اپل بیش از 90 درصد سود عملیاتی صنعت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم را به دست آورده است

طبق اطلاعات Strategy Analytics، اپل در سه ماهه سوم سال جاری 8.5 میلیارد دلار سود عملیاتی گوشی‌های هوشمند به دست آورده است. سود حاصل شده در کل این صنعت از جولای تا پایان سپتامبر 9.4 میلیارد بوده است و این بدان معناست که اپل به تنهایی بیش از 90 درصد سود را کسب کرده است.

پس از اپل یک افت عظیم وجود دارد و در رده دوم هوآوی با 200 میلیون دلار (2.4 درصد سهم) قرار گرفته است. ویوو و اپو نیز هر کدام با 2.2 درصد سهم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و سودی تقریبا هم اندازه هوآوی کسب کرده‌اند. رده آخر نیز به سایر برندها تعلق دارد و سایر شرکت‌ها جمعاْ 2.2 درصد سهم داشته‌اند.

اپل در جولای تا سپتامبر یک فروش غیر عادی را تجربه کرد. این کمپانی طبق برآورد وال استریت 45.5 میلیون دستگاه فروخت. به لطف افزایش ظرفیت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس متوسط قیمت فروش آیفون به بیش از 600 دلار افزایش یافت.

در طول سه ماهه گذشته اپل در 33 بازار (از 40 بازار حضور داشته) افزایش فروش را تجربه کرده است. اما در چین که یکی از مهمترین مناطق فروش اپل محسوب می‌شود این کمپانی شرایط خوبی نداشته و نسبت مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش فروش داشته است.