از بین رفتن امکان نصب ویندوز ۷ به واسطه‌ی بوت کمپ در مک‌بوک‌های جدید

همانطور که مطلع هستید اپل اخیراً خط تولید مک‌بوک ایر ۱۱ و ۱۳ اینچی را به همراه خط تولید مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی به روز کرده و آن‌ها را مجهز به جدیدترین نسل از پردازنده‌های شرکت اینتل کرده است. اگر چه طبق بررسی‌ها و نتایج حاصل از بنچمارک‌ها در کل می‌توان گفت این اقدام اپل عملکرد لپ‌تاپ‌های مذکور را بهبود داده است، اما شاید این سری از لپ‌تاپ‌ها برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال نصب‌کردن ویندوز ۷ بر روی کامپیوتر مکشان به شیوه‌ی بوت کمپ هستند خوشایند نباشد.

 

بوت کمپ یکی از نرم‌افزارهایی است که اپل به طور پیش‌فرض آن را داخل سیستم عامل OS X تعبیه کرده تا کاربران به کمک آن سیستم عامل ویندوز را به سادگی بر روی کامپیوتر مکشان نصب کنند. حال اینطور که در اسناد به روزشده‌ی جدید بوت کمپ آمده است، بر روی مک‌بوک‌های جدید پشتیبانی از ویندوز ۷ در بوت کمپ به عمل نخواهد آمد. یعنی آن دسته از کاربرانی که مک‌بوک‌های جدید را خریداری کنند، حداقل نسخه‌ی ویندوز که قادر به نصب آن خواهند بود ویندوز ۸ هست.

 

شایان ذکر است که اپل پشتیبانی از ویندوز ۷ در بوت کمپ را بر روی کامپیوترهای مک پرو نیز از سال ۲۰۱۳ قطع کرده است. بنابراین می‌توان گفت که مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایرهای تولیدشده در سال ۲۰۱۴ آخرین کامپیوترهای مکی خواهند بود که در آن‌ها پشتیبانی رسمی از ویندوز ۷ در نرم‌افزار بوت کمپ به عمل می‌آید. در صورتی که به دنبال خرید مک‌بوک هستید و در انتخاب بین مدل‌های سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تردید دارید، شاید همین موضوع خود  به یکی از پارامترهای تعیین کننده بدل شود.

 

البته توجه داشته باشید که این تفاسیر بدان معنا نیست که بر روی این کامپیوترها به هیچ وجه قادر به استفاده از ویندوز ۷ نخواهید بود. نرم‌افزارهای قدرتمندی نظیر Parallel و  VMWare Fusion وجود دارند که به شما امکان اجرای مجازی و بهینه‌ی سیستم عامل ویندوز در بستر OS X را می‌دهند، حتی در مک‌بوک‌های جدید.