نسخه‌ی جدید و سازگار با آی‌اواس ۸ ابزار SemiRestore منتشر شد

دیگر کمتر کسی است که از آپدیت ۸.۱.۱ آی‌اواس و ارتباط آن با جیلبریک بی‌خبر باشد. اپل در این آپدیت حفره‌هایی را که امکان جیلبریک‌کردن نسخه‌های پیشین توسط آن‌ها فراهم شده بود را بسته و از این رو دیگر نمی‌توان با ابزار پانگو ۸ به سراغ جیلبریک‌کردن آن رفت. این موضوع سبب شده که آی‌اواس ۸.۱.۱ تبدیل به نسخه‌ی ممنوعه برای کاربرانی شود که خواستار جیلبریکند.

 

اگر شما هم دستگاه مجهز به آی‌اواس ۸ خود را جیلبریک کرده‌اید و به همین خاطر از آپدیت ۸.۱.۱ واهمه دارید شاید با شنیدن این خبر کمی تسلی خاطر پیدا کنید. سازنده‌ی SemiRestore با نام CoolStar به تازگی نسخه‌ی جدیدی از این ابزار تحت عنوان SemiRestore8 را منتشر کرده است. این نسخه همانطور که از نام آن برمی‌آید با آی‌اواس ۸ سازگار شده است.

 

سر و کله‌ی SemiRestore نخستین بار در زمان روی کار بودن آی‌اواس ۶ پیدا شد. این ابزار یک وسیله‌ی بسیار کاربردی است که امکان ریستورکردن سیستم عامل دستگاه جیلبریک‌شده‌ی شما به همان نسخه‌ای که بر روی آن نصب است را می‌دهد؛ البته بدون آن که آسیبی به جیلبریکی که کرده‌اید برسد. در صورتی که این ابزار را نادیده بگیریم، اگر اشکالی بر روی آی‌اواس جیلبریک‌شده‌ی دستگاهتان پیش بیاید که مجبور به ریستور شوید، بالاجبار باید به آخرین نسخه‌ی موجود آی‌اواس که شاید همانند نسخه‌ی ۸.۱.۱ امکان جیلبریک‌کردن آن نیز وجود نداشته باشد کوچ کنید. اما با کمک SemiRestore می‌توانید همان نسخه و جیلبریکی که انجام شده است را حفظ کنید، ولی دستگاهتان را به وضعیت پس از ریستور بازگردانید.

 

برای استفاده از SemiRestore8 نیاز است که OpenSSH بر روی گوشیتان نصب شده باشد. اما توجه کنید که امکان نصب این پکیج پس از برخوردن گوشی به مشکل وجود ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در اولین فرصت OpenSSH را برای استفاده در روز مبادا بر روی گوشی خود نصب کنید. ناگفته نماند که پس از نصب‌کردن OpenSSH راه ورود به دستگاه جیلبریک‌شده‌تان از طریق وای‌فای باز می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از نصب OpenSSH این پست راهنما را خوانده و به کمک آن رمز عبور کاربر روت سیستم عامل را عوض کنید.

 

SemiRestore8 که با نسخه‌های ۸.۰ تا ۸.۱ آی‌اواس کار می‌کند در حال حاضر تنها برای سیستم عامل ویندوز و لینوکس عرضه شده است. نسخه‌ی مک همچنان آپدیتی به خود ندیده است. اما با توجه به نوار پیشرفتی که در وبسایت این سرویس قرار داده شده است با عرضه‌ی آپدیت این ویرایش نیز چندان فاصله نداریم. به محض انتشار نسخه‌ی سازگار با مک می‌توانید خبر آن را در اپل اپس بخوانید.

 

برای دانلود SemiRestore8 از طریق این لینک به وبسایت رسمی این ابزار بروید. اگر روزی کارتان به استفاده از این سرویس افتاد، نکاتی که در وبسایت به عنوان هشدار آمده‌اند را نادیده نگیرید.