اپل نمای سه بعدی بنای معروف Stonehenge را به سرویس نقشه‌ی خود افزود

اپل اخیراً برای بنای معروف Stonehenge در سرویس نقشه‌ی خود امکان 3D Flyover را اضافه کرده است. این بنا که ساخت آن به ۳۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد جز میراث جهانی تأییدشده توسط یونسکو است و تئوری‌های مختلفی در مورد علت ساخته‌شدن آن وجود دارد.

برای تجربه‌ی این قابلیت کافی است به اپلیکیشن نقشه‌ی دستگاهتان مراجعه کرده و عبارت Stonehenge را تایپ کنید. پس از یافتن مکان، بر روی علامت 3D در نوار پایین اپلیکیشن تپ کرده و نقشه را در حالت Satellite قرار دهید.

20140428-220803.jpg

امکان 3D Flyover نخستین بار در آی‌اواس ۶ و در اپلیکیشن Maps معرفی شد و اپل از آن زمان به آرامی در حال توسعه‌دادن به آن است. در سال میلادی جاری مکان‌هایی نظیر Cape Town در آفریقای جنوبی، Helsinki در فنلاند، Marseille در فرانسه، Perth در استرالیا، Saint-Tropez در فرانسه و Cordoba در اسپانیا به جمع مکان‌های پشتیبانی‌شده توسط این سرویس اضافه شده‌اند. می‌توانید با جست‌وجوی هر یک از این مکان‌ها جلوه‌ی سه بعدیشان را در اپلیکیشن Maps آی‌اواس مشاهده کنید. گفته می‌شود که اپل به دنبال انجام تغییر و تحولاتی در اپلیکیشن نقشه‌ی آی‌اواس ۸ است و این تغییرات می‌تواند نشانه‌ای از این تحولات باشد.