افزایش قیمت؟ پگاترون می‌تواند ظرفیت تولید در آمریکا را افزایش دهد

سرانجام آیفون در خاک آمریکا تولید می‌شود؟ ترامپ در تبلیغات‌های انتخاباتی خود از مخالفت تولید محصولات اپل در خارج از آمریکا گفته بود. حال که وی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده قدرت لازم برای اعمال خواسته خود را دارد. اپل به همین منظور با کمپانی‌هایی که مسئول مونتاژ آیفون هستند، همانند پگاترون و فاکسکان، مذاکراتی داشته است. پگاترون در پاسخ به این خواسته اپل گفته که فرآیند انتقال بسیار پر هزینه خواهد بود.

با این حال مدیر عامل پگاترون، TH Tung، گفته که این کمپانی اگر مجبور شود می‌تواند تولید خود در آمریکا را سه تا پنج برابر افزایش دهد. کارخانه‌های پگاترون در کالیفرنیا و ایندیانا واقع شده است. اما طبق گزارشی که دوشنبه منتشر شد، این افزایش ظرفیت تولید در آمریکا جوابگوی نیاز اپل نخواهد بود.

ترامپ در روزهای آتی رسماً کار خود را شروع خواهد کرد. او گفته که کمپانی‌هایی که محصولات خود را در خارج از یالات متحده تولید می‌کنند، باید 35 درصد مالیات پرداخت نمایند. این رقم مالیاتی برای مجبور کردن کمپانی‌ها به تولید در آمریکا است که موجب کارآفرینی برای شهروندان گردد. اما این اتفاق تنها در صورتی می‌افتد که هزینه تولید و احداث کارخانه در آمریکا بیشتر از 35 درصد نشود! به هر حال هر دو اتفاق ممکن است قیمت آیفون را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

پ.ن: تصویر قرار داده شده از حضور تیم کوک در کارخانه فاکسکان است.

منبع: AppleInsider