گزارش مینگ-چی‌ کو از فروش ضعیف آیفون SE در هفته‌ی اول

برای خرید آیفون SE آماد می‌شوید؟ نه؟! بدانید شما تنها نیستید. اطلاعات زیادی در رابطه از فروش آیفون SE توسط اپل منتشر نشده اما طبق گزارش منابع متعدد گرایش خریدارن به جای زر گلد به سوی خاکستری بوده است. طبق نظر مینگ-چی کو، تحلیلگر KGI، تقاضا برای آیفون SE به طور قابل توجهی نسبت به آیفون‌های قبلی کمتر بوده است.

او همچنین به گزارش اخیر CNBC که در آن گفته شده پیش فروش آیفون SE بیش از 3.4 میلیون دستگاه است باور ندارد. مینگ-چی کو معتقد است که زمان کوتاه برای تحویل سفارش‌ها نمایانگر تقاضای کم و بی سابقه برای دستگاه جدید اپل است، دستگاهی که در اندازه کوچک بدون هیچ ارتقا سخت افزار و موارد دیگری عرضه شده است.

تحلیل کو همسو با بررسی‌های Localytics بوده که آن‌ نیز فروش آیفون SE را بد توصیف کرده بود. طبق بررسی‌های Localytics فروش آیفون SE در اولین هفته فروش تنها تشکیل دهنده‌ی 0.1 درصد از کل آیفون‌ها بوده است که کمترین میزان فروش سری آیفون در شرایط مشابه می‌باشد.

بسیاری از فعالان حوزه‌ی صنعت موبایل باور داشتند که اپل با عرضه‌ی این دستگاه به یک موفقیت خوب دست پیدا می‌کند. با این حال آن‌ها بر این باورند که آیفون SE در حال تحریک تردید خریداران برای خرید چیزی جدید است. از طرفی دیگر بسیاری از مشتریان خرید را را برای آیفون 7 که در سپتامبر معرفی می‌شود، نگه داشته‌اند.

کو تخمین زده است که فروش آیفون SE بیش از 200 میلیون دستگاه در سال 2016 نخواهد بود که به این بدان معناست این رقم کمتر از چیزی است که اپل برای تاثیر گذاری فروش کلی آیفون پیش بینی کرده بود. با توجه به عکس‌العمل بازار پس از عرضه‌ی آیفون 6s، 6s پلاس و آیفون SE کو و KGI Securities به رشد اپل در سال 2016 اطمینان ندارند. با این حال آیفون SE یک محصول خوب برای بازارهای در حال توسعه همانند هند، برزیل و چین است. اپل در واقع تولید آیفون 4s را به خاطر تقاضا در هند ادامه داد و شاید آیفون SE نیز به همین علت تولید شده باشد.