مقایسه تعداد کاربران فعال سرویس آیتونز در برابر سرویس آمازون

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل به تازگی در جریان گزارش چهار ماه مالی اخیر شرکت اذغان داشت که شرکت اپل ۸۰۰ میلیون اکانت فعال آیتونز دارد که اکثریت آن‌ها از کارت اعتباری استفاده می‌کنند.

آنالیزور شرکت Asymco به نام Horace Dediu به تازگی مقایسه‌ای مابین کاربران فعال دو سرویس آیتونز و آمازون انجام داده است و نتایج آن را در قالب نموداری منتشر کرده است. می‌توانید تعداد کاربران فعال سرویس آمازون که غول خرید و فروش دنیای آنلاین است را در مقایسه با این تعداد از کاربران فعال آیتونز در نمودار زیر ببینید:

20140429-112850.jpg

در نمودار و آمار و ارقام اشاره‌شده مجموع اکانت‌های استفاده‌کننده از سرویس‌های اپ استور، اپ استور مک، آی‌بوکس استور، آیتونز استور، آی‌کلاود، آیتونز مچ، اپلیکیشن‌های پروی اپل و اپل کر لحاظ شده است.

نقطه‌ی قابل توجه در این نمودار، رشد فزاینده‌ی تعداد کاربران فعال سرویس آیتونز در چند وقت اخیر است. البته مابین تعداد فروش‌های صورت‌گرفته‌ی آیفون و میزان کاربران فعال آیتونز ارتباط مشخصی وجود ندارد. زیرا از یک سو تمامی خریداران آیفون خریداران جدیدی نیستند، و از سوی دیگر برخی کاربران از چندین اکانت مختلف در این سرویس استفاده می‌کنند و حتی عده‌ای از دارندگان آیفون شاید هیچ اکانتی ندارند.

شایعات حاکی از آنند که اپل در حال کار بر روی پلتفرم پرداخت از طریق موبایل جدیدی است که از تکنولوژی نوی iBeacon شرکت پشتیبانی کرده و این میزان از کاربران را هدف قرار خواهد داد. ظاهراً اپل در مورد این جریان که یکی از اهداف اصلی در پشت قضیه‌ی عرضه‌ی سنسور تاچ آی‌دی بود بسیار جدی است. شنیده‌های اخیر حاکی از افزوده‌شدن این سنسور به آیپدهای آینده نیز می‌تواند مهر تأییدی بر این سیستم باشد.