قابلیت Find My iPhone این بار در نقش ناجی اتومبیل

تا به امروز داستان‌های جالب و مختلفی که در آن‌ها قابلیت Find My iPhone آی‌آواس در حکم قابلیتی امنیتی در این سیستم عامل به کاربران بی‌شماری در جهت یافتن آیفون یا آیپد گم‌شده و دزدیده‌شده‌شان کمک کرده است شنیده‌ایم. اما این بار این قابلیت برای یک فرد پروئی نقشی بزرگتر از کمک به ردیابی یک گوشی هوشمند یا تبلت داشته است.

این فرد که Carlos Molina نام دارد در گفت و گو با سرویس خبری Neowin اظهار داشته است که در خیابان چندین مرد به اتومبیل او نزدیک شدند و به زور اسلحه راه حرکت را سد کردند. آن‌ها گوشی آیفون و کیف پول Molina را از او گرفتند٬ ولی به همین میزان وسیله قانع نشدند و تصمیم گرفتند اتومبیل او را نیز بدزدند. برای او جای خوش‌شانسی دارد که مک‌بوک و آیپدش در صندلی عقب اتومبیل جا مانده بودند و از چشم دزدها پنهان بودند.

Molina پس از این اتفاق به سمت اداره‌ی پلیس رفته و سرقت اتومبیلش را گزارش داد. از سوی دیگر همسر او نیز به کمک قابلیت Find My iPhone به دنبال سرنخ‌ها بود. در نهایت قابلیت مکان‌یابی دستگاه آیپد به کمک آن‌ها آمد و Molina مکان اتومبیل خود را در محدودی‌ای خارج از تیررس پلیس شناسایی کرد.

Find-my-iPhone-Car-Peru-Map

اتومبیل این فرد با موفقیت به او برگردانده شد٬ اما مک‌بوک کاری او نتوانسته بود تا زمان دسترسی به اتومبیل از چنگال دزدها مصون بماند. هر چند٬ با در نظر گرفتن این که با نبود Find My iPhone قرار نبود هیچ چیزی بازگردانده شود Molina را می‌توان در این قضیه کاملاٌ خوش‌شانس دانست. البته اگر منصف نباشیم و کار هوشمندانه‌ای مثل روشن‌کردن Find My iPhone را به شانس او ربط دهیم.

نهایتاً چیزی که از چنین ماجراهایی دستگیر ما می‌شود این است که همواره قابلیت Find My iPhone دستگاهمان را فعال نگه داریم. اگر چه هیچ یک از ما آرزوی دزدیده‌شدن دستگاهمان را نداریم و نمی‌خواهیم با چنان شرایطی مواجه شویم٬ اما هیچ تضمینی نیست که فردا یکی از مایی که در حال خواندن این داستان‌ها هستیم در شرایطی مشابه قرار نگیریم.