حل مشکل تکرار پیغام خطا در Messages مک

بسیاری از کاربران مک ممکن است با خطای پاپ آپ اپلیکیشن Messages در سیستم عامل Mac OS با این عنوان که “پیام شما نمی تواند ارسال بشود (your message could not be sent)” روبرو می شوند. اغلب زمانی این خطا ظاهر می شود که مک از حالت خواب روشن شده و یا ری‎استرات شده باشد و با تکرار پیغام خطا روبرو شوند.
در حالی که امکان دارد پیغام خطای “پیام شما نمی تواند ارسال بشود (your message could not be sent)” از اشکال ارسال قانونی باشد و یا به دلیل اینکه iCloud و یا iMessage از کار افتاده باشند (بسیار نادر است)، همچنین ممکن است این اخطار به واسطه عدم همگام سازی روی داده باشد.

همچنین احتمال دارد چنین اخطارهایی مانند “خطایی در ارسال پیام قبلی وجود دارد. دوست دارید آن را دوباره ارسال کنید؟(Would you like to send it again?) نادیده گرفتن(Ignore)- اپ Messages باز می شود- ارسال دوباره پیام(Resend Message)” شما می توانید ignore را انتخاب کنید اما دوباره این اخطار بلافاصله ظاهر می شود. شما می توانید Open Messages را انتخاب کنید و باز دوباره همان خطا را مشاهده نمایید. اگر شما “Resend Message” را انتخاب کنید و از نوع ارسال نشدن پیام (failed message) نباشد، ممکن است در نهایت با دوباره فرستادن پیام مشکل حل گردد، و یا چیز دیگری رخ ندهد. درست مثل گِل؟ به هر حال از آنجایی که برای کاربر واقعا یک مزاحم است، در اینجا کاری که بایستی در قبال این این تجربه آزار دهنده در مک انجام دهید را بیان می کنیم که البته ممکن است کمی زمان بر باشد.

۱: بررسی تنظیمات iMessage و iCloud

قبل از هر چیزی،مطمئن شوید که تنظیمات iMessage و iCloud همانطور که از مک انتظار می رود فعال شده. چون این پیغام ممکن است زمانی که iMessage و یا در واقع متن پیام از مک ارسال نشده، در این مورد تقریبا همیشه می توانید این مسئله را با چک کردن تنظیمات برنامه Messages حل کنید و اطمینان پیدا کنید که مک برای ارسال پیام ها، پیام های متنی جلوگیری نکرده باشد و iCloud فعال شده و وارد آن شده باشید.

  • پنل system preference آیکلود را چک کنید و اگر لازم است تیک بزنید و همچنین مطمئن شوید که Messages و iCloud فعال بوده و لاگین شده باشند.
  • از اپ Messages، با کیلک بر روی عیارت این برنامه و انتخاب Preferences، مطمئن شوید که اکانت شما در این برنامه وارد شده باشد.

۲: حل تکرار پیغام اخطار

واقعا اینکه این پیغام پس از روشن کردن کامپیوتر چه از حالت خواب چه پس از خاموشی کلافه کننده است. این اخطار به خاطر همگام سازی بد در Messages می تواند رخ بدهد و واقعا هم به خاطر عدم ارسال پیام نباشد. برای حل تکرار این پیغام که به نظر می رسد حدودا به اندازه کل پیام‎هایی که نیاز به همگام سازی با آی دیوایس یا مک دیگر با همان آی‎دی دارد تکرار خواهد شد.

خب، چه باید کرد؟ بر روی Ignore، چندین بار کلیک کنید یا ESC یا Spacebar را نگه دارید، باز این پنجره نمایش داده می شود. به انجام این کار ادامه دهید، بله می دانیم که صدای آن شما را آزار خواهد داد.

تکرار پیغام خطا
تکرار پیغام خطا

در نهایت، پیام خطا می رود، احتمالا به این دلیل اینکه همه پیام های همگام سازی نشده؛ بین همان ID اپل دستگاه ها همگام سازی شود و انتظار می رود کار خواهد کرد.

آیا روش دیگری برای حل این مشکل دارید؟ با اینکه علت را چیز دیگری می دانید؟ با ارسال نظر ما را کمک نمائید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.