کردی

    • you

      اقا محمد ابدیتش نکردم از اول ورژنش همین بود حالا ابدیتش بیاد درست میشه یا گوشی مشکل داره نمیدونم والا چیکار کنم

  • علی سمایی

    سلام من وقتی اسلو موشن فیلم میگیرم میریزم تو کامپیوتر معمولی نشون میده چیکار کنم؟

    • محمد

      سلام دوست عزیز کمپانی اپل در معرفی iphone 5s گفته بود که نمیتوان فیلم اسلوموشن را وارد کامپیوتر کرد اما اپل قول داده که در نسخه های بعدی ios این کار مقدور کند

  • علی

    سلام. من این گوشی رو تازه خریدم و جیلبیرنگ نکردم. شماره تلفنهای داخل سیم کارتم رو نمیتونم به گوشی انتقال بدم. با گزینه import sim contacts عمل نمیکنه. لطفا اگر کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه. ممنون

    • dark

      برو توی setting بعد برو توی قسمت mail,contacts,calendars
      اونجا یه گزینه داره با این متن import sim contacts بزنش و صبر کن.
      بعدیه چند مین شماره های سیم کارتت میان

  • مهسا

    لطفا یک نفرامتحان کنه وجواب بده ممنون میشم.

  • مهسا

    سلام
    منظورمن رامتوجه نشدیدباسیم کارت دائمی همراه اول اون جاهایی که خط IR-TCIوجودنداره اگه خط روستایی وجودداشته باشه بصورت اتوماتیک میره روی خط روستایی 70-432اما مال من روی اون خط فقط میتونم اس ام اس بفرستم ومکالمه انجام نمیشه

    • YaSin

      دوست عزیز, به صورت دستی تنظیمش کنید…

  • مهسا

    سلام خسته نباشید
    من آیفون5sدارم ولی وقتی میرم روی آنتن روستایی کارنمیکنه فقط روی خطIR-TCIکارمیکنه مال همه اینجوریه یامال من مشکل داره؟

    • ali

      slm khob be khat rostaey vasl nakon azizam in che kariye irancell hast dg 🙂

  • omid

    سلام دوستان
    من گوشیم 5s هستش.موقع خرید به اسم انلاک فاکتوری دادن ولی روش سیم at&t بود و تمام لوازمش هم همراه بود.از carier هم نگاه کردم تمام اپراتورهای سرویس دهنده ایران رو میاره.ولی الان نمیدونم انلاک فاکتوریه یا نه!!!میتونین کمکم کنید؟

    • iReza Grand

      اگه الان سیمکارت ایرانی میندازین روش و کار بکنه ، آنلاکه .

  • Ali

    سلام خسته نباشید من تازه 2 روزه 5sگرفتم از همه چیش راضیم درست کار میکنه فقط یه سوال داشتم ازتون اینICCId چیه کجای جعبه نوشته شده اگه نباشه گوشی مشکل داره لطفا اگه میشه به سوالم جواب بدین

  • گلسا

    خسته نباشید
    من گوشی 5 اس دارم
    توی واتس آپ نمیتونم شکلک ها را ببینم و استفاده کنم
    چی کار کنم

  • maryam

    درود و احترام
    من گوشی 5s دارم البته جدید گرفتم در خانه دو تا وایرلس دارم یکی مخابراتی و دیگری مبین نت گوشی من فقط مبین نت رو شناسایی میکنه ایا مشکل از گوشی منه البته قبلا 4s داشتم و هر دو رو به راحتی شناسایی می کرد ممنون می شم اگر جواب بدید

  • ابراهیم افشار

    شرمندم سوزن سیم کارت هم داخل گوشی نبود وجعبه پلمپ بودالان نزدیک 15روزهست که قشنگ کارمیکنه فقط من میترسم آنتن بپره.

  • ابراهیم افشار

    باسلام
    میخواستم یک سوال بپرسم گوشی من آیفون5sخاکستری است و قبل ازآپدیت7.0.3بود که بعدازآپدیت توسط گوشی به7.0.4تبدیل شد ولی پشت جعبه گوشی سریال نامبرLLAهست ودارای علامت ICCIDکه داخل حافظه گوشی جزشماره ICCID همگی مثل هم هستندآیاآنلاک دائم هست البته گوشی من جیلبریک نیست وبرنامه سیدا هم نداره.آیاامکان داره آنتن بپره

  • Amir

    چرا واسه من سوزن سيم كارت نداره؟ آداپتورش هم فرق داره

  • Amir

    سلام ، گوشي بنده 5s هس ، نسخه ٧.٠.٤ ، بعضي وقتا صفحه ي نوتيفيكيشن و كنترل سنتر كار نمي كنه وبايد خاموش روشن كنم تا درست شه ، و خيلي وقت ها نسبت به ٧.٠.٤ آيفون 5 اپليكيشن ها خيلي دير تر بسته مي شه ، مشكل از گوشي هست ؟ با تشكر

  • مازیار

    سلام من رفتم از اپ استور چند تا برنامه دانلود کردم . حالا اون برنامه هایی رو که قبلا داشتم رو باز نمیکنه ولی ایناییکه خودم دانلود کردم رو باز میکنه .میخواستم بدونم علت چیه ؟ با تشکر

  • ابراهیم

    لطفابگیدچجوری میشه جستجوکردمال من نسخه7.0.4است

  • ابراهیم

    سلام من آیفون5Sدارم ولی وقتی انگشت را ازبالا به پایین میکشم نمیتونم spotlight search پیداکنم

    • Arman

      سلام شما برای این کار نباید دستت را از بالای صفحه به پایین بکشی بلکه همین که دستت را از وسط صفحه بکشی پایین میاد.

  • Arman

    سلام.
    می خواستم از شما یه در خواستی را داشته باشم.لطفا توی یک قسمت از سایتتون راهنمای استفاده از امکانات و اپلیکیشن های اصلی آیفون 5s را یاد بدین.در ضمن تو جعبه ی آیفون من سوزن نبود.
    ممنون

  • shayan

    سلام اگر من یه ایفون لاک از امریکا بیارم میشه انلاک کرد و هزینش چه قدراست؟ لطفا جواب بدین

    • iReza Grand

      بله میشه ، بستگی به اپراتورش داره .
      توی گوگل سرچ کنید ” آنلاک آیفون ” ، خیلی از سایتهای ایرانی هستن که این کارو انجام میدن .

  • Amin

    با عرض سلام عكس هاي 5s خيلي بي حال تر و غير طبيعي تر از 5 نيستند؟، و در شب بيش از حد فلاشش روشن نمي كند ؟

  • محمد امین کامرانی

    من 3 هفتس آیفون 5S گرفتم اییر پادشو ک بهش وصل میکنم فقط گوشی سمت راستش صدا میده سمت چپی نه!ب ی گوشی اندرویدی هم وصل کردم کامل ازش صدا میومد(درست کار میکرد) در صورتی ک اولش هدو خوب کار میکردند و هیچ بلایی هم سرشون نیومد

  • Amin

    خسته نباشيد كد icc id پشت جعبه با داخل گوشي يكي نيست ، مشكلي هست ؟

    • iAmirhosein

      مشکلی نیست

  • Amin

    با سلام پشت جعبه ي 5s بنده كد iccid نوشته ولي براي يكي از دوستام ننوشته ؟ چه فرقي داره ؟ مشكلي هست ؟ كدوم بهتره ؟

  • Farbod

    Salam agha man ye 5s gereftam amma fk konam baray At&t bashe . Badesham daftarche va sozan baray dar avordan sim card nadare o dakhelesh ham ye sim card bood . Baray chi intorea ? Farghi ham daran ina ?..

    • pedramgs

      گوشی که گرفتید لاک هستش

  • Ali davodi

    یه سوال جربان2 نوع شارژر چیه؟ تو بعضی ها مدل 5 و تو بعضی ها مدل 4 اس هست.

    • Ali davodi

      منتظرممنون میشم جواب بدید

    • ihossein.rad

      چیزه خیلی خاصی نیستش
      با توجه ب پارت نامبر هر گوشی شارژر طراحی میشه
      بعضی کشورها از پریز های 3 تایی استفاده میکنند مثل هنگ هنگ
      بعضی ها هم از 2 تایی مثلا امریکا
      هیچ تفاوتی هم ندارن

  • amin

    خداییش دوربین 5 از 5s بهتر هست .

