دو تبلیغ جدید اپل؛ همسو با روز جهانی اوتیسم

اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری است که علائم آن قبل از 3 سالگی در کودکان مشخص می‌شود. علت اصلی بروز این بیماری تا کنون مشخص نشده است و راه درمانی کاملی نیز ندارد. با اقداماتی می‌توان از عوارض بعدی این بیماری پیشگیری کرد. در صورتی که اقدام درمانی برای این بیماری صورت نگیرد در آینده فرد و اطرافیان او مشکلات زیادی خواهند داشت.

متاسفانه این بیماری بیش از پیش گریبان گیر افراد می‌شود و تاسف بار تر هزینه درمانی ماهیانه 2.5 میلیون تومانی این بیماری در ایران است. در ایران بیش از 200 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند، بیماری که بسیاری از ما حتی اسم آن را نشنیده‌ایم. گفته می‌شود زندگی صنعتی در افزایش مبتلایان به این بیماری نقشی مهم دارد. اگر شما توان مالی و قصد کمک به بیماران را دارید، حتماً سری هم به مراجع خیریه وابسته به این بیماری بزنید.

2 آوریل روز جهانی اوتیسم است. اپل نیز همسو با این روز دو تبلیغ جدید در رابطه با کمک آیپد به این بیماران منتشر کرده است. این دو تبلیغ صدای دیلان و مسیر دیلان نام دارند، دیلان فردی مبتلا به بیماری اوتیسم است که در این ویدیوها آیپد به شرایط ویژه‌ی او کمک می‌کند. یکی از مشکلاتی که بیماران اوتیسمی با آن روبرو هستند ارتباط کلامی است که در ویدیو صدای دیلان به آن پرداخته شده است. مسیر هر فرد مبتلا به اوتیسم متفاوت است، برای دیلای فداکاری عزیزانش، سال‌ها کار سخت و آیپد او یک تفاوت بزرگ ایجاد کرده است؛ در ویدیو مسیر دیلان به این مسئله پرداخته شده است. می‌توانید این دو ویدیو را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.

امیدواریم روزی برای اوتیسم نیز همانند بسیاری از بیماری‌ها راه قطعی درمان پیدا شود.

صدای دیلان

مسیر دیلان