مخفی‌کردن گفت‌وگوهای اپلیکیشن Messages به کمک HiddenConvos

بسیاری از ما دوستان یا آشنایانی داریم که اوقات فراغت خود را با خواندن پیام‌ها و دیدن تصاویر گالری گوشیمان پر می‌کنند. بسته به این افراد چه کسانی باشند، بخشی از حریم خصوصی شما با این رفتارها خدشه‌دار می‌شود. در سیستم عامل آی‌اواس به طور پیش‌فرض امکاناتی جهت خصوصی‌سازی یا مخفی‌کردن بخش‌های مختلف پیدا نخواهید کرد. توسعه‌دهندگان این سیستم عامل معتقدند رمز عبوری که در موقع لاک‌شدن دستگاه فعال می‌شود برای نیازهای امنیتی و حریم خصوصی کافیست. اما اگر دستگاهتان جیلبریک‌شده باشد خودتان بهتر خواهید توانست در این زمینه‌ها تصمیم بگیرید.

 

همانطور که در عنوان پست نیز ذکر شده است، توییک جدید HiddenConvos به شما این امکان را می‌دهد که گفت‌وگوهای خود با هر شخص مورد نظر را در اپلیکیشن Messages مخفی کنید. در مواقع عادی وقتی بر روی یک گفت‌وگو به سمت چپ سوایپ کنید تنها یک گزینه‌ی Delete خواهید دید. اما HiddenConvos طوری توسعه یافته که به زیبایی با سیستم عامل هماهنگ شده و گزینه‌ی جدیدی تحت عنوان Hide نیز به منوی سوایپ به چپ اضافه می‌کند.

 

برای ظاهرکردن دوباره‌ی گفت‌وگوها کافی است در صفحه‌ی نخست اپلیکیشن Messages بر روی Edit تپ کرده و گزینه‌ی Unhide All را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمامی موارد مخفی شده به جمع مسیج‌ها باز می‌گردند. جالب این که با مخفی‌کردن یک گفت‌وگو نوتیفیکیشن دریافتی برای آن گفت‌وگو نیز خاموش شده و دستتان مقابل کسانی که وجودشان شما را به استفاده از چنین توییک‌هایی مجبور ساخته‌اند رو نمی‌شود.

 

HiddenConvos نه تنظیماتی به اپلیکیشن Settings اضافه می‌کند و نه قابلیت‌هایی بیشتر از آن چه شرح داده شد دارد. این توییک رایگان بدون پیش‌آوردن مشکلی با اپلیکیشن Messages یکی می‌شود و طرز کار آن به نحوی است که انگار شما را با یکی از قابلیت‌های از قلم افتاده‌ی آی‌اواس آشنا می‌کند. این توییک را می‌توانید از سورس بیگ‌باس دریافت کنید.