اپل به پرداخت 318 میلیون یورو به ایتالیا محکوم شد

به گزارش روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا یا همان جمهوری؛ کمپانی اپل به پرداخت 318 میلیون یورو به ایتالیا برای فرار از دادن مالیات در این کشور موافقت کرده است. اپل در سال‌های 2008 تا 2013 رقم درآمد خود را در ایتالیا به درستی اعلام نکرده است. تقریباً 880 میلیون یورو اختلاف حساب این کمپانی آمریکایی با ایتالیا بوده است.

اما حال به رضایت دو طرف از این رقم 879 میلیون یورویی (964 میلیون دلار) کاسته شده است و اپل باید 318 میلیون یورو بپردازد. اپل درآمدهای خود را در ایتالیا به ایرلند منتقل می‌کرده است که مالیات کمتری را بپردازد. نرخ مالیات در ایرلند به طور معمول در حدود 12.5 درصد است اما در ایتالیا این عدد 27.5 درصد یعنی از دوبرابر هم بیشتر !

سخنگوی اداره مالیات ایتالیا این گزارش را از طریق روزنامه گاردین تایید کرده است. این موضوع که دولت ایرلند با اپل در این مسئله همکاری داشته است یا خیر در اتحادیه اروپا بررسی می‌گردد. این کمیسیون اخیرا به دقت این موضوع را بررسی می‌کند. تیم کوک گفته است که اپل در ایرلند همچنان حضور خواهد داشت حتی اگر اتحادیه اروپا بر ضد توافق مالیاتی قانونی را صادر کند. همچنین گفته است که هیچ قرارداد خاصی بین طرفین وجود ندارد و اپل 12.5 درصدی را که باید برای مالیات پرداخت کند بدون هیچ کم و کاستی پرداخت کرده است. تیم کوک در بسیاری از مصاحبه‌های خود همانند مصاحبه اخیرش با برنامه 60 دقیقه شبکه CBS، درباره اتهامات مالیاتی سخن گفته و همیشه بر این عنصر پافشاری است که اپل تمامی مالیات‌های خود را می‌پردازد!