فیلم جنجالی The Interview بالاخره بر روی آیتونز نیز قرار گرفت

فیلم پر حرف و حدیث The Interview سونی پس از گذر از انواع پیچ و خم‌ها و درگیرشدن با حاشیه‌هایی عجیب و غریب، به دنبال عرضه‌شدن در سرویس‌هایی نظیر Xbox Movies، یوتیوب و گوگل پلی، سر انجام پا به آیتونز نیز گذاشت.

 

پیش از این در مورد The Interview در اپل اپس صحبت کرده بودیم. هفته‌ی پیش همین جا نوشتیم که اپل با درخواست عرضه‌ی آنلاین این فیلم در اپ استور مخالفت کرده است. البته نگرانی این کمپانی قابل درک بود. آسیب‌هایی که از جانب هکرهای سونی متوجه شرکت سونی شد سناریویی نبود که اپل علاقه‌مند به تجربه‌ی حتی گوشه‌ای از آن باشد. اما در شرایط فعلی که برخی سینماها فیلم را اکران کرده‌اند و سرویس‌های آنلاین مختلف به فروش و اجاره‌ی آن دست زده‌اند، اپل نیز می‌تواند با خیال راحت‌تری اقدام به میزبانی این فیلم بر روی آیتونز کند.

 

The Interview نام فیلم کمدی‌ای است با موضوع ترور کیم چونگ-اون، رهبر کشور کره‌ی شمالی. همزمان با آماده‌شدن سونی برای اکران این فیلم در آستانه‌ی سال نو، هکرهایی که ارتباط آن‌ها با کشور کره‌ی شمالی انکار نشده است اقدام به حملات گسترده‌ای علیه این شرکت کردند. در جریان این حملات ترابایت‌ها اطلاعات سری سونی به سرقت رفت و تهدید به افشای آن‌ها دستاویزی شد برای هکرها تا سونی را از اکران فیلم منصرف کنند. سونی ابتدا برنامه‌ی اکران را لغو کرد، اما پس از چند روز تحت تأثیر فشارهای مختلفی که پی این تصمیم به شرکت وارد می‌شد دوباره تصمیم به اکران و انتشار فیلم گرفت.