بررسی تخصصی iPhone 5S از اپل اپس

با سلام به همه دوستان اپل اپسی عزیز

همانطور هم که با ما همراه بودید آیفون های جدید اپل در روز 10 سپتامبر به دنیا معرفی شد.یکی از آنها آیفونی رنگارنگ به نام iPhone 5C بود و دیگری نسل بعدی آیفون 5 به نام iPhone 5S بود.در مورد iPhone 5C چیز زیادی نمی توان گفت.زیرا همه مشخصات آن تقریبا با iPhone 5 برابر است و فرق اصلی آن در قاب پشتی است که از پلی کربنات ساخته شده است.اما در مورد iPhone 5S حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.ویژگی هایی جدیدی چون Touch ID(سنسور اثر انگشت) ،چیپ قدرتمند A7 ،دوربین بسیار قرتمند،باتری قدرتمند و رنگ طلایی جدید آن را با دیوایس های قبلی اپل و حتی بقیه تلفن های هوشمند متمایز می سازد.

این ویژگی های ارزشمند تا توسط خودمان آزمایش نشوند نمی شود از کیفیت آن ابراز آسودگی کرد چرا که باید حدود 3 میلیون تومان برای یک دیوایس که تا کنون با آن کار نکرده ایم دهیم و مطمئن نیستیم که شاهد چه بازده ای باشیم.

یکی از بهترین روش های آشنایی با دیوایس مطالعه بررسی هایی می  باشد که توسط هم وطنان خودمان به زبان شیرین پارسی است که کمک بسیار زیادی به آشنایی ما با یک گجت می کند.هم اکنون هم دیوایسی که اخبار آن همیشه در سر خط خبر هاست iPhone 5S است که قرار است تا 1 سال پرچم دارد اپل باشد.

ما هم در کمترین زمان ممکن اقدام به تهیه این سوگلی اپل کردیم تا به طور کامل به بررسی تمام ویژگی های و البته نقوص آن بپردازیم که شما عزیزان انتخاب راحت تری در خرید اسمارت فون بعدیتان داشته باشید.

 

جعبه و محتویات آن:

آیفونی که ما برای بررسی تهیه کردیم رنگ خاکستری آن است.دومین رنگ پرطرفدار iPhone 5S.اپل مانند گذشته سنت را رعایت کرده است و روی قاب جلویی نمایی نزدیک از iPhone 5S در رنگ نقره ای با iOS 7 قرار داده است.طراحی جعبه مانند گذشته از دو قسمت زیرین و رویی تشکیل شده است که داخل یکدیگر رفته اند.در کنار جعبه شاهد عبارت iPhone 5S هستیم که کار همیشگی اپل بوده و هست.

 

IMG_0247

 

IMG_0248

 

پس از باز کردن جعبه و بیرون ریختن محتویات آن،شاهد لوازم همیشگی موجود در آیفون ها هستیم.در جعبه ی این آیفون هم شاهد موارد زیر هستیم:

  • iPhone 5S به همراه iOS 7
  • دفترچه های راهنمای اپل
  • آداپتور برای شارز
  • کابل Lightning
  • برچسب های اپل
  • هد فون های Earpod اپل
  • سوزن مخصوص برای استخراج درگاه سیم کارت

IMG_0250

 

IMG_0249

 

طراحی:

طراحی جانبی 5S کاملا مشابه آیفون 5 می باشد با یک تغییر اساسی:Touch ID.آیفون 5S از همان جرم 112 گرمی آیفون 5 بهره مند می باشد و ابعاد آن 123.8×58.6×7.6 میلیمتر می باشد.جنس بدنه هم بی تغییر باقی مانده و در این آیفون هم شاهد آلمینیوم هستیم.البته آیفون های آلمینیومی با اینکه وزن بسیار سبکی نسبت به امکاناتشان دارند از مقاوت بدنه زیادی برخوردار نیستند.در این نسل هم با کوچکترین ضربه ها خش هایی همیشگی روی بدنه کناری آیفون خواهد افتاد.پس اگر قصد تهیه 5S را دارید قبل از هر چیز یک قاب مناسب نیز تهیه کنید.

