هکرها موفق شدند جایزه یک میلیون دلاری جیلبریک را ببرند!

همانطور که چندی پیش در خبرها داشتیم ، کمپانی Zerodium اعلام کرده بود که به کسی که ios 9 را جیلبریک کند جایزه 1میلیون دلاری خواهد داد؛ البته به شرطها و شروطها؛ این جیلبریک باید به صورت پایدار بود و مهم‌تر از آن بر پایه مرورگر!

حال Zerodium به قول خود عمل کرده است و اعلام داشته که این مسابقه که تا سه نفر هم می‌توانست برنده داشته باشد، یک برنده دارد که جایزه 1میلیون دلاری را دریافت می‌کند. این مسابقه در حدود بیش از 1 ماه پیش اعلام گردید. این مسابقه که تا 31 اکتبر مهلت داشت تنها در صورتی که 3 نفر یا 3 تیم جیلبریک خود را به این کمپانی اعلام می‌کردند زودتر از موعد به پایان می‌رسید و افراد یا تیم‌های برنده مجموعاً 3 میلیون دلار آمریکا دریافت می‌کردند که ظاهراً فقط یک نفر موفق به انجام این کار شده است. البته این تصور رو نداشته باشید که با دادن این یک میلیون دلار به فرد برنده این شرکت کلی ضرر خواهد کرد؛ برعکس، Zerodium حالا می‌تواند این قابلیت را به صورت درآمد زایی به کار گیرد. به طور مثال یکی از رویکردهای این شرکت فروختن حفره‌های امنیتی موجود در سیستم عامل‌ها به دولت‌های مختلف جهان بود که ظاهراً دیگر این کار را ادامه نمی‌دهد.

این خبر در تویتر Zerodium ارسال شده است:

زمان مسابقه ما برای ios تمام شد و اکنون ما یک تیم برنده که موفق شده ios 9.1 و 9.2 بتا را به صورت آنتتراد بر پایه مرورگر جیلبریک کند؛ تبریک می‌گوییم

تیمی که جیلبریک را منتشر کرده هنوز مشخص نشده است، البته بعید هم هست که مشخص شود و مطمئنا با پرداخت 1 میلیون دلاری Zerodium ،کاربران هرگز رنگ آن جیلبریک را نخواهند دید و توقع عرضه عمومی جیلبریک را نباید داشت.

ادامه این روند مطمئناً در ارائه جیلبریک مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، مطمئنا بسیاری از ما هم بودیم جایزه 1 میلیون دلاری را نسبت به عرضه عمومی ترجیح می‌دادیم و توجیه اخلاقی هم داشتیم که؛ جیلبریک باعث میشه برنامه‌ها به صورت کرک نصب بشن و برنامه نویس‌ها از دست ما ناراضی خواهند بود :v

آیا شما جای تیم جیلبریک کننده بودید همین روش را در پیش می‌گرفتید؟