انتشار مرورگر Coast از سوی اپرا برای آیفون

پس از عرضه‌ی نسخه‌ی مخصوص آیپد مرورگر Coast در ماه سپتامبر، شرکت اپرا امروز نسخه‌ی آیفون از این مرورگر مبتنی بر WebKit را منتشر کرد. این مرورگر تجربه‌ی بهتری از وبگردی را بر روی صفحه‌ی نمایش به نسبت کوچکتر آیفون و آیپاد به یاری رابط کاربردی ساده و انیمیشن‌های چشم‌نوازش به ارمغان می‌آورد.

دیدن اپلیکیشن‌های مرورگر وب در اپ استور مسئله‌ی نوئی نیست؛ پس چرا باید عرضه‌ی Coast اهمیت داشته باشد؟

نسخه‌ی آیفون مرورگر Coast مجهز به امکانات قدرتمندی است که تجربه‌ی وبگردی را بسیار لذت‌بخش‌تر از آنچه در سایر اپلیکیشن‌های مرورگر موجود در اپ استور دیده‌اید می‌کند. برای مثال همان سوایپ به پایینی که در هوم‌اسکرین آی‌اواس برای فراخوانی سرچ اسپاتلایت انجام می‌دهید را کافی است بر روی صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن انجام دهید تا کادر جست‌وجوی گوگل ادغام‌شده با مرورگر فراخوانده شود.

همانند مرورگر سافاری، Coast این امکان را می‌دهد که از طریق سوایپ به چپ و راست بر روی یک صفحه‌ی وب مابین صفحات قبلی و بعدی با افکت‌هایی که تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشند جابجا شوید.

دکمه‌ای در وسط و پایین صفحه وجود دارد که تپ‌کردن بر روی آن شما را سریعاً به صفحه‌ی favorites که عناوین آن به صورت کاشی‌هایی با قابلیت تغییر مکان مرتب شده‌اند هدایت می‌کند. صفحاتی که سابق بر این آن‌ها را گشته‌اید در پایین این صفحه نمایش داده می‌شوند. کاشی‌های هوم‌اسکرین همواره بین دستگاه‌های مختلفتان از طریق آی‌کلاود و به طور خودکار و بدون نیاز به انجام تنظیماتی سینک خواهند بود.

در گوشه‌ی پایین و راست صفحه دکمه‌ی مدیریت تب قرار دارد. با تپ‌کردن بر روی این گزینه لیست تب‌ها نمایش داده می‌شوند و با یک سوایپ به بالا می‌توانید هر یک از آن‌ها را ببندید. علامت فلشی در گوشه‌ی سمت راست و بالای هر تب قرار دارد که با تپ کردن بر روی آن می‌توانید لیست کارهایی که می‌توانید روی تب انجام دهید؛ نظیر چاپ، اشتراک در فیسبوک و توییتر، ایمیل یا افزودن به هوم‌اسکرین نمایش داده شود.

در قسمت‌های مختلف اپلیکیشن و در حین کارکردن با آن افکت پارالکس و انیمیشن‌های زیبایی را تجربه خواهید کرد. برای مثال کافی است بر روی یک صفحه‌ی وب به سمت پایین سوایپ کنید تا صفحه‌ی پیش رویتان ریفرش شود. و یا بر روی اجزای مختلف صفحه تپ کرده و انگشت خود را نگه دارید تا متناسب با چیزی که انتخاب کرده‌اید گزینه‌های مختلفی نظیر کپی، اشتراک، ذخیره در گالری و یا قراردادن به عنوان تصویر پس‌زمینه‌ی هوم‌اسکرین ظاهر شود.

از Coast می‌توانید بر روی آی‌اواس ۶ نیز استفاده کنید. در صورتی که علاقه‌مند به امتحان‌کردن این اپلیکیشن هستید می‌توانید آن را به رایگان از اپ‌استور دانلود و نصب کنید.