آمارهای اپلی؛ 11 میلیون مشترک اپل موزیک ، 200 هزار iMessage در ثانیه و …

طبق مصاحبه‌ای که با مسئولان اپل، ادی کیو و کریگ فدریگی صورت گرفته اطلاعات جدیدی از برخی از خدمات اپل مشخص شده است. در حدود 3 هفته پیش پس از ارائه گرازش مالی سه ماهه اپل مشخص شده که اپل موزیک 10 میلیون مشترک دارد که در حال حاضر به 11 میلیون رسیده است.

اپل، سرویس موزیک خود را به کاربران iOS سه ماه آزمایشی به صورت رایگاه ارائه می‌دهد. پس از اتمام 90 روز کاربران باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند هنوز هم مشترک این سرویس باشند و ماهانه هزینه پرداخت کنند و یا از آن صرف نظر کنند. 11 میلیون مشترکی که ماهیانه پول پرداخت می‌کنند بیش از نیمی از 20 میلیون کاربر Spotify رقیب است. تفاوت این است که اپل ظرف 7 ماه به 11 میلیون کاربر رسیده است در حالی که Spotify در حدود 6 سال برای جذب این 20 میلیون کاربر تلاش کرده است. لازم به ذکر است که Spotify یک طرح رایگان به همراه تبلیغات را دارد که دارای 55 میلیون شنونده است.

اپل برای یک ماه استفاده از اپل موزیک 9.99 دلار می‌گیرد که هم قیمت طرح کاربر ویژه Spotify است و 14.99 دلار برای طرح خانوادگی برای استفاده 6 کاربر همزمان دریافت می‌کند.

ادی کو همچنین گفت که کاربران آیکلاد 782 میلیون هستند. مطابق نبودن این عدد با رقم 1 میلیارد دستگاه فعال که توسط تیم کوک اعلام شد، به این دلیل است که برخی از کاربران بیش از یک دستگاه دارند.

آمارهای جالب دیگری توسط این دو مسئول گفته شد؛ توسط iMessage در هر ثانیه 200 هزار پیام رد و بدل می‌شود که روزانه 17 میلیارد پیام می‌شود. در هر هفته نیز 750 میلیون پرداخت در آیتونز و اپ استور صورت می‌گیرد.