سامسونگ بزرگترین تأمین‌کننده‌ی صفحات نمایش آیپد در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۴

بررسی انجام‌گرفته از سوی شرکت فعال در زمینه‌ی تحقیقات تجاری DisplaySearch نشان می‌دهد که سامسونگ با تولید ۵.۲ میلیون صفحه‌ی نمایش با کیفیت بالای ۹.۷ اینچی، بزرگترین تولیدکننده‌ی صفحه‌نمایش برای دستگاه‌های آیپد اپل در چهار ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۴ بوده است. این صفحات نمایش بر روی آیپد ایر و آیپد نسل چهارم که تولید آن چندی پیش دوباره از سر گرفته شد استفاده می‌شوند.

این میزان پنل‌های تولیدشده توسط سامسونگ سهم ۶۲ درصدی از کل صفحات ۹.۷ اینچی استفاده‌شده توسط اپل را دارند. در کنار سامسونگ، ال‌جی نیز با تولید ۳.۲ میلیون صفحه، سهم ۳۸ درصدی از این مسئله را دارد. گفته می‌شود اپل آگوست گذشته سامسونگ را به عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی صفحه نمایش برای دستگاه آیپد انتخاب کرده است، و ظاهراً اکتبر گذشته در پی ناکارآمدی شرکت‌های ال‌جی و شارپ در تولید صفحه نمایش برای دستگاه آیپد مینی با کیفیت مناسب، در این زمینه نیز به این شرکت کره‌ای روی آورده است.

دورانی بود که اپل بخاطر کشمکش‌هایی که با شرکت سامسونگ داشت، به دنبال تأمین‌کننده‌ای دیگر جهت کم‌کردن سهم این شرکت در تأمین قطعاتش بود. اما با این حال قدرت بالای سامسونگ در حجم تولید و کیفیت بالای قطعات ساخته‌شده توسط آن، این مسئله را به اپل ثابت کرده است که همچنان تا سال‌های سال این دو شرکت نیاز به همکاری با همدیگر جهت تولید محصولات مناسب را دارند.