IMG_0255

 

IMG_0259

 

اشتباهی که خیلی ها در معرفی 5S میکنند این است که آنرا در این سه رنگ:سفید،مشکی و طلایی معرفی می کنند بلکه iPhone 5S فاقد رنگ مشکی است و به جای آن رنگ خاکستری جایگزین شده است که کمی روشن تر از مشکی آیفون 5 است.نظر شخصی بنده این خاکستری زیباتر و جذابتر از مشکی آیفون 5 است.

IMG_0264

 

IMG_0272

همانند آیفون 5 این نسل از آیفون ها دارای 2 پورت جداگانه است.یکی برای متصل کردن سیم Lightning که برای شارژ یا انتقال اطلاعات با سیستم های PC یا مک صورت میگیرد و یکی هم سوکت هدفون می باشد که قطعا اولین انتخاب برای هرکس استفاده از خود هدفون های اپل است چرا که این هدفون ها از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

IMG_0265

 

همانطور هم که در بالا اشاره کردیم تنها تفاوت طراحی iPhone 5 با iPhone 5S شکل جدید دکمه Home است.این دکمه از اولین آیفون وجود داشته است و این اولین باری است که اپل دست به طراحی دوباره این دکمه می زند این طراحی جدید به همراه یک تکنولوژی جدید است.Touch ID.این تکنولوژی جدید به همراه یک حلقه فلزی به دور دکمه آمده و مربع داخل این دکمه را حذف کرده است.در قسمت های بعدی این بررسی نگاهی کامل و جامع به این سنسور خواهیم کرد.

IMG_0266

مشخصات فنی و سخت افزاری:

ویژگی که iPhone 5S را از همه اسمارت فون های موجود در بازار جدا می کند چیپ 64 بیتی آن است.این چیپ A7 نام دارد که نسل بعدی خانواده A است.این پردازنده با وجود دو هسته بودن با توجه به بنچمارک های ایجاد شده قدرتی 2 برابر Galaxy S4 دارد.وقتی با این چیپ وارد کار می شویم به وضوح قدرت آن را متوجه می شویم.می شود گفت تنها دیوایس که می تواند iOS 7 را بدون لگ و گیر اجرا کند iPhone 5S است.

iPhone 5s vs iPhone 5 benchmarks

 

 

به همراه این پردازنده یک پردازنده جدید به نام M7 معرفی شد.وظیفه این پردازنده ضبط تمام حرکاتی است که ما انجام می دهیم به همین دلیل این پردازنده خوراک نرم افزار های ورشی می باشد و به زودی نرم افزار هایی با پشتیبانی از این چیپ عرضه خواهند شد که قطعا تجربه ی جدیدی از تمرین و ورزش به شما خواهد داد.

LB_8304

 

آیفون 5S از تکنولوژی 4G پشتیبانی می کند که کشور عزیز ما تازه به 3G دست یافته!:D

5S دارای وای-فای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n می باشد که تغییری نسبت به نسل قبلی خود نداشته.نسخه بلوتوث آن 4 است که هنوز هم در iOS 7 شاهد امکان ارسال فایل از طریق بلوتوث نیستیم.

 

صفحه نمایش:

آیفون 5S همانند آیفون 5 از صفحه نمایش لمسی 4 اینچی LED Backlit LCD برخوردار است که رزولوشنی معادل 640×1136 به شما می دهد.هیچ تغییری در صفحه نمایش صورت نگرفته و همه چیز مانند قبل دست نخورده باقی مانده است.

IMAG0099

 

این صفحه نمایش در شب به طور هوشمند با نور محیط هماهنگ شده و نتیجه ی بسیار مطلوبی را ارایه می دهد.

IMG_0285

 

IMG_0275

سیستم عامل:

iPhone 5S دارای آخرین نسخه سیستم عامل اپل iOS 7 می باشد.این سیستم عامل به دلیل دارا بودن انیمیشن های فراوان و تغییرات بسیار زیاد پشت پرده پردازنده دیوایس های را بسیار اشغال می کند و عمر باتری را تا حدی کاهش می دهد.اما این اتفاقات در iPhone 5S نخواهد افتاد.چرا که پردازنده بسیار قدرتمند A7 چنان قدرت دارد که می توانید دو iOS7 را همزمان بدون لگ اجرا کند!

IMG_0270

 

IMG_0278

 

درمورد سیستم عامل نیازی به توضیح بیشتر نیست.چرا که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نسخه بررسی تخصصی iOS7 اپل اپس را مطالعه کنید.

