معرفی Swifty؛ اپلیکیشنی که از طریق آی‌دیوایس برنامه‌نویسی به زبان سوئیفت را آموزش می‌دهد

علاقه‌مند هستید که زبان برنامه‌نویسی جدید شرکت اپل تحت عنوان سوئیفت را فرابگیرید؟ راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که پیش از این در اپل اپس نیز به یکی از آن‌ها اشاره کرده بودیم. در همین راستا جدیداً شاهد عرضه‌ی اپلیکیشنی در اپ استور بوده‌ایم که بر روی آی‌دیوایستان نصب شده و نحوه‌ی کدنویسی به زبان سوئیفت را بر روی آیفون یا آیپدتان به شما نشان می‌دهد. این اپلیکیشن Swifty نام دارد.

 

Swifty علاوه بر این که شیوه‌ی کدنویسی به زبان سوئیفت را به شما یاد می‌دهد، در مورد مفاهیم پایه‌ی این زبان نیز صحبت کرده و درک کلی از آن به دست می‌دهد. سرفصل‌هایی که در این اپلیکیشن مورد بحث قرار می‌گیرند عبارتند از: مفاهیم پایه‌ی زبان سوئیفت، متغیرها، بولین‌ها، شروط، آرایه‌ها، دیکشنری‌ها، رشته‌ها، حلقه‌ها، توابع، کلاس‌ها، ساختارها، enumها و Optionalها.

 

چیزی که شاید خودتان نیز بدانید ولی لازم به ذکر است، این است که پس از طی‌کردن دوره‌های این اپلیکیشن انتظار ساختن برنامه‌ای قدرتمند به زبان سوئیفت را نداشته باشید. اگر چه این دوره مفاهیم پایه‌ای که برای این کار نیاز دارید را در اختیارتان قرار داده و آن‌ها را آموزش می‌دهد، ولی این که چقدر پا را فراتر گذاشته و مهارت و سواد خود را وسیع و عمیق‌تر کنید تا قدرت ساخت اپلیکیشن‌هایی پر و پیمان را به دست آورید وظیفه‌ای بر دوش خودتان است.

 

اپلیکیشن Swifty عنوانی فریمیوم است. بدین معنا که دریافت آن به رایگان از اپ استور امکان‌پذیر است، اما تمامی جنبه‌ها و امکانات آن رایگان نیست. فصل اول آموزش را می‌توانید به رایگان از سر بگذرانید، اما برای هر یک از فصل‌های بعدی نیاز به انجام خریدی درون‌اپی به ارزش ۹۹ سنت خواهید داشت. البته اگر از اپلیکیشن خوشتان آمده می‌توانید تمامی فصل‌ها را یک جا با صرف هزینه‌ی ۲.۹۹ دلار خریداری کنید. Swifty را در اپ استور به کمک این لینک می‌توانید پیدا کنید.