حق اختراع اپل، دوربین کوچک با وضوح بالا برای آیفون و آیپد

حق اختراع اپل که در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده است، از یک دوربین کوچک با وضوح بالا برای آیفون و یا آیپد خبر می‌دهد. این پتنت با عنوانی کاملاً ساده ”دوربین کوچک با وضوح بالا” نام گذاری شده است، یک سنسور کروی خمیده با 3 لنز متفاوت (که دو تای آن‌ها محدب است) که نور به صورت متمرکز به سطح حسگر می‌رسد.

1The-spherically-curved-sensor-used-with-the-camera-system

در نتیجه تصاویر واضح با تحریف کم پدید می‌آیند. استفاده از لنزهای منحنی به اپل اجازه داشتن یک لنز کوچک با پیکسل‌های کوچک را می‌دهد. با استفاده از این سنسور، دوربین در اندازه‌ی 2 میلی‌متر و یا کوچکتر پدید می‌آید. اگرچه این فرآیند باعث ثبت تصاویر با کمی انحراف می‌شود اما اپل برای اصلاح این مشکل راه حلی نرم افزاری را در نظر دارد.

2The-lenses-focus-light-onto-a-sensing-surface

این حق اختراع در سال 2013 ثبت شده است و دلیل و گمانه زنی در این رابطه و حذف دوربین‌های ساخته‌ی سونی که در حال حاضر در آیفون استفاده می‌شود، وجود ندارد. آیفون همیشه جز بهترین دوربین‌های تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود. از سوی دیگر اپل به دنبال راهکارهایی برای نازک‌تر کردن آیفون و استفاده باتری‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر است. انتظار می‌رود که آیفون 7 برای باز کردن فضای بیشتر در دستگاه و نازک‌تر شدن آن، بدون پورت 3.5 میلی متری عرضه شود. این پتنت می‌تواند به اپل برای زمانی که قصد استفاده دوربین کوچک‌تر روی آیفون خود را داشت به کمکش بیاید.

3Software-would-correct-any-warping-on-the-image

مشخص نیست که استفاده از این پتنت را به زودی شاهد خواهیم بود و یا همانند بسیاری دیگر بایگانی خواهد شد! البته با توجه به شرایط فعلی امکان کار اپل بر روی این پتنت در حال حاضر وجود دارد و شاید در 2-3 نسل بعدی آیفون شاهد آن باشیم.

4Apple-files-patent-for-a-smaller-high-resolution-iPhone-and-iPad-camera