44 درصد دستگاه‌های فعال شده در تعطیلات محصولات اپل بوده‌اند

طبق گزارش‌های شرکت تجزیه و تحلیل Flurry، چهل و چهار درصد تبلت و گوشی‌های هوشمند فعال شده طی تعطیلات از محصولات کمپانی اپل بوده‌اند. رقیب کره‌ای اپل، سامسونگ، در رده بعدی قرار دارد و 21 درصد سهم را به خود اختصاص داده است. هوآوی و الجی با 3 و 2 درصد سهم در رده‌های بعدی قرار دارند. در گزازش Flurry ذکر شده که بسیار غیر عادی است که هیچ یک از این دو تولید کننده دارای یک نماینده در 35 دستگاه برتر فعال نیستند. تمامی این آمار و محاسبات برای هفته منتهی به شروع کریسمس است.

در طول هفته منتهی به تعطیلات کریسمس، فبلت‌ها 37 درصد دستگاه‌های فعال شده را به خود اختصاص دادند. این گروه گوشی‌های هوشمند از سایز 5 اینچ تا 6.9 اینچ هستند که در مدت مشابه سال گذشته 27 درصد از کل دستگاه‌های فعال شده را تشکیل می‌دادند. در تعطیلات سال 2014 فبلت‌های سهمی 13 درصدی داشتند و سال قبل از آن نیز 4 درصد سهم داشتند. در همان بازه سال 2013 تبلت‌های بزرگ سایز، 17 درصد دستگاه‌های فعال شده بودند اما این رقم امسال به 9 درصد کاهش یافته است.

Flurry همچنین به این نکته اشاره کرده است که تعداد برنامه‌هایی که در کریسمس اجرا شده‌اند، دوبرابر میانگین سایر روزهای دسامبر بوده است. اکثر برنامه‌های دانلود شده در 25 دسامبر از دسته‌های پیام رسان‌، شبکه‌ اجتماعی، بازی، موسیقی، مدیا و سرگرمی بوده‌اند.

phablet-activations-contiuned-to-rise-this-holiday-season-jpg