شایعه‌ی جدید یک قدم مانده به WWDC: سرویس Apple Pay در وب سایت‎ها

بار دیگر شایعه شده است که به زودی Apple Pay قابلیت ادغام با وب سایت‌ها را دارا می‌شود و از این سرویس پرداخت موبایلی می‌توان برای خرید‌های آنلاین استفاده کرد.

در ماه مارس، یک گزارش منتشر شد که شایعه شده بود اپل برنامه دارد، برخی از وب سایت‌ها به Apple Pay مجهز کند. در آن زمان در گزارش ذکر شده بود که تنها برخی از وب سایت‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و تنها آیفون و آیپدهایی که دارای تاچ آی‌دی هستند می‌توانند از آن استفاده نمایند.

حال با گزارش جدید Digital Trends این شایعه دوباره بازگشته است. در این گزارش نیز باز به سایت‌های منتخب اشاره شده است و تاچ آی‌دی شرط دیگر است. این ویژگی جدید احتمال دارد که در WWDC معرفی شود. اما اینجا سوالاتی نظر اینکه کاربران OS X می‌توانند از این سرویس استفاده کنند، اتصال سرویس به کارت و یا لزوم استفاده از سافاری برای استفاده از این قابلیت وجود دارد.

طبق اطلاعات منابع ما، مشخص نیست که آیا استفاده از Apple Pay روی دستگاه‌هایی که سنسور اثر انگشت ندارند؛ همانند مک بوک و یا یک کامپیوتر شخصی امکان پذیر است یا خیر. همچنین مشخص نیست که یک مرورگر خاص برای این کار مورد نیاز می‌باشد و یا محدودیتی وجود ندارد.

همانطور که می‌دانید Apple Pay در برنامه‌های iOS و همچنین فروشگاه‌های فیزیکی با تجهیزات خاص، قابل استفاده است. اگر پشتیبانی از وب سایت‌ها نیز به این سرویس اضافه شود، مطمئناً یک گام بزرگ برای اپل و پیشرفت Apple Pay خواهد بود.