  • amin

    با عرض سلام تفاوت آنلاک فکتوری با آنلاک imei چیست ؟

    • iReza Grand

      آنلاک فکتوری توسط خود کمپانی انجام میشه ، ولی آنلاک imei درواقع مخصوص گوشی های لاک هستش که بیرون آنلاکش میکنند (رسمی نیست)

    • Amin

      با تشكر ، تفاوتي دارند ؟؟ از لحاظ سخت افزاري ، سرعت و … ؟

  • iMahdi

    سلام.
    ببخشید شاید سوالم مربوط به 5S نباشه ولی مربوط به تمام دیوایس هاست و اونم اینه که چرا نمیشه اطلاعات آهنگ رو تغییر داد…
    فقط با آیتولز اسم تغییر میکنه و بقیه به صورت اولیه میمونن(شاید تو آیتولز به ظاهر عوض شن ولی نمیشن)
    با تانگبو هم که اصلا نمیذاره اسم آلبوم یا آرتیست عوض بشه و فقط میشه اسم رو تغییر داد و منم از اینکه موزیک هام به هم ریخته باشن متنفرم…
    راهی وجود نداره؟؟؟

    ببخشید طولانی شد
    ممنون

    • eliyas

      شما میتونی قبل اینکه اهنگ رو بریزی با کامپیوتر با یک نرم افزار کل تشکیلاتشو عوض کنی اینم یک راه حل

  • r.kh1376

    سلام ببخشید شاید بی ربط باشه اینجا این سوال رو بپرسم ولی تورو خدا جواب بدید وقتی می خوام وارد پنل کاربری بشم ازم رمز ادمین می خواد هرکاریم می کنم رد نمیشه چه کار کنم؟

    • iReza Grand

      بله دوست عزیز این مشکلیه که وجود داره و توی قالب جدید به امید خدا حلش میکنیم.

  • amirslove

    سلام و خسته نباشید به همه اپل اپسی ها.توروخدا جواب این سوالمو بدید!من تازه چندروز پیش 5اس خریدم ولی مصرف باطریش خیلی زیاده من تو ایفون 5 که قبل این داشتم تو ios7.0.4 تقریبا 9ساعت شارژم طول میکشید تا تموم شهولی تواین 5س تقریبا 7ساعت بیشتر شارژنگه نمیداره!واسه چی اینجوریه؟طبیعیه؟لطفا جواب بدید امیرحسین جان و دوستان!ممنون

    • iReza Grand

      بله دوست عزیز
      این مورد طبیعیه و کلا توی آیفون 5s و آی او اس 7 مصرف باتری خیلی زیادتر شده.

    • amirslove

      ممنون كه جواب دادي دوست خوبم به سوالم!پس مگه اپل خودش نگفته بود ١٠ساعت تو حالت واي فاي شارژ نگه ميداره؟الكي بوده يعني؟راهي نيس مصرفش روكم كرد يا اينكه اگه ٧.١بياد اوكي ميشه؟؟

      • iReza Grand

        نه دوست عزیز الکی نبوده !
        اون 10 ساعت منظورمون توی حالت ایده آل بوده .
        احتمالا با عرضه ی 7.1 ، این مشکلات هم برطرف میشه.

    • amirslove

      ايشالا برطرف بشه!ما چشمو اميدمون به شما اپل اپسي هاس!ممنون بابت راهنمايي خوبت دوسته عزيزم.

  • 0181

    با سلام
    میخواستم بپرسم که پارت نامبر آیفون 5S که بررسی کردین چیه؟!! که هم سوزن مخصوص برای استخراج درگاه سیم کارت داره! و هم آدامپتورش با آداپتوری که تو جعبه های پارت نامبر امریکا ( LL/A ) هست فرق میکنه؟!!!
    در ضمن آیفون 5S که من گرفتم داخل درگاه سیم کارتش یک سیم کارت version بود!
    ولی پک گوشی پلمپ بود و نایلونش هم ظریف و سلفونی با T صاف بود!
    این دومین آیفونی هست که با پارت نامبر امریکا ( LL/A ) میگیرم و خبری از سوزن مخصوص برای استخراج درگاه سیم کارت داخل جعبه اش نیست!
    آیفون اول 4S بود که خداییش هیچ مشکلی باهاش تا به حال نداشتم حدود 2 سال است که دارمش هر جفتشون هم به عنوان آنلاک خریدم ولی پشت جعبه هاشون کد ICCID داشت.
    شرمنده پر حرفی کردم.لطفا یه توضیح بدین که گوشی که بررسی کردین با چه پارت نامبری و از کدام فروشگاه تهیه کردین؟
    با تشکر

    • 0181

      لطفا حتما بگین که از کدام فروشگاه و از کجا تهیه کردین؟

    • mohammad

      اگه سیم کارت version داخل دستگاه بوده نشون میده که جعبه دستگاه باز شده و دوباره پلمپ کردن

    • ali

      گوشی که سیم کارت داخلش باشه حتما لاک بوده و به اسم آنلاک فروختن ایرانی ها از بی اطلاعی مردم سو استفاده میکنند با یک اتصال ساده به apple serial number check میشه از نوع آیفون لاک و آنلاک اطلاع پیدا کرد که جدیدا دیگه نمیشه شما میتونی با اتصال به آیتیونز و کلیک بر روی update and restor و بعد رفتن به قسمت app data در قسمت user در درایو c و بعد قسمت rooming و بعد apple computer و بعد itunes و بعد iphone sofwear update مسیر به طور خلاصه مثل زیر میشه
      C:\Users\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates
      میتونی اینجا ببینی که وقتی درخواست آپدیت میدی کدام وژن از ios رو داره دانلود میکنه و بعد مطابقت بدی
      با این ورژن ها
      iPhone 5S (Global)

      7.0.4 (11B554a) iPhone6,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone6,2_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone6,2_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.1 (11A470a) iPhone6,2_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw

      iPhone 5S (GSM)

      7.0.4 (11B554a) iPhone6,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone6,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone6,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.1 (11A470a) iPhone6,1_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw

      iPhone 5C (Global)

      7.0.4 (11B554a) iPhone5,4_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone5,4_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone5,4_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.1 (11A470a) iPhone5,4_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw

      iPhone 5C (GSM)

      7.0.4 (11B554a) iPhone5,3_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone5,3_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone5,3_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.1 (11A470a) iPhone5,3_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw

      iPhone 5 (Global)

      7.0.4 (11B554a) iPhone5,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone5,2_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone5,2_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.0 (11A465) iPhone5,2_7.0_11A465_Restore.ipsw
      6.1.4 (10B350) iPhone5,2_6.1.4_10B350_Restore.ipsw
      6.1.3 (10B329) iPhone5,2_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
      6.1.2 (10B146) iPhone5,2_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
      6.1.0 (10B143) iPhone5,2_6.1_10B143_Restore.ipsw
      6.0.2 (10A551) iPhone5,2_6.0.2_10A551_Restore.ipsw
      6.0.1 (10A525) iPhone5,2_6.0.1_10A525_Restore.ipsw
      6.0.0 (10A405) iPhone5,2_6.0_10A405_Restore.ipsw

      iPhone 5 (GSM)

      7.0.4 (11B554a) iPhone5,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone5,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone5,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.0 (11A465) iPhone5,1_7.0_11A465_Restore.ipsw
      6.1.4 (10B350) iPhone5,1_6.1.4_10B350_Restore.ipsw
      6.1.3 (10B329) iPhone5,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
      6.1.2 (10B146) iPhone5,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
      6.1.0 (10B143) iPhone5,1_6.1_10B143_Restore.ipsw
      6.0.2 (10A551) iPhone5,1_6.0.2_10A551_Restore.ipsw
      6.0.1 (10A525) iPhone5,1_6.0.1_10A525_Restore.ipsw
      6.0.0 (10A405) iPhone5,1_6.0_10A405_Restore.ipsw

      iPhone 4S

      7.0.4 (11B554a) iPhone4,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone4,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone4,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.0 (11A465) iPhone4,1_7.0_11A465_Restore.ipsw
      6.1.3 (10B329) iPhone4,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
      6.1.2 (10B146) iPhone4,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
      6.1.1 (10B145) iPhone4,1_6.1.1_10B145_Restore.ipsw
      6.1.0 (10B142) iPhone4,1_6.1_10B142_Restore.ipsw
      6.0.1 (10A523) iPhone4,1_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
      6.0.0 (10A403) iPhone4,1_6.0_10A403_Restore.ipsw
      5.1.1 (9B206) iPhone4,1_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
      5.1.0 (9B179) iPhone4,1_5.1_9B179_Restore.ipsw
      5.0.1 (9A406) iPhone4,1_5.0.1_9A406_Restore.ipsw
      5.0.1 (9A405) iPhone4,1_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
      5.0.0 (9A334) iPhone4,1_5.0_9A334_Restore.ipsw

      iPhone 4 (CDMA)

