آپدیت ۰.۴ پکیج جیلبریک پانگو منتشر شد؛ رفع مشکل کرش اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های ۳۲ بیتی

تیم پانگو ساعاتی پیش آپدیت ۰.۴ بسته‌ی جیلبریک آی‌اواس ۸.۰ و ۸.۱ را به طور عمومی منتشر کرد. این بسته که هم اکنون با مراجعه به سیدیا قابل دانلود و نصب است مشکلات مختلفی که دستگاه‌های ۳۲ بیتی در اجرای برخی اپلیکیشن‌ها به آن‌ها دچار می‌شدند را رفع کرده و باگ کرش آن‌ها را برطرف می‌کند. عمده شکایت کاربران در زمینه‌ی کرش از اپلیکیشن سافاری بود.

در توضیحات این پکیج از زبان تیم پانگو آمده است:

نسخه‌ی ۰.۴ این پکیج مشکلی را که در دستگاه‌های ۳۲ بیتی (آیپاد ۵، آیفون ۴s / ۵، آیپد ۲ / ۳ / ۴ و آیپد مینی یک) منجر به کرش‌کردن اپلیکیشن‌ها به هنگام استفاده (بخصوص اپلیکیشن سافاری) می‌شد را رفع می‌کند.

در ادامه‌ی توضیحات این بسته آمده است که در صورتی که پس از جیلبریک‌کردن دستگاه خود اقدام به ریستورکردن بکاپ آیتونزتان کرده‌اید، نیاز است که سیدیا را یک بار Reinstall کنید. برای این کار:

– پس از ریستورکردن بکاپ به برگه‌ی Installed اپلیکیشن سیدیا بروید.
– Cydia Installer را پیدا کرده و بر روی آن تپ کنید.
– در صفحه‌ی توضیحات پکیج بر روی Modify در گوشه‌ی صفحه تپ کنید و گزینه‌ی Reinstall را انتخاب کنید.

پس از این کار دستگاهتان را ریستارت کنید و مطمئن شوید که حتی در صورت فعال‌بودن رمز عبور بر روی دستگاهتان، هیچ مشکلی در بوت‌شدن وجود ندارد.

برای نصب‌کردن آپدیت جدید پکیج جیلبریک پانگو، اپلیکیشن سیدیا را باز کرده و منتظر ریفرش‌شدن لیست پکیج‌های سورس‌ها بمانید. پس از تکمیل‌شدن ریفرش گزینه‌ی Pangu iOS 8-iOS 8.1 Untether را در برگه‌ی Changes مشاهد خواهید کرد. بر روی آن تپ کنید و در پنجره‌ی توضیحات Modify را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه‌ی Upgrade عملیات آپدیت شروع می‌شود.

چند روز پیش آپدیت ۰.۳ پکیج جیلبریک هم توسط تیم پانگو منتشر شد. این آپدیت قرار بود مشکل گرم‌شدن و مصرف مازاد باطری بر روی دستگاه‌های ۳۲ بیتی را حل کند، اما متأسفانه نصب آن موجب قرارگیری دستگاه‌هایی در بوت‌لوپ می‌شد که اطلاعات آن‌ها از بکاپ آیتونز ریستور شده است. بخاطر همین مشکل Saurik آپدیت ۰.۳ را به سرعت از دسترس خارج کرد.

در صورتی که اقدام به نصب این آپدیت کردید، نظرات خود از نتایج استفاده از آن را بیان کنید تا راهنمای سایر کاربران نیز باشد.