با ویژگی های مک 10.9 آشنا شوید !

 

و بالاخره کنفرانس اپل تمام شد و نسخه جدیدی از iOS و مک  هم معرفی شدند !

 

 

حدس هایی زده میشد که این مک هم قابلیت های فوق العاده ای را دارا خواهد بود و در این کنفرانس آن حدس ها به وقوع پیوست !

 

 

به بررسی ویژگی های جدید و فوق العاده این نسخه از مک می پردازیم ….

 

 

مک 10.9 با کمال تعجب ، از نسل گربه سانان جدا شده و اسم Mavericks را به خود اختصاص داده (به فارسی یعنی حیوان بی سرپرست !!!) . همچنین این مک دارای یک تصویر اصلی متفاوت است و از زمینه اجرام فضایی خارج شده است . این نسخه از مک بیشتر از داخل بهبود یافته و ویژگی های جدید آن کمتر از سال های گذشته هستند .

 

iBooks

 

بالاخره یکی از بهترین سرویس های مختص iOS ، به مک نیز کوچ کرد تا تجربه خواندن کتاب های الکترونیکی و فایل های PDF را راحت تر از  قبل کند . همچنین قابلیت های جذابی به این برنامه در مک اضافه شده است که مخصوص مک هستند . مثلا می توانید به خاطر صفحه بزرگ لپ تاپ ، چند کتاب را با هم اجرا کنید . همچنین میتوانید با استفاده از سرویس iCloud ، در این برنامه هماهنگی ایجاد کنید تا وقتی کتابی را در مکتان باز میکنید ، جایی باز شود که قبلا در آی دیوایستان تا آنجا خوانده اید . همچنین همراه با iBooks ، فروشگاه iBookstore هم به مک آمده است تا نیاز شما را بر طرف کند .

 

 

Multiple Displays

 

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که چند صفحه نمایش متصل را با یک سیستم عامل اجرا کنید و همزمان در هر کدام از صفحه نمایش ها ، یک برنامه خاص خود را اجرا کند . بدون اینکه در کار یک صفحه نمایش یا در سیستم مشکلی بوجود بیاید . مثلا در لپ تاپ یک برنامه باز است و در پروژکتور یک برنامه ی دیگر !

 

 

 

بهبود هایی در مصرف ماده و انرژی

 

مک جدید بسیار نسبت به نسخه های قبلی کم مصرف تر شده . به طوری که حدود 72% مصرف CPU ی کمتری نسبت به نسخه قبل خود دارد ! همچنین فضای مصرف شده در حافظه جانبی (رم) هم کاهش قابل توجهی پیدا کرده که این عوامل روی هم سرعت بوت شدن و کار های داخلی سیستم عامل را تا 1.4 برابر افزایش می دهند !

 

 

Safari

 

این بار سافاری با اصلاحات جذاب و باور نکردنی ای به مک شما آمده . به طوری که سرعت لود کردن صفحات (جاوا اسکریپت) برنامه تا حد قابل توجهی زیاد شده و همینطور علاوه بر سریع شدن در مصرف سی پی یو هم بسیار کم مصرف تر و سبک تر شده و این باز شدن و بسته شدن برنامه را هم سریع تر میکند . همچنین این نسخه از سافاری از لحاظ ظاهر هم تغییراتی یافته که در عکس ها بهتر می توان آن را توضیح داد .

 

Tags

 

 

با استفاده از این ویژگی می توانید برای فولدر ها و برنامه هایتان تگ هایی را انتخاب کنید که این کارجستجوی شما را در دفعه های بعد آسان تر میکند . همچنین تگ های شما قابلیتت ذخیره در iCloud را هم دارا هستند تا بتوانید فایل های داخل سرویس ابری را هم به راحتی جستجو کنید .

 

 

Notification های جدید

 

نسخه جدید مک در زمینه نوتیفیکیشن های جدید هم ارتقای زیادی نسبت به نسخه قبلی خود کرده است . همچنین قابلیت پاسخ سریع (Quick Reply) به این نسخه اضافه شده تا سرعت پاسخ دهی شما به ایمیل ها و پیام ها را افزایش دهد . همچنین شما میتوانید اخبار مهم را (اگر علاقه داشته باشید و علامت اش را زده باشید) اطلاع رسانی میکند و همچنین اگر مک شما اسلیپ یا خاموش باشد ، پس از اولین مراجعه شما به مک ، همه اخبار اخیر در گوشه صفحه لپ تاپ شما ، منتظر دیده شدنشان توسط شما هستند .

 

 

و بالاخره ، Apple Maps !

 

پس از یک سال کار پی در پی برای تصحیح نقشه – افتضاح – اپل در iOS 6، این بار نقشه اپل با بهبود های چشمگیری به مک شما آمده است تا شما را بیش از پیش شیفته خود تکنولوژی سه بعدی آن کند ! مخصوصا وقتی حالا که بهبود هایی اساسی در آن ایجاد شده است . اگر شما آیفون یا آیپد داشته باشید ، میتوانید با استفاده از سرویس iCloud ، مسیر های مرد نظرتان را به دستگاه های قابل حمل خود بفرستید و به راحتی به محل مورد نظر نقل مکان کنید .

 

 

و حتی نقشه های 3 بعدی اپل یعنی Flyover هم به مک آمده است . همچنین با استفاده از iCloud میتوانید مسیر یابی هایتان را از مک به آیفونتان منتقل کنید .

 

 Calendar با ظاهری جدید

 

برنامه تقویم مک هم تغییرات زیادی در خود یافته که البته اکثر آنها ظاهری هستند و باید با عکس آنها را به شما نشان داد همچنین این را هم باید گفت که طراحی این برنامه حالت تخت (Flat) را به خود گرفته است . همچنین تغییراتی کاربردی هم در ساختار برنامه صورت گرفته که به استفاده کاربر ، راحتی زیادی می بخشد .

 

نسخه نهایی این سیستم عامل ، در پاییز اوایل پاییز عرضه خواهد شد .

دوستان به زودی منتظر بررسی اختصاصی OSX 10.9 در اپل اپس باشید.

 

AppleConferanceiMahyar77macMac 10.9mac os XMac OS X 10.9OS X 10.9wwdcWWDC 2013WWDC2013اپلدانلود مک 10.9دانلود مک جدیدکنفرانس wwdcکنفرانس wwdc 2013کنفرانس WWDC2013کنفرانس اپلکنفرانس جدیدکنفرانس جدید اپلمکمک 10.9مک جدیدنتیجه کنفرانسنتیجه کنفرانس اپلویژگی جدید مکویژگی مکویژگی مک 10.9ویژگی مک جدیدویژگی های مک 10.9ویژگی های مک جدید
دیدگاه ها (2)
اضافه کردن دیدگاه
  • a

    کی میاد‌ ؟

  • ali

    osx 10.89?