      7.0.4 (11B554a) iPhone3,3_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone3,3_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone3,3_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.0 (11A465) iPhone3,3_7.0_11A465_Restore.ipsw
      6.1.3 (10B329) iPhone3,3_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
      6.1.2 (10B146) iPhone3,3_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
      6.1.0 (10B141) iPhone3,3_6.1_10B141_Restore.ipsw
      6.0.1 (10A523) iPhone3,3_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
      6.0.0 (10A403) iPhone3,3_6.0_10A403_Restore.ipsw
      5.1.1 (9B206) iPhone3,3_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
      5.1.0 (9B176) iPhone3,3_5.1_9B176_Restore.ipsw
      5.0.1 (9A405) iPhone3,3_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
      5.0.0 (9A334) iPhone3,3_5.0_9A334_Restore.ipsw
      4.2.10 (8E600) iPhone3,3_4.2.10_8E600_Restore.ipsw
      4.2.9 (8E501) iPhone3,3_4.2.9_8E501_Restore.ipsw
      4.2.8 (8E401) iPhone3,3_4.2.8_8E401_Restore.ipsw
      4.2.7 (8E303) iPhone3,3_4.2.7_8E303_Restore.ipsw
      4.2.6 (8E200) iPhone3,3_4.2.6_8E200_Restore.ipsw

      iPhone 4 (GSM)

      7.0.4 (11B554a) iPhone3,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone3,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone3,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.0 (11A465) iPhone3,1_7.0_11A465_Restore.ipsw
      6.1.3 (10B329) iPhone3,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
      6.1.2 (10B146) iPhone3,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
      6.1.0 (10B144) iPhone3,1_6.1_10B144_Restore.ipsw
      6.0.1 (10A523) iPhone3,1_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
      6.0.0 (10A403) iPhone3,1_6.0_10A403_Restore.ipsw
      5.1.1 (9B208) iPhone3,1_5.1.1_9B208_Restore.ipsw
      5.1.1 (9B206) iPhone3,1_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
      5.1.0 (9B176) iPhone3,1_5.1_9B176_Restore.ipsw
      5.0.1 (9A405) iPhone3,1_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
      5.0.0 (9A334) iPhone3,1_5.0_9A334_Restore.ipsw
      4.3.5 (8L1) iPhone3,1_4.3.5_8L1_Restore.ipsw
      4.3.4 (8K2) iPhone3,1_4.3.4_8K2_Restore.ipsw
      4.3.3 (8J2) iPhone3,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw
      4.3.2 (8H7) iPhone3,1_4.3.2_8H7_Restore.ipsw
      4.3.1 (8G4) iPhone3,1_4.3.1_8G4_Restore.ipsw
      4.3.0 (8F190) iPhone3,1_4.3_8F190_Restore.ipsw
      4.2.1 (8C148) iPhone3,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw
      4.1.0 (8B117) iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw
      4.0.1 (8A306) iPhone3,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
      4.0.0 (8A293) iPhone3,1_4.0_8A293_Restore.ipsw

      iPhone 4 (GSM 2012)

      7.0.4 (11B554a) iPhone3,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      7.0.3 (11B511) iPhone3,2_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
      7.0.2 (11A501) iPhone3,2_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
      7.0.0 (11A465) iPhone3,2_7.0_11A465_Restore.ipsw
      6.1.3 (10B329) iPhone3,2_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
      6.1.2 (10B146) iPhone3,2_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
      6.1.0 (10B144) iPhone3,2_6.1_10B144_Restore.ipsw
      6.0.1 (10A523) iPhone3,2_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
      6.0.0 (10A403) iPhone3,2_6.0_10A403_Restore.ipsw
      مثلا در نمونه آیفون 5s زده
      global
      iPhone6,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
      یعنی این ورژن مخصوص آنلاک فکتوری هست که در تمام جهان مورد استفاده و شماره iphone
      6.2 هست اگر gsm بود یعنی لاک بود همون طور که دارین میبینین با شماره 6.1 gsm نمایش میده و به دلیل اینکه اپل دیگه مدل سیم کارت داخلی نمیزنه یعنی گوشی که جای سی کارت خوردن نداره و سیم کارت خود کارخانه میندازه و قابل تغییر نیست و اگه بخوای تغییر بدی باید پشت دستگا باز بشه همسن دو مدل مونده gsm و global البته امکان داره گوشی gsm باشه ولی لاک نباشه ولی حتما و ا ابد شماره سریال گوشی جزو اون کمپانی که ازش گوشیو خریدن و آوردن مثلا at&t یا tmobile یا virson یا vodafone امیدوارم خوب بوده باشه موفق باشید

  • alireza

    سلام
    من 2روزه 5sگرفتم وقتی ویبره میزنه ازپشت گوشی قسمت بالاش صدای خاصی می ادولی وقتی پشت و رواون ناحیه رو فشار میدم صداش قطع میشه برمیگردونم گوشیمو هم صداش قطع میشه مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنید

  • alireza

    سلام
    من 2روزه 5sگرفتم وقتی ویبره میزنه ازپشت گوشی قسمت بالاش صدای خاصی می ادولی وقتی پشت و رواون ناحیه رو فشار میدم صداش قطع میشه برمیگردونم گوشیمو هم صداش قطع مشه مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنید

    • mohammad

      دوست عزیز اون صدا به خاطر دکمه پاور هست و گوشیتون مشکلی نداره

  • امیر

    سلام وقتی قفل گوشیمو باز میکنم ریستارت مسشه ریستورم کردم ولی درست نشده تورو خدا کمک کنیددددددددددددددددددددد

    • امیر

      کسی نیست به گوشی من چه مرگشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر

      خیلی رو اعصابه کمکم کنید بگید چکار کنم؟

    • علی

      salam khedmate dostam amir agar goshie shoma pas az roshan kardan hang mikone mitone 2 dalil dashte bashe 1-disine chin 2-ramz ro 5bar eshtebah zadi ba tashakor ali

    • امیر

      سلام علی اقا ممنون که جواب دادین منظوورتون از دیزاین چینی چیه ؟گوشی من اصلیه!من با تاچ باز میکنم گوشیمو بار اولم باز میکنه .مشکل ازون نیست

  • Daniyal

    دوستان من زير قسمت المنيومي ارم اپل يك برامده گي احساس ميكنم از فروشنده ي در علايدين پرسيدم گفت درسته حالا ايفون من خم شده يا فروشنده درست گفته

    • Daniyal

      لطفاً راهنمايي كنيد

    • سینا

      آیفون 5s من هم دقیقا همین مشکلو داره و کنار آرم اپل یه برآمدگی است که بخصوص موقعی که برچسب محافظ پشت می چسبونم کاملا مشخص می شه!

  • فرید

    سلام گوشی من چند روزه وقتی باهاش حرف میزنم ی وزوزی تو صدا افتاده بنظر شما ایراد از کجاست البته همیشگی نیست……..

    • iReza

      سلام مشکلی نداره یکبار ریبوت کنید

  • Amin

    سلام امكان دارد باتري iphone 5s ١٤٤٠ ma باشد ؟

  • amin

    با عرض سلام چرا با روشن کردن assesive touch در آیفون 5s بازی ها کند اجرا می شوند ؟

  • Amin

    سلام ، خسته نباشيد ، بازي ها روي آيفون ٥ نسبت به ٥ اس روان تر اجرا نمي شوند ؟ من بازي nba 2k14 رو روي هر دو تست كردم ولي روي ٥ روانتر بود .

  • iMahan

    تو جعبه سیم کارت نبود

  • Reza'92

    سلام. يه سوال دارم. من 5اس گرفتم. همه اطلاعات روي جعبه با گوشي ميخونه به غير از ICC ID ?
    اين مسئله مهميه؟؟

  • reza

    slm.agha chera adaptoray sharje goshi 5s avaz shode
    dg 3 shakhe nist ..tabdile 2 shakhe mikhore
    chera dalile gholabi bodaneshe ?

