آمار جالب فروش اسمارت فون ها در سه ماهه ی اول سال 2014

همانطور که میدانید کمپانی اپل در حال کار بر روی دو مدل جدید آیفون با صفحه نمایش های 4.7 اینچ و 5.5 اینچی است و به زودی شرکت اپل به تولید کنندگان دیوایس های با صفحه نمایش بزرگ خواهد پیوست.

طبق آمار هایی که شرکت Canalys منتشر کرده است میزان فروش اسمارت فون هایی با صفحه نمایش 5 اینچ و بزرگتر در جهان 90 میلیون دستگاه بوده است که یک سوم کل فروش اسمارت فون های جهان را تشکیل می دهد. همچنین آمار فروش دیوایس هایی با صفحه نمایش 5 اینچ و بزرگتر سالانه به افزایش چشمگیر 369% مواجه شده است که نشان از استقبال کاربران از گوشی های تلفن هوشمند با صفحه های بزرگ است.

البته بیشتر این استقبال از دیوایس هایی با صفحه نمایش بین 5 تا 5.5 اینچ بوده است و تنها 12% سهم فروش برای اسمارت فون هایی با صفحه نمایش بزرگتر از 5.5 اینچ است. همچنین سهم دیوایس های با صفحه نمایش بزرگ در بازار چین و آسیا به ترتیب 39% و 43% از کل سهم فروش است که به مراتب بیشتر از سهم این محصولات در بازار جهانی است

مطمئناً جای خالی کمپانی اپل و آیفون این شرکت در سهام فروش اسمارت فون هایی با صفحه ی نمایش بزرگ احساس می شود. آیا به نظر شما اپل با معرفی آیفون 6 خواهد توانست در این شاخه ی بازار تغییر و تحولی ایجاد کند؟

نمودار توزیع سهم فروش اسمارت فون ها با توجه به سایز صفحه نمایش منتشر شده توسط شرکت Canalys را می توانید در پایین مشاهده کنید

canalysscreensize