آیفون 8 با استاندارد IP68 عرضه می‌شود

یکی از ویژگی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مقاوت این دو دستگاه در برابر آب و گرد و غبار است. ویژگی که بسیاری از کاربران توقع داشتند در پرچمداران اپل مشاهده کنند و سرانجام در شهریور ماه سال جاری اپل از سری آیفون 7 با استاندارد IP67 رونمایی نمود.

اینکه سری آیفون 7 توانسته استاندارد IP67 را در گام اول اپل در این راه به دست بیاورد، نکته‌ای مثبت است اما این کمپانی هنوز هم از بهترین استاندارد گوشی‌های هوشمند برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، یک گام عقب است. هرالد کره اخیراً طی گزارشی ادعا نموده که آیفون 8 با استاندارد IP68 روانه بازار می‌گردد.

طبق گزارش هرالد، یک منبع آگاه این خبر را به آن‌ها رسانده و خواسته که نام وی فاش نشود و همچنین گفته شده این بخشی از آپدیت آیفون، به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آن است.

اما این IP67 و IP68 چه تفاوتی با هم دارند؟ عدد اول که همان 6 باشد برای مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار است و عدد بعدی مربوط به مقاومت در برابر آب می‌باشد. گلکسی S7 سامسونگ دارای استاندارد IP68 می‌باشد که می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری مقاومت نماید. آیفون 7 با استاندارد IP67 به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری دوام می‌آورد. طبق گزارشات گفته می‌شود گلکسی S8 نیز دارای همین استاندارد IP68 خواهد بود.