    • iReza Grand

      نه دوست عزیز ، خود اپل این کارو کرده .

  • امیر

    سلام . گوشی من هر بار که قفلشو باز میکنم ریستارت میشه برنامه های ۲۵pp و تانگبو هم تو گوشی دارم به نظر شما تقصیر اوناست؟باید ریستور کنم؟ خواهشا جوابمو بدید با تشکر

  • golnoush

    سلام میشه راهنمایی کنید:من شنیدم بعدچندوقت حساسیت فینگرتاچ ازبین میره! این واقعا درسته؟؟میخوام فردا این گوشی رو بگیرم ولی بشک افتادم

    • iReza Grand

      سلام
      نه اینطور نیست. اگر درست استفاده کنید و دستهای آلوده بهش نزنید و چرب و .. نکنید ، دقتش به همون خوبی روز اول میمونه.

  • mahyar

    salam. agha iphone man too ghesmate about carrieresh 15.5 bad roosh click ke mikonam tabdil mishe be PRL ke 62121 e
    in chie???
    a kheylia porsidam nemidoonestan

  • mr.acoustic

    bebakhshid shayad soalam maskhare bashew vali docmeye slo mode mn ghermeze male shoma narenjie mnm narenji mikham albate version am 7.0.4 😀 :||

    • mr.acoustic

      ye soal dg ham dashtam male man khakestarie 32 e L/LA vali sosane sim cart nadarew 😐

  • ارش

    با سلام میخواستم بدونم این گوشیی که شما تست کردین پارت نامبرکجاست؟ اونوقت روی جعبش iccid هم داشت یا نه ؟ممنون.

    • سعید

      خوب جواب بدین شاید بنده خدا لازم داره
      به نظر من باید پارت نامبر بریتانیا باشد. (Ba)

  • AHG

    آقا من یه 5s gold 64gb مدل LLA خریدم! وقتی گوشی رو باز کردم میبینم سیم کارت AT&T توی دستگاهه !!! یعنی لاک بوده آنلاک کردن دیگه ؟!!!
    اگه اینطوری باشه چه فرقی داره ؟!!! چه مشکلی برام ایجاد میکنه ؟!!! برم عوض کنم ؟!!!

    بعد یه سوال دیگه اینکه یه جا گفته بودید شماره سریال دستگاه رو کجای سایت اپل باید وارد کنیم که مشخصاتشو بهمون بده ؟!!! میشه لینک بدید ؟!!!
    میشه سریع تر پاسخه منو بدید ! که اگه مشکلی هست سریع برم تعویض کنم !!! خواهشاً کمکم کنید !!!

    • iAmirhosein

      احتمالا لاک بوده.مشکلی پیش نمیاد فقط فروشنده محترم چیزی حدود 1 تومن سود کرده:دی
      همچین جایی هم برای واردن کردن سریال وجود نداره باید از سایت هایی که وضعیت آنلاک بودن یا نبودن را اعلام کنند استفاده کنید مانند http://www.unlocks.ir/

    • AHG

      ۳ تا سوال دیگه !!!
      1 . اگه ریستور کنم لاک میشه ؟!!!
      کلاً امکانش هست دوباره لاک بشه ؟!!!

      2 . چطور برنامه های iPhoto و iMovie رو free از اپ استور دانلود کنم ؟!!!
      مگه نگفتید برای کسایی که دیوایس های جدید رو میخرن free هست و میتونن دانلود کنن ؟!!!
      خب من چطوری دانلود کنم وقتی با گوشی میرم تو اپ استور free نیست و میزنه Buy !!!
      اگه میشه راهنمایی کنید !

      3 . دیگه اصلاً نمیشه از اپ استور دانلود کرد !!! هیچ راهی نیست که بشه ؟!!! حتی با V – پی – ان هم وصل میشم و امتحان میکنم ولی نمیشه !!! اگه شما راهی سراغ دارید به ما هم بگید !!!

      مرسی از سایت خوبتون و مرسی از iAmirhosein که سوال قبلی منو پاسخ داد ! کلاً دم همتون گرم !!! 😀

      • iAmirhosein

        1.خیر دوست من اگر 5 اس هستش لاک نخواهد شد
        1.در اولین بار که دیوایس را وشن می کنید لیست این اپلیکیشن ها برای دانلود رایگان نمایان میشه.اگر اون مرحاه را رد کردید یکبار دیوایس را کامل خاموش و روشن کنید و با استفاده از چیز پی انی خوب اقدام به دانلود رایگان کنید

    • milad

      salam dadash.manam ye 5s gereftam ke lock mishe begi gooshito az koja gerefti ke manam bebaram baram unlock konan.mamnoon

  • هادي

    سلام خدمت همه دوستاي اپلي گل خودم، يه سؤال داشتم اميدوارم بتونيد راهنمايي كنيد، دوستان من نميتونم اپليكيشن هامو از اپ استور دانلود كنم، يعني وقتي روي دكمه اينستال كليك ميكنم حالت آيكون نرم افزار روي صفحه نقش ميبنده اما بعد از حدودچند ثانيه قطع ميشه و از بين ميره، به نظر شما مشكل از ديوايس منه يا از واي فاي يا كلأ اپ استور مشكل دار ممنون ميشه اگه كسي راهنمايي كنه.

  • آرش

    سلام
    این که میگن موقع خرید Iphone 5s نگاه کن ببین حتما روش نوشته باشه از کشور سازنده LA باشه…درسته؟!!
    چطوری اصن باید بفهمیم؟
    واقعا فرقی داره از جای دیگه باشه؟

    ممنون.

  • kiana

    salam

    man mikham iphone5s az amrica begiraam,mikhastam bebinam age Factory Unlocked bashe bazam to iran bayad jailbreak she,vase rikhttane barnamehaa??? va ye soale dg inke che khosoosiate dgi bayad dashte bashee goshi k to iran moshkeli nadashte basham. mamnoon age javab bediin

    • godfather

      ببینید بحث آنلاک فکتوری و جیلبریک کاملا جداست
      اگر گوشیتون آنلاک باشد ، ربطی به جیلبریک ندارد
      شما می توانید بر روی گوشی خود بازی و برنامه بریزید ( حتی اگر جیلبریک نباشد ) فقط از طریق Appstore ولی اگر جیلبریک باشد ، شما می توانید بازی ها و برنامه های کرک شده را نیز نصب کنید
      برای خصوصیات هم ، گوشی فقط آنلاک فکتوری باشد ، بس است و در ایران مشکلی بوجود نمی آید

  • ali

    salam.
    bara man sozan nadash. yani sherkatie? yani che farghi ba polome karkhone dare?

  • mohamad

    ببخشید دارین برعکس میگین کی میگه دکمه هوم تو رفتگی بیشتری داره؟؟!!!برعکس دکمه صافه تقریبا هم سطح صفحه نمایش هست در صورتی که تو ایفون های قبلی دکمه هوم مقعرتر بود

  • امیر

    سلام چرا رو کامپیوتر سلوموشن نیس ؟؟؟؟؟

    • امیر

      یکی میخوا قواب بخره 40 50 نفر راهنمایش میکنن اونوقت واسه این مشکل اسلو موشن حتی admin ها هم بلد نیستن جواب بدن د یه چیزی بگید قربونتون برم

  • ff

    باسلام.
    اقا من میخوام یه بامپر بگیرم.از نظر مقاومت کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ black ops elite یا sector ops؟
    میدونم الان میگید سلیقه ای هست ولی از نظر مقاومت در برابر ضربه کدوم پیشنهاد میشه؟

    • ff

      از ادمین های خواهش میکنم،نظرشونو بگن.

    • ff

      و من هنوز منتظرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ff

      منتظرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • iReza Grand

        black ops elite واقعا بامپر فوق العاده ایه و به نظر من بهتره .
        البته این نظر شخصی منه ، ولی هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ مقاومت ، black ops elite بامپر بهتریه.

    • ff

      داداش به نظرت کیس خود 5 اس بهتره یا بلک اوپس الیت.
      در ضمن رنگ ایفون هم نقره ایه.

    • ff

      ادمین های محترم لطفا جواب بدین!!!!!!!!!!!!!

