اگر همه‌ی خواسته‌ها و پیشنهادات در آیفون 7 عملی می‌شد! [طرح طنز]

در حالی که پورت 3.5 م.م در تلفن‌ها و گجت‌ها مدت زمان طولانی است، به عنوان یک استاندارد تلقی می‌شود، اما اخبار خبر از حذف این پورت در آیفون 7 می‌دهند. این تغییر به اجبار کاربران را سمت راه‌هایی که اپل در نظر می‌گیرد، هدایت می‌کند که ممکن است هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی یا مشابه آن و یا استفاده از پورت لایتینگ باشد.

این حرکت همین حالا که در حد اخبار و شایعه است با مخالفت‌های زیادی روبرو شده است و اگر عملی شود مطمئناً انتقادات بیشتری به سوی اپل شلیک می‌شود. اما یک چیز دیگر را در نظر بگیرید! اپل بارها کارهای این چنینی را انجام داده و موفقیت آمیز بوده است. زمانی اپل سی‌دی درایو را از مک بوک ایر حذف کرد، آیفون ادوبی فلش را پشتیبانی نمی‌کرد، و کارهای دیگر که شاید به عنوان اولین کمپانی آن را انجام نداده اما اولین کمپانی بوده است که آن را در مقیاس انبوه عملی کرده  است؛ همانند: حذف رابط کاربری مبتنی بر کنسول برای واسط گرافیکی کاربران، حذف FireWire در آیپاد در سال 2005، حذف فلاپی درایو در آیمک و … . هر کدام از این حرکت‌ها در زمانی که انجام شد با یک اعتراض عمومی مواجه گردید که اغلب آن‌ها در نهایت به حرکاتی سودمند، موثر و کمک کننده به توسعه منجر شده‌اند.

هم اکنون نمی‌توان از این کار اپل بابت حذف پورت 3.5 م.م. دفاع کرد چون به موارد بسیاری همچون فراهم کردن ایرپادهای بی‌سیم، با کیفیت و مقرون به صرفه است. درست نیست که در این نقطه این حرکت اپل را محکوم  و با آن مخالفت کنیم. چون مطمئناً اگر این ایده عملی شود اپل دلایل زیادی برای انجام آن دارد.

گذشته از این مباحث، یکی از فعالان حوزه کمیک یک طرح را در رابطه با آیفون 7 اپل منتشر کرده است. این طراح فرض را بر این نهاده که اپل به تمامی پیشنهادات و خواسته‌ها در آیفون 7 جامعه اپل بپوشاند!

آیفون 7