آموزش بازپس‌دادن خریدهای درون‌اپی انجام شده با اپل آی‌دی

اگر پست صبح که مربوط به تغییرات رخ‌داده در اپلیکیشن اپ‌استور آی‌اواس ۷.۱.۱ بود را خوانده باشید به خاطر دارید که اشاره کردیم اپل امکانی برای استرداد خریدهای درون‌اپی انجام‌شده‌ی اتفاقی در نظر گرفته است که می‌توانید در مواقع نیاز اقدام به بازپس‌گیری آن‌ها بکنید. اشاره به این مطلب بهانه‌ای شد برای نوشتن این مطلب که این کار چگونه ممکن است و از چه طریق می‌توانیم خریدهایمان را پس بگیریم؟

این کار به سادگی و حتی بدون نیاز به بلند شدن از پشت کامپیوترتان انجام‌پذیر است. اپل زمانی که این امکان را فعال کرد ایمیلی حول این موضوع که این کار را چگونه باید انجام داد به کاربران خود ارسال کرده بود. اما در صورتی که این ایمیل را ندارید و یا به دنبال توضیحات واضحی در این مورد هستید ادامه پست را پی بگیرید.

قدم یک: یافتن کد خرید

برای ثبت درخواستتان نیاز به اطلاعاتی در فاکتور خریدتان دارید که به دست آوردن آن‌ها را به دو روش شرح می‌دهیم:

از طریق ایمیل: فاکتور خرید پس از انجام هر خریدی طی یک ایمیل از سوی اپل به ایمیل اپل آی‌دی‌ای که با آن خرید را انجام داده‌اید ارسال می‌شود. برای یافتن این ایمیل می‌توانید سرچ‌کردن عبارت iTunes Store را در بین ایمیل‌هایتان امتحان کنید. همچنین می‌توانید این ایمیل را از طریق آدرس فرستنده نیز بیاید. ایمیل‌های فاکتور خرید معمولاً با آدرس do_not_reply@itunes.com ارسال می‌شوند. با استفاده از این روش‌ها ایمیل مربوطه را بیابید. برای ثبت درخواستتان نیاز به دانستن Order ID فاکتورتان دارید که در گوشه‌ی سمت راست ایمیل نوشته می‌شود. این عبارت را کپی کنید:

iap-email-receipt2-100259777-large

از طریق فروشگاه آیتونز: اگر ایمیل فاکتور را پاک کرده‌اید و یا نمی‌توانید آن را پیدا کنید جای نگرانی نیست. شما می‌توانید به لیست تمامی خریدهای انجام‌گرفته از طریق آیتونز بر روی مک یا پی‌سی دست پیدا کنید.

برای این کار نرم‌افزار آیتونز را بر روی کامپیوتر خود باز کرده و به بخش iTunes Store بروید. سپس بر روی آدرس ایمیلتان در گوشه‌ی بالا و چپ صفحه کلیک کنید. در لیستی که باز می‌شود بر روی گزینه‌ی Account کلیک کنید. به دلایل امنیتی از شما خواسته می‌شود که پسورد اپل آی‌دیتان را وارد کنید و سپس صفحه‌ی Account برایتان نمایش داده می‌شود. به پایین اسکرول کنید تا به قسمت Purchase History برسید. بر روی لینک See All کلیک کنید تا لیست کامل خریدها نمایش داده شود.

iap-itunes-purchasehistory-100259772-large

اگرچه امکان جست‌وجو در لیست خرید وجود ندارد، ولی در عوض می‌توانید از طریق وارد کردن تاریخ سال و ماه به خریدهای آن زمان دست پیدا کنید. هر ورودی در این قسمت شامل تاریخ خرید، کد خرید، عنوان خریداری‌شده و قیمت آن است. برای باز پس گرفتن یک خرید تنها نیاز به order number آن خواهید داشت. دقت کنید که در صورتی که کد خرید به طور کامل نشان داده نمی‌شود فضای کافی به این ستون اختصاص دهید و سپس کد خرید را به طور کامل کپی کنید.

iap-itunes-allpurchases-100259775-large

قدم دو: ثبت درخواست

حال که کد خرید را به دست آورده‌اید باید درخواستی مبنی بر استرداد آن به اپل ارسال کنید. برای این کار ابتدا به این آدرس بروید تا فرمی که اپل برای این کار تعبیه کرده است را پر کنید. پس از باز کردن لینک فوق بر روی گزینه‌ی Email کلیک کنید تا فرم مذکور نمایش داده شود. در این قسمت مشخصات مختلفی از شما خواسته می‌شود که Order Number نیز یکی از آن‌هاست. اطلاعات مورد نیاز را در فیلدهای مخصوص به خود وارد کنید. توجه کنید که اگر قصد بازپس‌دادن چندین خرید را دارید باید این کار را برای یک از آن‌ها به طور مجزا انجام دهید.

iap-refund-form-100259774-medium

در قسمت details عبارت Refund for In-App Purchases made by a minor را بنویسید و درخواستتان را با کلیک بر روی Submit ثبت کنید. اپل پاسخ درخواست استردادتان را (امیدواریم به زودی) برایتان ارسال خواهد کرد.