مایکروسافت و آمازون حذف می‌شوند،تغییرات اپل برای iCloud

طبق گزارشات اپل شروع به خرید سرور از یک کمپانی چینی وابسته به دولت به نام Inspur کرده است. طبق گزارش دیجی تایمز اپل قصد استفاده از این سرورها را در دیتا سنترهای خود دارد. اپل هرگز شایعه اینکه بسیاری از دیتا سنترهای iCloud به وب سرویس آمازون و مایکروسافت آژور وابسته هستند، را تایید و یا تکذیب نکرده است.

گفته می‌شود که اپل یک پروژه مهاجرت برای سرویس iCloud به دیتا سنترهای خود را شروع کرده که افزایش تقاضا برای دستگاه‌های iOS را برآورده و هزینه‌ها و حملات احتمالی را کاهش دهد.

با وجود اینکه Inspur یک کمپانی وابسته به دولت است، بسیاری از بازیکنان IT همانند مایکروسافت، الجی، اینتل، انویدیا، IBM, SAP, VMware و  RedHat با فروشنده‌های سرور چینی همکاری می‌کنند و به دنبال گسترش بازار خود در چین هستند.

تا کنون اپل و Inspur این شایعه را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند. Inspur یک مرکز تحقیق و توسعه در کالیفرنیا دارد و 60 درصد از سهم بازار خدمات سرور اینترنت چین در تسخیر این کمپانی است. Baidu که در خدمات وب در چین پیشرو است، بیش از 85 درصد سرورهای خود را از Inspur می‌خرد. از سوی دیگر دیتا سنترهای علی بابا نیز از حدود 60 درصد از قطعات Inspur استفاده می‌کنند.

در گذشته نیز شایعاتی مبنی بر کار اپل بر روی سرویس ابری خود با نام رمز McQueen شنیده می‌شد. البته اپل با این کار امنیت سرورهای خود را نیز بالا می‌برد و با وجود جنگ فعلی با دولت آمریکا این تغییر بیش از پیش اهمیت دارد. بودن نام Inspur برای حرکت اپل به سوی زیر ساخت برای سرویس ابری خود کاملاً معقول است و از اتکای اپل به آمازون و مایکروسافت می‌کاهد.

پ.ن: تصویر قرار داد شده از دیتا سنتر جدید اپل در نوادا آمریکا است.