چگونه از وضعیت سلامت باتری آیفون خود مطلع شویم ( ۴ راه ساده)

وضعیت سلامت باتری آیفون و آیپد یکی از مهمترین بخش های گوشی موبایل هست که ارزش مهمی بین کاربران دارد و البته سلامت و عمر مفید نیز دانستنش برای هر کاربر اپلی ضروری می باشد چرا که عمر باتری مهم ترین قسمت هر دیوایس و گجت می باشد.

به عنوان کاربر آیفون باید بدانید که در هر گوشی آیفون بسته به پردازنده آن باتری ان دیوایس طراحی و ساخته می شود . چون پردازنده نقش مهم و رابطه مستقیمی  در مصرف باتری دارد .

در این مطلب با ۴ روش آسان برای مشاهده وضعیت سلامت باتری آیفون با شما عزیزان هستیم :‌

روش اول – استفاده از اپلیکیشن coconutBattery

مرحله ۱ – متصل کردن آیفون یا آیپد به مک

ابتدا دیوایسی که می خواهید از وضعیت سلامت باتری آیفون یا آیپد با خبر شوید از طریق کابل لایتینگ ( همان یو اس بی ) به مک متصل کنید .

مرحله ۲ – دانلود و اجرای نرم افزارcoconutBattery روی مک

ابتدا نرم افزار گفته شده : coconutBattery را از این لینک دانلود کنید و روی مک نصب و اجرا کنید . ( به گفته وب سایت سازنده نسخه ای او اس  هم ندارد ولی داخل اپ استور همچین اپلیکیشنی پیدا نشد ! )

مرحله ۳ -مشاهده وضعیت سلامت باتری آیفون در نرم افزار

حال باید روی زبانه iOS کلیک کنید و مشخصات جالبی از وضعیت باتری آیفون مثل : ظرفیت باتری آیفون شما – درصد شارژ کامل باتری – نوع باتری – سلامت باتری و … مشاهده می کنید . قسمت زیرین ظرفیت باتری (Battery Capacity)  به شما وضعیت سلامت کلی باتری آیفون را نمایش می دهد – این قسمت Cycle Count خوانده می شود .

تصاویری از وضعیت سلامتی باتری آیفون در نرم افزار coconutBattery :‌

وضعیت سلامت باتری آیفون در نرم افزار coconutBattery
وضعیت سلامت باتری آیفون در نرم افزار coconutBattery

روش دوم :‌ استفاده از اپلیکیشن های اپ استور

مرحله ۱ : دانلود اپلیکیشن Battery Life از اپ استور

اپلیکیشن های زیادی برای تست و مشاهده سلامت باتری آیفون در اپ استور قرار دارد – ولی در این مطلب به شما بهترین اپلیکیشن را معرفی می کنیم .

اپلیکیشن Battery Life را می توانید از این لینک به صورت رایگان با اپل ایدی خودتون دانلود کنید .

مرحله ۲ : اجرای اپلیکیشن Battery Life

پس از اجرای نرم افزار Battery Life به شما سطح قدرت کلی باتری Wear Level در نرم افزار نمایش داده می شود .

مثلا به عکس زیر توجه کنید – مشخصات زیر که نشان می دهد ۱۰٪ از حافظه باتری کم شده مربوط به گوشی آیفون 7 پلاس می باشد که تقریبا ۱ سال در حال استفاده بسیار زیاد هست و در این ۱ سال فقط ۱۰٪ از حافظه باتری را از دست داده ( که باز این درصدر هم به روش درست شارژ‌کردن آیفون مربوط می شود )

ظرفیت باتری آیفون ۷ پلاس

مرحله ۳ – بررسی قسمت Raw Data

با کلیک کردن در منوی بالا وارد قسمت Raw Data می شوید. در این قسمت می توانید از آخرین وضعیت سلامت حافظه باتری آیفون با خبر شوید !

بررسی باتری آیفون ۷ پلاس

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ظرفیت باتری آیفون ۷ پلاس که تست کردیم بعد ۱ سال هم اکنون 2,600 آمپر است و تقریبا کمی کمتر از ظرفیت اصلی آن که 2,900  میلی آمپر بوده است .

بررسی سلامت باتری آیفون

روش سوم : استفاده از اپلیکیشن Console در ( مک)

مرحله ۱ :‌ متصل کردن آیفون به مک

لطفا آیفون و یا آیپد که می خواهیدوضعیت سلامت باتری آن را بررسی کنید از طریق کابل لایتینگ به مک متصل کنید.

مرحله ۲ :  نرم افزار Console را در مک اجرا کنید

با کلیک روی آیکون ذره بین در بالا سمت راست مک می توانید اسم نرم افزار Console را جستجو و آن را اجرا کنید .

مرحله ۳ : جستجو برای سلامت باتری ( Battery Health)

دقت کنید که آیفون به مک متصل شده باشد و Trust قرار گرفته باشد .

حال کلمه ی  batteryhealth را در قسمت جستجو بنویسید و حتما از سمت چپ قسمت Device روی اسم ایفون کلیک کرده باشید که جتسجو در ایفون انجام شود . همانطور که می بینید، می توانید وضعیت فعلی سلامت باتری آی فون خود را بیابید . در آیفون ۷ تست شده سلامت باتری Good یعنی خوب می باشد.

وضعیت سلامت باتری آیفون

این راه در واقع یک راه ساده و بدون نیاز به نصب نرم افزار خاصی می باشد و قطعا روشی درست برای بررسی وضعیت سلامت باتری آیفون می باشد .

 

روش چهارم : از قسمت تنظیمات خود آیفون ( Setting App )

از آن جایی که اپل در آی او اس 10.2.1 و بالاتر بالاخره در قسمت تنظیمات گوشی قسمتی برای برای بررسی وضعیت باتری گوشی قرار داد – کاربران می توانند با رفتن به قسمت Settings > Battery از وضعیت باتری و میزان استفاده هر اپلیکیشن از باتری و یا فعال و غیر فعال کردن حالت Low Power Mode را اطلاع داشته باشند .

تنظیمات باتری آیفون آی او اس

اپل همچنین قول داده است که در اوائل سال 2018 یک بروزرسانی نرم افزاری را منتشر کند که دید بیشتری را در سلامت باتری آی فون نشان خواهد داد، بنابراین ما می توانیم ببینیم که آیا وضعیت این به روزرسانی آن بر عملکرد تاثیر می گذارد یا نه . بنابراین ما این پست را با این روش جدید به روز رسانی خواهیم کرد.


[bs-quote quote=”اگر سلامت باتری آی فون شما زیر 80٪ باشد، همچنین اگر شما مشکلات عملکردی را در کارکرد آیفون متوجه شده اید، وقت آن رسیده باتری آیفون را تعویض کنید” style=”style-16″ align=”center” author_name=”Steve Jobs” author_job=”Apple co-founder” author_avatar=”http://appleapps.ir/wp-content/plugins/blockquote-pack-pro/img/other/steve-jobs.png”][/bs-quote]