 

عمر باتری:

باتری آیفون ۵ اس برای هماهنگی هرچه بیشتر با iOS 7 مقداری بهبود یافته است اما این بهبود بیش از ۱۰ درصد نمی باشد.تجربه شخصی ما از عمر باتری این دیوایس ثابت کرد که iPhone 5S به خوبی می تواند از پس iOS 7 جان سالم به در ببرد و هم چنین تا ۲۵۰ ساعت آماده به کار باقی بماند.

LB_8319

 

این باتری  1560 mAh  می باشد توان تحمل ۱۰ ساعت مکالمه،۸ ساعت جستجو در اینترنت با 3G،۱۰ ساعت جستجو اینترنت با وای فای،۱۰ ساعت تماشای فیلم و ۴۰ ساعت پخش موزیک دارد.

 

سنسور Touch ID:

میشود گفت مهم ترین تغییر iPhone 5S همین سنسور اثر انگشت است.با استفاده از این سنسور می توانید با قرار دادن انگشت خود روی دکمه Home قفل دیوایس را باز کنید یا حتی از آن به عنوان پسورد اپل ایدی استفاده کنید که بسیار کاربردی است.برای اضافه کردن اولین اثر انگشت خود وارد Settings<General<Passcode And Fingerprints شده و ابتدا یک Passcode برای خود تعیین کنید.سپس وارد قسمت Fingerprints شده و انگشت خود را برای اسکن قرار دهید.پس از مشاهده عکس های می توانید یک کلیپ از تست این سنسور مشاهده کنید.

IMAG0105

 

IMAG0106

 

IMAG0108

 

ویدیویی از روش باز کردن قفل دیوایس با اثر انگشت:

آموزش اضافه کردن اثر انگشت:

دوربین:

دوربین iPhone 5S از آن قسمت هایی است که تغییرات بسیار زیادی داشته است.مهم ترین تغییر فلش دوال آن است که کیفیت عکاسی در نور کم را به آخرین حد خود می رساند.دیفاکراگم دوربین هم بزرگتر شده است تا عکس های بزرگتر و بهتری بگیرید.البته دقت کنید با اینکه هنوز شاهد دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم اصلا جای نگرانی نیست.چون مگاپیکسل در رده های دوم و سوم سنجش یک دوربین می باشد.کیفیت های عکس های آیفون ۵ اس معادل 3264×2448 پیکسل است.قابلیت جدید موجود در این دوربین امکان فیلم برداری آهسته یا Slow Motion با ۱۲۰ فریم در ثانیه میباشد که با آن می توانید صحنه های بسیار جالبی را خلق کنید.

IMG_0282

 

IMG_0284

 

پیشنهاد می کنیم ویدیو جالب زیر که فیلم برداری آهسته را نشان می دهد حتما تماشا کنید:(به زودی)

نمونه عکس های گرفته شده با iPhone 5S:(برای مشاهده اندازه های واقعی روی عکس کلیک کنید)

 

IMG_0021

 

 

IMG_0027

جمع بندی نهایی:

قطعا iPhone 5S شوالیه جدید اپل در بازار تلفن های همراه است که قطعا پیروز خواهد شد.چیپ ۶۴ بیتی،دوربین قدرتمند،رنگ طلایی،سنسور Touch ID ویژگی هایی است که این اسمارت فون را با بقیه محصولات متمایز می کند.اما این محصول هم مانند هر چیز دیگری در این دنیا دارای نواقص و البته نکات مثبتی می باشد.

 

نکات مثبت:

  • پردازنده بسیار قدرتمند ۶۴ بیتی
  • جرم سبک همانند آیفون ۵
  • دوربین قدرتمند
  • رنگ طلایی زیبا
  • سنسور اثر انگشت

 

نکات منفی:

  • بدنه نه چندان قدرتمند در برابر ضربه
  • دکمه هوم تو رفتگی بیشتری از آیفون ۵ دارد و ممکن است تا چند روز با آن راحت نباشید.
  • کرش بعضی از نرم افزار های بهینه نشده برای iPhone 5S
  • اپلیکیشن های بسیار کم قدرت گرفته با چیپ ۶۴ بیتی

با تشکر از دوست خوبم حسین توحیدی راد(iHossein.Rad) برای کمک های فروان برای تهیه این بررسی