تقویت احتمال وجود قابلیت NFC بر روی آیفون ۶ از سوی گزارشات متعدد

به گزارش سرویس خبری Financial Times، اپل قابلیت ارتباطی NFC را توسط چیپ‌های مربوطه‌ی تولیدشده توسط شرکت NXP در آیفون ۶ قرار خواهد داد. مجهزشدن این دستگاه به چنین قابلیتی دامنه‌ی کاربرد گجت را بسیار وسیع‌تر از پیش خواهد کرد. به عنوان مثال دستگاه آیفون خواهد توانست توسط پایانه‌های فروش و سیستم‌های بررسی بلیط اسکن شود و شیوه‌ی استفاده از بسیاری سرویس‌ها را آسان‌تر کند. تعبیه‌ی چنین قابلیتی بر روی آیفون می‌تواند عرصه برای همه‌گیرشدن NFC نیز بسیار هموارتر کند و موجب توسعه و ادغام آن در زمینه‌های بیشتری شود.

طی هفته‌ی گذشته گزارشات و شایعات متعددی خبر از پشتیبانی آیفون ۶ از قابلیت NFC داده بودند. نخستین خبرها از قرارگیری چیپ تولیدی شرکت NXP بر روی آیفون ۶ نیز اواسط این هفته منتشر شدند. در این خبرها تصاویر شماتیکی از چیپ PN65 شرکت بر روی مدار داخلی آیفون ۶ را شاهد بودیم.

ماه گذشته در گزارشی آمده بود که اپل در حال گفت و گو و مذاکره با شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی کارت‌های اعتباری نظیر Visa بر سر یافتن یک راه‌حل و روش پرداختی بر روی گوشی‌های موبایل است که در آن اطلاعات کارت‌های اعتباری ثبت‌شده در میلیون‌ها اکانت آیتونز مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر نیز گفته می‌شود که اپل در حال گفت و گو با مدیران ارشد شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت جهت ایفای نقش در برنامه‌های این کمپانی است. از تمامی این سخنان چنین بر می‌آید که اپل در حال تلاش برای ساخت سرویس پرداخت موبایلی اختصاصی خود است و مجهزشدن آیفون به تکنولوژی NFC یکی از کلیدی‌ترین قدم‌ها در این راه است.