سیر تکامل تکنولوژی، اجرای ویندوز 1.0 بر روی آیپد ایر 2

در گذشته اجرای ویندوز 98 و بازی Fallout 2 بر روی آیپد ایر 2 صورت گرفته بود. حال Jules از گروه Hacking Jules موفق به اجرای ویندوز 1.0 بروی آیپد ایر 2 شده است.

اولین نسخه مستقل ویندوز مایکروسافت که در سال 1985 منتشر شد. این نسخه از ویندوز را بیشتر می‌توان یک واسط تعاملی گرافیک برای DOS دانست. در آن سال‌ها برای اجرای ویندوز بر روی یک PC، کامپیوتری به اندازه یک یخچال کوچک نیاز بود، و در کنار آن صبر و شکیبایی بیش از حد! حال آیپد ایر 2 که از یک مداد هم نازکتر است بدون اینکه به منبع برقی وصل شود تا 10 ساعت می‌تواند کار کند.

اجرای ویندوز 1.0 بر روی آیپد ایر 2 هیچ بهبود عملکردی را برای این دستگاه به ارمغان نمی‌آورد، اما جنبه سرگرمی آن و مقایسه دستگاهی که این ویندوز را در گذشته آن هم با مشکلات و کندی‌های فراوان اجرا میکرد با دستگاه کنونی جذاب است.

لازم به ذکر است که Jules سیستم عامل iOS را با ویندوز 1.0 جایگزین نکرده است. او با استفاده از DOSPAD موفق به شبیه سازی و اجرای ویندوز 1.0 بر روی این تبلت شده است.

Jules هیچگونه اطلاعاتی را در این رابطه منتشر نکرده است و روند کار مشخص نیست. به هر حال اجرای سیستم عامل 2 دهه قبل بر روی یک آیپد به غیر از جذابیت برای علاقمندان این زمینه، سود دیگر ندارد.

می‌توانید ویدیو اجرای این ویندوز را در پایین مشاهده کنید.