آیفون SE می‌تواند 1 ساعت زیر آب دوام بیاورد؟ [مقایسه با آیفون 5s/6s]

آیفون هیچگاه دارای یک گواهی IP (محافظت در برابر نفوذ) نبوده است. اما این بدان معنا نیست که آیفون 6s، آیفون 6s پلاس و یا آیفون SE در برابر مایعات ضعیف هستند. کالبد شکافی آیفون SE توسط iFixit نشان داد که این دستگاه با سیلیکون فومی مهر و موم شده است که بخشی از اتصالات روی لاجیک برد همانند اتصال به دوربین جلو و عقب و دکمه‌های صدا را محافظت می‌کند. این مهر و موم از دیجیتایزر LCD، باتری و کانکتور لایتینگ محافظت نمی‌کند.

در آزمایشی آیفون SE، آیفون 5s و آیفون 6s در یک ظرف آب قرار گرفتند. بعد از 5 دقیقه آیفون 5s از مبارزه دست کشید و نتوانست در برابر آب مقاومت بیشتری کند و آیفون SE و آیفون 6s باقی ماندند. هر دو دستگاه تا دقیقه 15 نیز مشکلی نداشتند. 9 دقیقه بعد ظاهراً آیفون SE به مشکل می‌خورد. اما آیفون SE تنها به حالت Sleep می‌رود و ماشین حساب و کرنومتر هنوز هم در پس زمینه در حال اجرا بودند. هر دو دستگاه تا 1 ساعت در زیر آب دوام آوردند.

پس از 1 ساعت آیفون‌ SE همانند آیفون 6s به خوبی دوام آورد اما این دلیل نمی‌شود که آیفون را در چنین شرایطی قرار داد. این کار مناسب گلکسی S7 و یا اکسپریا Z5 است. با این حال خوب است که بدانید آیفون 6s و آیفون SE در برابر مقدار جزئی آب و یا باران دوام دارند.

می‌توانید ویدیو این مقایسه را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.

آیفون 6sآیفون 6S ضد آبآیفون seآیفون Se ضد آبضد آبضد آب بودن آیفونمقاومت در برابر آبمقاومت در برابر آب آیفون SEمقایسه آیفون 5s با آیفون SEمقایسه آیفون 6s با آیفون SE
دیدگاه ها (0)
اضافه کردن دیدگاه