      • iReza Grand

        من خودم همیشه قاب خود آیفون رو به قابهای متفرقه ترجیح میدم. رنگ نقره ای 5s هم خوشگله هم زیاد خراش و اینا برنمیداره . البته اگه طرفدار و سبکی و نازک بودن هستی ، بدون بامپر استفاده کن. ولی اگه یه ظاهر متفاوت و جالب میخوای ، بامپر بلک آپس چیز شاخیه.

    • ff

      اخرین خواهشم هم اینه که محدوده قیمت هردو رو در صورت امکان بگید.چون در یه سایت بلک اوپس رو زده قیمتو 160 تومن در سایتی دیگه زده 260 تومن.
      بسیار بسیار متشکرم

      • iReza Grand

        متاسفانه توی ایران چون نظارتی وجود نداره ، هرکسی هر قیمتی دلش میخواد میگه ! قیمتا هم که هر دقیقه تغییر میکنه !
        ولی کلا حدود قیمت جفتشون از 155 تا 180 باید باشه . اگر هم خودت بری توی بازار یه چرخی بزنی بهتر متوجه میشی ، خیلی از این فروشگاه های اینترنتی قیمتاشون الکیه !

  • PARHAM

    سلام تهران جایی هست که iPhone 5S لاک داشته باشن؟

    • PARHAM

      آقا تورو خدا جواب منو بدین
      سلام تهران جایی هست که iPhone 5S لاک داشته باشن؟

  • PARHAM

    سلام تو تهران جایی هست که IPHONE 5S لاک بفروشن؟

  • محمد

    خسته نباشید
    بعد از چند روز متوجه شدم که از دو اسپیکرم فقط یکیش کار میکنه .در ضمن ios 7.3 رو هم آپدیت کردم
    مشکل نرم افزاریه یعنی با آپدیت های دیگه درست میشه یا سخت افزاری ؟
    لطفا راهنمایی کنید

    • godfather

      دوباره به ٧.٠.٠٣ ريستور كنيد اگر درست نشد ، مشكل سخت افزاريه و بايد به تعميركار نشان دهيد

    • محمد

      داشی یعنی کلا ریست کنم یا دوباره ios 7.3 رو نصب کنم ؟

    • Ali

      عزیز من او دوتا اسپیکر نیست ، یکیش اسپیکره و اون یکی میکروفون هست … معلمومه اصلا اطلاعات دقیق در مورد گوشیتون ندارید .

  • فرید

    سلام
    من داداشم میخواد از آمریکا واسم iphone 5s بفرسته میخواستم بدونم اگه اون گوشی ک 199$ هست بخره unlock کنم تو ایران جواب میده یا باید اونی که 649$ هست و بخره؟؟

    ممنون

    • iReza Grand

      اونی که 649 دلاره ( unlock factory ) رو اگه بخره ، خیلی راحت تر هستید و بدون هیچ مشکلی توی ایران میتونید استفاده کنید . اما اونی که 199 دلاره ( lock ) رو اگه بخرید باید یه هزینه ی زیادی بدید تو ایران براتون آنلاک کنند و ممکنه مشکلات آنتندهی و اینا پیش بیاد و اذیت بشید . به نظر من اگه مشکل هزینه ندارید ، همون نسخه ی آنلاک رو بخرید با خیال راحت استفاده کنید.

  • کیا

    با تشکر از توضیحاتتون. میخواستم کیبورد را فازسی کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید.

    • iReza Grand

      برید به قسمت تنظیمات گوشی ، بخش General ، بعد هم Keyboard ، بعد هم Keyboards، بعد هم Add New Keyboard ، بعد هم کیبورد Arabic رو اد کنید و از تنظیمات خارج شوید تا این کیبورد هم اضافه شود.

      Setting>Generals>Keyboard>Keyboards>Add New Keyboard>Arabic

  • ali

    میشه لطفا یه عکس از پشت جعبه 5s آنلاک بزارید ممنون

  • ali

    عکس از جعبه آیفون 5s وتغییر نوشته ها ومشخصات آن در پشت گوشی جاهای اینا در مدل آنلاک عوض شده
    اینطوری شده؟؟؟؟؟؟

    :part
    :serial
    :imei

  • ali

    شمایی که سایت تخصصی دارید باتری ایفون 5s 1560 میلی امپره و 5c 1507 میلی امپر اطلاعات غلط در سایت نزارید.

    • iReza Grand

      بله علی جان شما درست میگید ، اصلاح شد .

  • Aryan

    سلام…اين طبيعيه كه دكمش يه جوريه!!؟؟ :)…من چند روزي هست خريدم ولي كار با دكمه home…..

    • iMahan

      آره عادیه یکم فرورفتگی داره تو پست هم بهش اشاره شده

    • aryan

      اینکه صدای کلیک مانند هم داره طبیعیه؟…اخه تو ایفون ۵ دکمه نرم تر بود و صدای کمتری ایجاد میکرد…

      • iAmirhosein

        بله دوست من کمی با ۵ متفاوت است

    • aryan

      خیلی ممنون…. 🙂

  • Mohammad

    سلام خسته نباشید، آقا یه سوال دارم از شما، خواهرم قراره برام از آمریکا یه آیفون بیاره، می خواستم بپرسم باید نوع T-Mobile Contact Free رو برای من بخره که قیمتش 849 دلار هست یا همون AT&T، شرایطش دقیق چیه، اگه یه نفر کامل برام توضیح بده یا آیدیشو بزاره چت کنیم ممنون میشم.

    • iAmirhosein

      دوست من ایشون باید آیفون را Factory Unlocked یا همان Contact Free خریداری کنند تا مشکلی بوجود نیاید

    • آروین

      داداش میتونه LOCK رو بگیر بعدش اومد ایران با 150تومن UNLOCK کنی

  • alireza

    با سلام
    واسه من سوزن سیم کارت نداره
    چه کار باید کنم؟

    • GAMER

      من هم که قبلا آیفون 5 خریدم نداشت
      از سوزن معمولی استفده کردم
      فقط باید حواستون باشه خیلی باهاش ور نرید وگرنه دیگه نمیدونم چی میشه…
      (در ضمن عواقبش پای خودتون…)

    • شاهین

      دوست عزیز از شما iccid داره که سوزن داخلش نمیزارند و پلمپ کارخانه ای نیست و شرکتی هست که 100 تومان ارزونتر از پلمپ کارخانه ای هست ولی خیلی از دوستان عزیز به قیمت همون کارخانه ای میفروشند که کار پسندیده ای نیست

  • hashem

    دوستان 5sبهترین انتخابه بدون یه بار هنگ کردن ولی برای اثر انگشت باید همیشه دستتون پاک باشه ودوربینش هم نسبت به 5در تاریکی خیلی خیلی بهتره کخ در روز هم همچنین

  • حمید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستانه اپلی می خواستم بدونم اون کسایی که آیفون 5sخریدن واقعا راضی هستن یا نه ممنون میشم جواب بدین مرسی

  • محمدرضا

    اگه بخوای اثر انگشت روش بزاری مثل فیلم باید چند بار بزاری انگشتتو؟

  • reza01moradi

    دوستان خسته نباشد همه عیدتونم مبارک :-*
    من یه 5s مشکی گرفتم ولی مثل مال شما سوزنه سیمکارت توش نداشت اصلا جاشم نداشت! چرا آخه؟؟؟؟

  • حبيب

    صدای استریو در مقایسه با مونو بسیار طبیعی تر به نظر می رسه استفاده از حالت استریو واسه پخش فيلم ضروریه چون حالت مونو کیفیت كافي رونداره.

  • حبیب

    یکی ازمعایب جدی آیفون ازآیفون پنج به این طرف فیلمبرداری باصدای بی کیفیت monoمن ازآیفون ناامیدشدم

    • محمدرضا

      سلام میشه بیشتر توضیح بدید؟ ینی صدا بی کیفیته تو فیلم برداری؟

  • Pooya

    برای من تنها عیبش صفحش هست که خیلی کوچیکه اگر صفحش بزرگتر بود 100% می خریدم !

