آیفون 7 با تراشه A10 با 3 گیگابایت رم، آیفون 4 اینچی با تراشه A9

تحلیلگر KGI، مینگ-چی کو در یادداشتی که امروز منتشر کرده است، انتظارت خود را با توجه به شایعات و منابع مختلف از گوشی‌های هوشمند اپل که در سال 2016 معرفی می‌شوند، به اشتراک گذاشته است.

این تحلیلگر معتقد است که در حال حاضر اپل بر روی یک آیفون با صفحه نمایش 4 اینچی که نسخه بازسازی شده و ارتقا داده شده آیفون 5s است، می‌باشد. او به این نکته اشاره می‌کند که آیفون 5s بسیار موفق‌تر از آیفون 5c ظاهرا شد، با این وجود اپل شانس بیشتری با قمار بر روی این نسخه خواهد داشت. آیفون 5s، با یک اسکلت فلزی، چیپ A9 به روزرسانی خواهد شد و در نیمه اول سال 2016 معرفی می‌گردد، همچنین این دستگاه از فناوری 3D touch به علت پایین نگه داشتن قیمت بهره نخواهد برد. در ضمن او این توقع را دارد که با علاقه کاربران به صفحه نمایش 4 اینچی، اپل فروش خوبی از این دستگاه می‌کند.

برای آیفون 7، کو انتظار دارد که در سه ماهه سوم 2016 معرفی شود. این گوشی با یک تراشه سریع و قدرتمندتر با نام A10 همراه است. اپل بین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در مقدار رم تفاوتی قائل خواهد شد. آیفون 7 با 2 گیگابایت رم و آیفون 7 پلاس با 3 گیگ رم عرضه خواهد شد، همچنین آیفون 7 پلاس دارای وضوح صفحه نمایش بالاتری خواهد بود. این مقدار رم پایین‌تر زیاد احساس نخواهد شد و شاید تنها موردی که بارز باشد وضوح صفحه نمایش است. این دستگاه‌ها با صفحه نمایش‌های 4.7 و 5.5 اینچی عرضه خواهند شد.

در آخر وی به این نکته اشاره می‌کند که TSMC تمامی تراشه‌های A9 و A10 را خواهد ساخت، که البته با توجه به مشکلات که پیرامون ساخت تراشه توسط دو کمپانی برای نسل آخر آیفون به پیش آمده بود، بعید به نظر می‌رسد اپل اشتباه دفعه قبل را تکرار کند. اپل با کمپانی Foxconn برای ساخت آیفون 4 اینچی که نسخه ارتقا داده شده آیفون 5s می‌باشد، همکاری خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیا طرح ارتقا آیفون 5s طرحی موفق خواهد بود؟ این طرح به فروش نسل بعدی آیفون یعنی آیفون 7 و برادر بزرگتر آن 7 پلاس ضربه خواهد زد؟