اپل واچ 2017 با صفحه نمایش میکرو LED

اطلاعاتی از سوی زنجیره تامین اپل در تایوان در رابطه با اپل واچ 2017 به بیرون درز کرده است. طبق این شایعه اپل بر روی یک صفحه نمایش میکرو LED برای ساعت خود کار می‌کند. اپل برنامه دارد که این ساعت جدید را در نیمه دوم سال 2017 روانه‌ی بازار کند. اپل در حدود دو سال پیش LuxVue Technology که بر روی Micro LED کار می‌کرد را خرید.

اپل در آوریل سال 2015 یک کارخوانه برای LuxVue در تایوان ساخت. ظاهراً ساکنین کوپرتینو بر روی تکنولوژی LuxVue تحقیق و توسعه انجام داده‌اند. صفحه نمایش میکرو LED از قطعات 1 تا 100 میکرونی ساخته می‌شود و هزینه تولید آن برای صفحه نمایش اپل واچ نسبت به صفحه نمایش OLED فعلی گران‌تر است. صفحه نمایش‌های میکرو LED از OLED کارآمدتر هستند و از سوی دیگر تولید آن‌ها سخت‌تر است.

کاربران اپل واچ و کسانی که به آن علاقه دارند به دنبال یک تغییر بزرگ در این ساعت هستند و بسیاری انتظار دارند که اپل واچ یک دستگاه جدا از آیفون شود و بتواند کارهایی همانند برقراری تماس را به تنهایی انجام دهد. اخیراً گزارشی منتشر شده بود که اپل واچ 2 تا اواخر سال میلادی معرفی می‌گردد و انتظار می‌رود که اپل ماهانه 2 میلیون دستگاه از این گجت پوشیدنی تولید کند. اما در گزارش اشاره‌ای به مستقل شدن اپل واچ از آیفون نشده بود و از سوی دیگر انتظار نمی‌رود که صفحه نمایش‌های میکرو LED تا سال 2017 استفاده گردند.

پ.ن: عکس قرار داده شده از یک طرف مفهومی است.

منبع: Digitimes