افت فروش آیفون در سه ماهه فعلی فراتر از انتظار است

در این سه ماهه، برای اولین بار در تاریخ آیفون، گزارش اپل انتظار یک کاهش فروش نسبت به سال گذشته را می‌دهد. حتی مدیر عامل اپل نیز به این مسئله اذعان داشته است. البته او در ادامه گفت که این کاهش در حدی نیست که در رسانه‌های گفته می‌شود. فروش آیفون در تعطیلات کمی رشد داشت که با توجه به رکورد فروش سال 2014 دور از ذهن نبود.

اپل در سال 2015 رکورد فروش آیفون با 74.8 میلیون دستگاه را شکست. اما اگر به دوره سه ماهه ژانویه تا مارس نسبت به سال قبل نگاه کنیم، وضعیت فروش آیفون خوشایند نیست. اندی هارگریوز، تحلیلگر Pacific Crest Securities، به تازگی برآورد خود را از درآمد اپل طی سه ماهه مورد بحث منتشر کرده است که در آن افت فروش آیفون فراتر از انتظار می‌باشد.

این کاهش فروش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته باید کوتاه مدت باشد. در سه ماه آینده با وجود معرفی و عرضه آیفون SE، شرایط تغییر خواهد کرد. سه ماهه بعد از آن نیز با عرضه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باید شرایط بهتر شود و این یک فرصت عالی برای جبران افت فروش سه ماهه فعلی می‌باشد.

اپل قشر عظیمی از خریداران بالقوه را دارد که با عرضه آیفون 4 اینچی آن‌ها را به خرید تشویق می‌کند. 60 درصد از صاحبان آیفون با عرضه آیفون 6 از صفحه نمایش‌های بزرگتر استقبال نکردند. اگر آن‌ها یک صفحه نمایش بزرگ را نمی‌خواهند، شاید یک آیفون 4 اینچی با سخت افزار به روز بتواند بهترین گزینه باشد.