امکان استفاده از سرویس ایمیل یاهو در آی‌دیوایس و مک‌های قدیمی مسدود خواهد شد

روز گذشته شرکت یاهو به طور رسمی اعلام کرد که امکان استفاده از سرویس ایمیل این شرکت و سینک کانتکت را بر روی برخی دستگاه‌های قدیمی اپل مسدود خواهد ساخت. این موضوع که در طی ارائه‌ی گزارش عملکرد و پیشرفت‌های این شرکت در ۳ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ منتشر شده است موجب می‌شود که امکان استفاده از قابلیت‌ها و سرویس‌های کلیدی این شرکت بر روی آیفون‌های مجهز به آی‌اواس قدیمی و همچنین برخی مک‌ها از بین برود.

 

در خصوص ایمیل اعلام شده است که سرویس ایمیل یاهو از این پس تنها بر روی دستگاه‌هایی که از آی‌اواس ۵ یا بالاتر بهره می‌برند قابل استفاده خواهد بود. کاربرانی از نسخه‌های بالاتر از ۴ آی‌اواس استفاده می‌کنند و اکانت یاهو دارند باید سراغ بخش تنظیم ایمیل برای استفاده توسط اپلیکیشن Mail پیش‌فرض آی‌اواس بروند. یاهو به کاربرانی که سیستم عامل دستگاهشان پایین‌تر از نسل ۵ آی‌اواس پیشنهاد می‌کند که از پرتال تحت وب برای چک‌کردن ایمیل استفاده کنند.

 

قابلیت سینک مخاطبان نیز بر روی مک‌هایی که مجهز به نسخه‌ای پایین‌تر از ۱۰.۷ باشند از بین خواهد رفت. برای دسترسی به اطلاعات این مخاطبان نیز یاهو همان توصیه‌ی بالا را کرده و گفته است که از سرویس تحت وب این شرکت برای مشاهده‌ی اطلاعات استفاده شود.

 

تغییرات فوق از ۲۵ خرداد ماه اعمال خواهند شد.