آیفون 8 در دو سایز 5 و 5.8 اینچی بدون حاشیه در پنل جلویی عرضه می‌شود

اخیرا گمانه زنی‌های بسیاری برای آیفون سال آینده _آیفون 8_ شده که این توجه عمدتاً به این علت است که سال آینده دهمین سالگرد عرضه آیفون می‌باشد. در شایعات قبلی به شیشه‌ای بودن این دستگاه و بزرگتر شدن صفحه نمایش با کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش در پنل جلویی اشاره شده بود. شایعه صفحه نمایش بدون حاشیه برای گلکسی S8 نیز مطرح شده که طبق آن شایعه نسبت صفحه نمایش به دستگاه 90% می‌گردد.

مینگ-چی کو چندی پیش در تحلیل خود برای آیفون 8 و یا هر چیزی که آیفون سال 2017 نام دارد، به صفحه نمایش 5.8 اینچی AMOLED نسخه پلاس اشاره کرده بود. حال تحلیلگران بارکلیز به تازگی یادداشتی را پس از یک سفر پژوهشی به آسیا به منظور بررسی تامین کنندگان اپل، منتشر کرده که تایید کننده بزرگتر شدن صفحه نمایش آیفون 8 است.

طراحی آیفون 8 صد در صد قطعی نشده است اما ما معتقدیم که طراحی مستقیما به سمت کمتر کردن حاشیه صفحه نمایش و امتداد صفحه نمایش خمیده به لبه‌های پنل پیش می‎رود. آیفون 8 با صفحه نمایش 5 اینچی و آیفون 8 پلاس با صفحه نمایش 5.8 اینچی عرضه می‌شود.

البته اینکه صفحه نمایش 5.8 اینچی در قاب فعلی گنجانده می‌شود کمی خنده دار به نظر می‌رسد، از سوی دیگر گفته می‌شود تنها نسخه پلاس از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کند و آیفون 8 با صفحه نمایش 5 اینچی از LCD بهره می‌برد. به هر حال چیزی که برای آیفون بعدی بسیار محتمل به نظر می‌رسد، طراحی انقلابی این دستگاه است که شاید تغییر سایز صفحه نمایش یکی از فاکتورهای تغییر یافته باشد.