آیفون 7 با دکمه هوم لمسی، ضد آب و گرد و غبار

در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های صاحب نام، پرچمدارن خود برای سال 2016 را معرفی کرده‌اند؛ گلکسی S7، الجی G5 و HTC 10 سه گوشی مهم هستند که در سال 2016 معرفی شده‎اند. هر سه دستگاه از جهاتی قابل تحسین بوده‌اند. طبیعتاً حالا بیش از پیش توجه‌ها به آیفون بعدی ساکنین کوپرتینو است، اما تحلیلگر صاحب نام اپلی، مینگ-چی کو معتقد است که این دستگاه دارای ویژگی‌های جذاب نخواهد بود و باعث افت فروش در سال 2016 خواهد شد. از سوی دیگر شایعه‌ای جدید منتشر شده که آیفون 7 به دکمه هوم لمسی مجهز خواهد شد و در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود.

طبق سایت چینی Storm، آیفون 7 با طراحی جدید و دکمه هوم لمسی که تغییرات زیادی کرده، روانه‌ی بازار می‌شود. در دکمه هوم این دستگاه از موتورهای باز خورد لمسی (haptic) استفاده می‌شود و ظاهراً این تغییر اپل بی‌شباهت به گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی نیست. همچنین در این گزارش ادعا شده که شاسی این دستگاه مشکی مات است و از خاکستری که در حال حاضر استفاده می‌شود تیره‌تر است و از این لحاظ بازگشتی به آیفون 5 خواهند داشت.

با زمانی که به کنفرانس معرفی آیفون 7 مانده است، شایعات با محتوای مختلفی منتشر می‌شوند که برخی بیش از سایرین معقول به نظر می‌رسند. یکی از مواردی که برای کاربران بیش از دکمه هوم و رنگ دستگاه مهم است، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار آیفون 7 است. قابلیتی که در پرچمداران رقبا دیده می‌شود و می‌تواند یک نقطه مثبت و قابل توجه برای نسل بعدی آیفون باشد و نگرانی تحلیلگران را تا حد زیادی برطرف کند.

شما منتظر چه قابلیتی در آیفون 7 هستید؟