  • محمدرضا

    سلام
    فكر ميكنيد تا تابستان سال ديگه ايفون 6 منتشر بشه ؟(يعني تا قبلش)؟
    اره فك كنم

    • ۳۲۱mehran

      سلام منم ۵ اس رو گرفتم به نظر شما دکمه هوم رو میزنی یه جوری نیست؟ صداش رو میگم

  • ShahiN

    کل بررسی کامل و خوبه
    ولی ای کاش قبلش یه ناخن گیر پیدا میشد یه حالی به اون ناخنای خشگل میداد

    • iHossein.Rad

      شما به بزرگی خودتون ببخشید چون من گیتار میزنم مجبورم ناخن داشته باشم
      در ضمن ناخن ها زیادم بلند نیستن که میگیا :DDDD

  • araaash

    ببخشید من بخام آیفون 4s ام رو بفروشم رو چه قیمت میتونم بفروشم ؟
    حدود 8 ماه گرفتم خش خوردگی و پریدگی هم نداره.
    ممنون

  • armin

    سلام. گفتید نرم‌افزارها تو 5S کرش میشن. این یعنی اینکه تمامیه برنامه‌های ios باید از نو طراحی بشن یا نرم افزارای اپستور قابل استفادن؟؟

  • mohsen

    سلام گوشی 5C و 5S قیمتش ثبات پیدا کنه با همین ارز تا چقد پایین میاد مرسی….
    منتظرم

    • mohammad

      داداش قیمت ارز رو روی 3000 اگه حساب کنی 5س 16 گیگ میشه 2200 و 5سی 16 گیگ میشه 1850…
      اینا قیمت کفشونه به احتمال زیاد

    • mohsen

      damet garm dadaaaa

  • Mohammad

    سلام خواهشا يكي جواب بده
    من يك ٤ اس دارم با آيفون ٥ ميخوام سر بزنم آيفونه نو نو هست فقط آنتن دهي ضعيفه
    بهنظر شما خوبه با 4S 16 بزنم آيفون 5 32G رو خواهشا هركي ميدونه هزينه تعمييرش چقدر ميشه رو هم بگه

  • amir

    چند خریدیش داداش؟

  • killb0b

    slm man ipad4 wifi 64g daram mikham befrosham 1 mahe kharidam va mikham bejash 5s bekharam harki kharidare zang bezane 2ta8 gheymato kenar miam 2300 ta200 por az bazi mc4 mc3 nova3 fifa 13 asphal8 real racin3va……….

    • godfather

      دوست عزیز
      فروش خود را در انجمن مطرح کنید

  • ahmadreza

    سلام
    خسته نباشید
    خواستم بدونم بخش ویژه کی راه اندازی میشه؟

    • ahmadreza

      کسی جواب ما رو نمیده؟!!!

      • godfather

        معلوم نیست
        احتمالا تا یک یا دو هفته ی دیگه

  • Mohammad

    آخه من یه مشکلی دارم. من 5 رو خیلی نیست که خریدم. 2ماه هم نمیشه! خدایی حیفم میاد 5اس بگیرم… 🙁

  • Ali

    آقا این باتری رو اشتباه زدین این ١٠٠٠ بار . باتری ۵اس ١۵٧٠ میلی آمپره نه ١۴۴٠ !!!! اون ۵ بود ١۴۴٠.

  • araaash

    واقعا تو دو راهی موندم 🙁
    آیفون 4s دارم. نمیدونم الان 5s بخرم یا منتظر iPad نسل بعد باشم.
    به نظرتون iPad بعدی touch id داره ؟ ( iPad 5 )

  • Mohammad

    میخوام 🙁

  • alialia

    salam.arzesh dare az iPhone 5 be 5s kooch konim o 3 milioon pardakht konim?

    • iMahyar77

      به نظر من اپل طراحي ايفون هاش طوريه كه ٢ سال ٢ سال عوض كردن بيشترين لذت و كاربرد رو داره. ( مثل ٤ اس به 5اس يا 5 به 6.

  • mehrdad

    سلام خسته نباشید.ببخشید من از برنامه ی tangbo بازی یا برنامه ک دانلود کردم الان از برنامه میپره بیرون یا میگه باید apple id داشته باشید.تورو خدا بگید چیکار کنم

    • godfather

      باید دیوایستون را یک بار دیگر با pc کانفینگ کنید

  • mohammad

    آقا اگه برای کسی مقدور هست و آیفون 5اس مشکی داره یه امتحانی بکنه و ببینه آیا لبه ی کناری 5اس هم مثل 5 با کوچکترین ضربه ای رنگ برمیگردونه…چون اینجور که از این عکس ها مشخصه دیگه 5اس مثل 5 از رنگ استفاده نشده و جنس خود آلیاژ خاکستری رنگ هست (مثل 4اس)
    سپاس

    • iHossein.rad

      دادا من ٥ نداشتم ولي ٤s داشتم به نسبت ٤s بدنه ضعيف تره ولي قابله قبوله اونقدرا هم ضعيف نيست
      با گوشي كه قرار نيست كشتي بگيره رنگ فلز دورش مايل ب خاكستريه و مثل ٤s براق نيست
      در كل از خريدش پشيمون نميشي
      دوربينش عالي فيلم برداري عالي صحنه اهسته فوق العاده
      اصلا هم لگ نداره خيلي روانه
      از خريدش پشيمون نميشيد اصلا مخصوصا رنگ خاكستري
      ولي مثل من شايد براي برچسب پشت گوشي ي ذره به مشكل بخوريد بخاطره دوال فلش بودن ولي ي ذره بگرديد پسدا ميكنيد
      با ي بامپر خوب ديگه هيچ مشكلي نداريد

    • reza01moradi

      salam mohammad jan eydet mobarak man 1haftas 5s gereftam ghablesham 5 dashtam (joftesh meshki) daghighan midoonam chimigi bayad begam ke vaghean 5s labehash rediftare mese sefideshe taghriban yekam tiretar
      vali kollan kheyli behtar shode

  • Alvlin

    سلام
    امكان تحويل پكيج به صورت پيك در تهران نيست؟

    • godfather

      خیر
      فقط در مشهد این امکان وجود دارد

  • azim

    سلام من بندرعباس زندگی میکنم میخواستم 5s طلایی بگیرم ولی لامصب قیمتش ۴ تومن بود ولی هرچی حساب کردم ۷۴۹ دلار تقریبا میشه ۲.۳ میلیون ت.میخواستم بپرسم فروش آیفون ۵ اس در دبی کی شروع میشه و آیا قیمتش همین ۷۴۹ دلار هست یا نه؟ از نظر رنگ تفاوت قیمت داره مثلا رنگ طلایی گرون تره؟ این سوالارو تو اینستاگرام پرسیدم ولی کسی جواب نداد. تو سایت خود اپل نمایندگی امارات فقط ۴ اس میفروشه.
    خواهشا بگید چه تاریخی تو دبی شروع میشه؟؟؟؟؟؟؟

    • ایناز

      Alan to dubai forosh mire man 3roz pish az dubai gereftam. gheymatesh ba iran ziyad fargh nemikone 500t, 600 t fargh dare
      be on gheymati k apple gofte nemifroshan!!

    • Yashar17

      سلام منم در بندر عباس زندگی میکنم بزار راهنمایی کنم بگم کجا بری تا قیمت خوب بدون کلاه برداری بهت بده.

      برو بازار زیتون و میدونی اپ استور کجاست؟ مغازه بقلی اپ استور که اسمش یادم نیست قیمت رو ارزون و خوب میده.
      ۱۶ گیگ خاکستری رو ۲.۴ میده.

      بقیه رو نداشت اگه امروز اورده باشه میتونی بخری.

      در ضمن بگو پسر اقای اژدری بهم گفت اینجا بهترینه که بیام ازتون بخرم.

      اینطوری بهت گرون نمیده دی:

    • abolfazl

      faghat az foroshgahayi ke khode apple be sorate rasmi elam karde mitonid gheymati ke goftaro begirid

    • Sadra

      عاقا من دارم ۲۸۰۰۰۰tمی خرمش خوبه؟

  • ikamran

    آقا چرا جواب ما رو تو این تاپیک نمیدید؟؟؟
    آنلاک فکتوری تمامی مدل های iPhone از طریق IMEI

  • arian

    ببخشید حتما رعایت می شه حالا توضیح بدید چه جوری پاک کنم ممنون می شم

  • Ash

    با سلام خدمت مديران گرامي

    مي خواستم بدونم من كه الان ايفون ٥ دارم
    ارزششو داره كه برم ايفون ٥ اس رو بگيرم
    يا اصلا ارزش خريد داره
    يا صبر كنم برا ايفون 6 ؟

    • iMahyar77

      به نظر من شما اگه براي آيفون ٦ صبر كنيد بعد ها بيشتر لذت ميبريد چون آيفون 5 هم هنوز حرف براي گفتن داره. (مثل آيفون 5C كه هم اكنون فروخته ميشه !) به نظر من اپل طراحي ايفون هاش طوريه كه ٢ سال ٢ سال عوض كردن بيشترين لذت و كاربرد رو داره. ( مثل ٤ اس به 5اس يا 5 به 6.

