آیفون SE می‌تواند 1 ساعت زیر آب دوام بیاورد؟ [مقایسه با آیفون 5s/6s]

آیفون هیچگاه دارای یک گواهی IP (محافظت در برابر نفوذ) نبوده است. اما این بدان معنا نیست که آیفون 6s، آیفون 6s پلاس و یا آیفون SE در برابر مایعات ضعیف هستند. کالبد شکافی آیفون SE توسط iFixit نشان داد که این دستگاه با سیلیکون فومی مهر و موم شده است که بخشی از اتصالات روی لاجیک برد همانند اتصال به دوربین جلو و عقب و دکمه‌های صدا را محافظت می‌کند. این مهر و موم از دیجیتایزر LCD، باتری و کانکتور لایتینگ محافظت نمی‌کند.

در آزمایشی آیفون SE، آیفون 5s و آیفون 6s در یک ظرف آب قرار گرفتند. بعد از 5 دقیقه آیفون 5s از مبارزه دست کشید و نتوانست در برابر آب مقاومت بیشتری کند و آیفون SE و آیفون 6s باقی ماندند. هر دو دستگاه تا دقیقه 15 نیز مشکلی نداشتند. 9 دقیقه بعد ظاهراً آیفون SE به مشکل می‌خورد. اما آیفون SE تنها به حالت Sleep می‌رود و ماشین حساب و کرنومتر هنوز هم در پس زمینه در حال اجرا بودند. هر دو دستگاه تا 1 ساعت در زیر آب دوام آوردند.

پس از 1 ساعت آیفون‌ SE همانند آیفون 6s به خوبی دوام آورد اما این دلیل نمی‌شود که آیفون را در چنین شرایطی قرار داد. این کار مناسب گلکسی S7 و یا اکسپریا Z5 است. با این حال خوب است که بدانید آیفون 6s و آیفون SE در برابر مقدار جزئی آب و یا باران دوام دارند.

می‌توانید ویدیو این مقایسه را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.