  • i3Gs

    چو دست بر touch ID آیفون بدوخت
    سامسونگ ســـر تـــا پـــــا بسوخت

    از آنــجا کـه اس 4 (سامسونگ) داغ کرد
    پشیمان نگردد هر آنکه با آیفون 2 آغاز کرد!
    _______________________________________
    روحت شاد استیو …

  • اراد ارشدی

    از مسولا میپرسم تورو خدا بگین کودوم رنگشو بگیرم

    • iMahyar77

      دوست عزیز بحث رنگ کاملا سلیقه ایه و مسئول و غیر مسئول نداره . هر رنگی بیشتر باهاش راحتین و حال میکنین . (مثلا سلیقه خودم رنگ سفید و نقره ایشو به بقیه ترجیح میدم.) از لحاظ خش پذیری هم مدل های سفید رنگ کمتر بروز میدن خش رو.

    • iHossein.rad

      من خاكستري رو دوست دارم با اينكه امكان خريد رنگ طلاييشم بود خاكستري بيشتر برام جذابيت داشت

  • Arian

    در باز

    • iAmirhosein

      دوست من لطفا دیگر در مورد چیز پی ان کامنت ندید پاک میشه!

  • PeDitX

    دوستان لظفا خش پذیری رو روی مشکی بگید !!!! من 6 سال ایفون دارم تو این 6 سال 5 سال آیفون لختش قشنگه بودم تا 4s آخ نمی گفت ولی الان 1 ساله 5 مشکی دارم لای پر قو نگهش میدارم بامپر و پروتکتر باز هم یه نقطه رو بدنش افتاده!!!!! تورو خدا بگید اگه بازم این مشکل هست ما سفید بخریم چون طلاییش از عکسش داد میزنه که رنگ روی آلومینیوم آنود شداست. اگه بشه ما فردا پس فردا میخوایم مشکی بخریم اگه خش میوفته نخریم بریم سفیدش بخریم ……..

  • اریا

    واسه ایفون 5 سه و سیصد دادم متچکریم روحانی

  • shervin

    سلام پس توي كدوم ورژن ios7 كرش كردن برنامه ها درست ميشه من خيلي مشكل دارم

  • پرهام

    توی ایپد 4 هم وود دارد گیر یا خیر و سوال دوم توی جستو جو گر هم لگ وجود دارد یا خیر و سوال سوم توی اینترنت وقتی 5تا 6 تا پیچ باز میکنم و گزینه ی open in the webرا میزنم یک لحظه میمونه ممنون میشم به سوالم جواب بدید

    • iAmirhosein

      در همه دیوایس ها به جز 5S در بیشتر قسمت ها لگ وجود داره.سافاری هم شامل میشه

  • محمد

    یک سوال دارم من ایفون 5 دارم به نظر شما صبر کنم ایفون 6 بیاد یا برم ایفون 5اس بخرم؟ اگر لطف کنید سریع تر جوابم را بدهید.

    • iAmirhosein

      این یک نظر شخصی است نمی شود گفت کدام بهتر خواهد بود

  • پرهام

    با سلام سوال یکم است ایفون 5sچرا در ای او اس 7 لگ نداره و سوال دوم ای او اس 7.0.2 را زدم توی اینرتنت و منوها و ستینگ وبعضی جا لگ داره و چرا کی این ها برطرف میشوند ایا دستگاه من نمیکشه ایپد مینی

    • iAmirhosein

      ۱.چون پردازنده ۵ اس بسیار قدرتمند است
      ۲.احتمالا در ۷.۱ بهبود می یابد

  • arian

    چه جوری ؟؟؟ می شه توضیح بدید ممنون می شم
    چون از همون قسمت فکر کنم کاملا حذف بشه برنامه هم همین طور درسته…

    • iAmirhosein

      میشه نام برنامه رو بگید؟

    • alireza

      پسوند فایل ipa رو به zip تغیر بده بعد اکسترکت کن فایل documents رو پاک کن بقیه پوشه ها رو دوباره زیپ کن با پسوند ipa

  • arian

    سلام من یه برنامه با حجم 10 m.b دانلود کردم ولی وقتی به حجمش در general – user نگاه می کنم 1.4 g.b حجم داره چه جوری حذف کنم Documents & data رو بدون حذف شدن خود برنامه برنامه با روال عادی کار کنه

    • iAmirhosein

      باید محتویات داخل پوشه Documents را پاک کنید

  • mohammad

    به نظر من مشکی 5 خیلی زیبا تر از مشکی 5s هست

  • محمد

    برسی خوبی بود ممنون
    اگه میشه بازی infinity blade 3 رو توی 5s با 5 مقایسه کنید چون گفته شده افکت ها و گرافیک بیشتری داره و کلا هماهنگ شده با چیپ 64 بیتی
    ممنون

  • imasoud

    سلام، امروز يه سري برنامه مربوط به map وGps توي اپل استور رايگان شده كه قيمت هاشون هم ٢١$ و ٣١$ هستش نام سازندش هم ali golmohammadi هست. اگه ممكنه ببينيد اگر برنامه ي كاربردي ايي هست كه ما هم بتونيم استفاده كنيم اطلاع رساني كنيد. مرسي و متشكر.

  • iHossein.Rad

    من از اين رنگي مشكي يعني مشكي خاكستري كاملا راضيم خيلي باكلاسه
    گلد هم خوبه ولي من كلا مشكي پسندم

  • Amir

    مبارکه
    یه سوال دارم مشکی ۵ قشنگ تره یا ۵ اس؟

    • iShayan

      به نظرم کلا 5اس زیبا تر و شکیل تر از 5 است

    • Rya

      به نظر من مشکی 5 از خاکستری 5اس قشنگتره.نظر شخصی خودمه !

  • Alireza

    ١. حجم باتري رو اشتباه زدين ١٥٧٠ هست نه ١٤٤٠ اون مال ٥ بود.
    ٢. نكات منفي ٥ اس اوليش غلطه ! بايد بنويسين دربرابر فشار چون دربرابر ضربه (مثل افتادن) عالي عمل كرد خوبه خودتونم فيلمشو گذاشتين !

    • iAmirhosein

      دوست من ضربه هستش.مقاوم هستش ولی فقط با چندتا خش:D

  • mahdironaldo

    خیلی عالی بود من توی فیسبوک هم گفتم البته من ۵ سال کامپیوتر خوندم و با جرعت می توانم بگم کل مک و ios بلدم و دیروز ایفون ۵اس رو خریدم من وسایل های اپل مثل : imac 2013 097: ipad mini ipad3 ipod 5 mac bok por iphone5s apple tv رو دارم و سنم ۱۴ ساله و سایت اپل اپس بهترین

    • Alireza

      الان اومدي پز بدي ؟ 😐

      بد هم جرئت نه جرعت عزيزم 😉

    • oooshkele

      عزیزم شما اول برو نوشتن یاد بگیر بعد که از شیر گرفتنت برو اپل بخر . هنوز فارسی رو نمیتونی درست بحرفی اونوقت از اپل حرف میزنی !!!!!!!!!!

    • Rya

      تو مگه 5 سالت شده که میگی 5 سال کامپیوتر خوندم عمو جون ؟

    • mohsen guetta

      آقا شما یارانه ام بهتون تعلق میگیره؟ :)))))))

    • AmirHossein

      من خودم هنوز دانشجوی کامپیوتر هستم ولی یه چیزی اصلا تو کتم نمیره
      اونم اینکه یعنی از 9 سالگی(کلاس سوم دبستان)کامپیوتر خوندی؟؟؟

    • mohammad

      are baba,manam babam ye sa-at pish nesf apple o kharid……………….
      mohammad hastam 3 sale az merikh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Mohammad

      بابا بنده خدا حالا اومد يك پزي بده گناه داره اذيتش نكنيد من رو راست ميگم تمام زندگيمو فروختم رفتم يك آيپد ٤ خريدم خيلي هم راضيم ديگه هيچي ندارم هههههههه

    • apple

      باشه بابا تو بلد اینجا جای تخصصی اپله تو میای اینجا پز می دی
      اگه به اینه منم …………………………………………………………………اینارو دارم ببین اگه به اونه همه اینجا همه چیزو به رخ می کشیدن
      مگه از پشت کوه اومدی تو مگه

    • آرمان

      سلام بر عالمِ بزرگ؛ مهدی رونالدو!
      جناب بنده دانشجوی ارشد IT هستم ولی بعد از دیدن CV ِ شما منقلب شدم. امکانش هست بنده رو به عنوان مریدان خود قبول کنید؟!
      (اصلا شوخی یا مبالغه ای در کار نیست! دوستان نخندن و رعایت کنن)
      با تشکر.

    • alireza

      عزیزم bok نه book
      دویمن por نه pro
      بعدن شما کلاس خصوصی هم دارید؟
      D:

    • 0181

      داش مهدی رونالدو!
      به قول ما انزلیچی ها آخر شالاری به مولا! چرا اینقدر قووووت میای آخه!؟!!
      حالا چرا تو فیسبوک گفتی؟!!!! :دی
      دمت گرم خندیدیم ، بازم از این کامنت ها بزار.

    • you

      جلل خالق عجب زمونه ای شده ایران عجب نخبه هایی داره بخدا 14 سال داره 5 سال کامپیوتر خونده این کارا رو میکنین نخبه ها رو ترور میکنن دیگه ممنونم موجبات شادی خنده ی ما رو فراهم کردی

  • MOHAMMAD

    اووووووووووووووووووه
    اووووووووووووووووووه

    اپل اپسم پولداره بابا 4 تومن پول گوشی دادی حب صبر میکردی ارزون تر شه

    بابا شما ها یکی هستید تو جهان

    • محمدرضا

      ا كجا ميدوني از ايران خريده ؟
      من توي دبي دو ميليون ميخواستم بخرم ولي همونقدر پول هم نداشتم :)))

  • Ahossein

    راستی تو الآن ایران 5s تقریباً چنده؟

  • armin

    سلام.مرسی واسه بررسی عالیتون. یه سوال داشتم.تو بررسی گفتید آیفون 5S تنها دیوایسیه که ios7 رو بدون لگ اجرا میکنه. میخواستم بدونم رو آیفون 5 لگ میده؟؟( به جز اینکه باتریش یکم مشکل داره)

    • iAmirhosein

      بله عزیز

    • armin

      ممنون واسه پاسخ سریعتون. D:
      امکانش هست که تویه 7.1 لگ ها برطرف بشن؟

      • iAmirhosein

        بله قطعا

  • Ahossein

    Space gray قشنگه؟
    مثل ۵ سیاه وقتی خش بگیره خیلی ضایس؟

  • میلاد

    با سلام. ممنون از بررسی.فقط چند نکته:
    (بدنه ضعیف در مقابل ضربه! ما که بررسی ضربشو فیلمشو دیدیم عالی مقاوم بود!
    (فرو رفتگیه بیشتر دکمه هوم نسبت به ایفون 5:این نکات منفی حساب میشه ؟!
    (کرش نرم افزار:جزو نکات منفی ایفون5 اس حساب میشه! یا نکات منفی Ios 7!
    (اپلیکیشن های بسیار کم قدرت گرفته با چیپ ۶۴ بیتی جزو نکات منفی ایفون 5اس هست!!
    .:بازم ممنون از تلاش های شبانه روزی تون:.

  • آرش

    به نظر من که فعلا همون 5 بهتره.پردازنده a6 حالا حالا ها قدرت لازم برای اجرای تمام برنامه ها و بازی ها رو داره.ارزش نداره آدم برای یه سنسور اثر انگشت و یه حالت صحنه آهسته فیلمبرداری اینقدر هزینه کنه

    • reza

      من کاملا با آرش جون موافقم. من خودم iphone5 دارم و از ios 7 beta 1 تا الان که finalاومده آپدیت کردم و کاملا از سرعت و روان بودنش راضی هستم

  • i.Hossein.Rad

    اپل طي اطلاعيه به دولوپر ها اعلام كرده نرم افزارهاي خود را با ايفون هاي جديد هماهنگ كنه پس مشكلي از لحاظ نرم افزار بوجود نمياد
    و با توجه به اينكه چيپ ٦٤ بيتي داره احتمال اينكه جيلبرك اختصاصي براش بياد زياده

    • Ali

      یعنی چی جیلبرک اختصاصی؟

    • iHossein.Rad

      چون cpu ديوايس ٦٤ بيتي ميباشه مراحل جليبرك كمي براش فرق ميكنه با cpu هاي ٣٢ بيتي و همين احتمال ارائه جيلبرك اختصاصي رو افزايش ميده

  • design55

    ممنون بابت بررسي تخصي كامل و عاليتون

    اگر امكانش هست يك ويدئو هم تهيه كنيد و به صورت فيلم امكاناتشو با ما به اشتراك بگذاريد

    خيلي ممنونم (:

  • sina

    خوب حالا کی خریدتش؟
    مبارکش صاحبش باشه!

  • ali

    سنسور انگشت اين مصحول خيلي غير امنيتي هست چون همه اثر هاي انگشت رو براي اپل ارسال ميكنه و اپل هم امريكايي هست به نظر من بهترين گوشي اپل فعلا ايفون5 هست چون هم از 5s چيزي كم نداره و امنيت بهتري هم داره

    • i.Hossein.Rad

      دوست عزيز تنظيمات مربوط به اثر انگشت درون چيپ ذخيره ميشه و براي تنظيمات اين سنسور هيچي دسترسي برا اينترنت وجود نداره و فقط و فقط درون چيپ دستگاه ذخيره ميشه

    • آریان

      من از این حرف هیچ تعجبی نمیکنمچون این هم جز افکار خیلی ساده تعداد زیادی از ایرانیاست که هر چیزیو باور میکنن بگیم که اثر انگشت بره برای اپل مگه با گوشیت چی میکنی که برای اپل اهمیت داشته باشه نه آقا اپل کارای مهم تر از من و شما داره

    • امير

      اقا با اين حرفت مردم از خنده خيلى كوتاه فكرى باور كن اخه اپل يا امريكا اثر انگشت تورو ميخواد چيكار همين كارا ميكنين بارون نمياد

    • alireza

      اثر انگشت يكس مثل من و تو رو نميخواد .ما ايرانيا مغز هاي زيادي داريم.اپل و امريكا هم اگه بخوان به اين مغز ها دس پيدا كنن به راحتي ميتونن با همين اثر انگشت تا ابد جاشو زير نظر بگيرن

    • mohsen guetta

      الان مثلا ما ها خیلی آدمای گنده ای هستیم که نگرانه اثر انگشتمون باشیم؟ اونایی که نباید بخرند نمیخرند…

    • Ali

      اگه میخوای از این اثر انگشت بترسی پس باید خیلی وقت پیش از دوربین جلو میترسیدی یه وقت عکستو نگیره بفرسته امریکا بیاد ترورت کنه. lol

  • Amirabas

    عالى بووود
    يه سوال، ميشه از دكمه هوم به صورت تاچ استفاده كرد؟

    • iAmirhosein

      خیر دوست من دکمه هوم هنوز فیزیکی می باشد به همراه سنسور

    • Amirabas

      امكانش هست در اپديت هاى بعدى اين قابليت رو داشته باشه؟

      • iAmirhosein

        خیر دوست عزیز

    • Amirabas

      ممنون از پاسخ گويى سريعتون

    • afshin

      ببخشید ما آخرش نفهمیدیم ارزششو داره بخریم یا منتظر iphone 6 باشیم
      در ضمن در نکات منفی نوشتید
      ((((((اپلیکیشن های بسیار کم قدرت گرفته با چیپ ۶۴ بیتی))))))!!!!!!!!!!!!!!!
      این یعنی چی آقا امیر حسین جان

      • iAmirhosein

        ببینید وقتی نرم افزار ها یا بازی های برای این پردازنده بهینه شوند بازده بسیار بیشتری نشان می دهند.مثلا Infinity Blade III جز معدود اپلیکیشن های بهینه شده است.
        اگر یک اپلیکیشن بهینه نباشه مشکلی پیش نماید ولی اگر بهینه شده باشه بسیار بهتر اجرا می شود

  • Saeed

    تنها چيزي كه ميتونم بگم ، WoW

  • علیرضا

    اپل اپس رفتی خریدی؟!!!!!!!!

  • iHossein.Rad

    viva apple apps aliiiii bod