آیفون 7 جذابیت‌های لازم برای فروش را ندارد

تحلیلگر KGI Securities، مینگ-چی کو به سراغ محصولی که بیش از همه‌ی تولیدات سال 2016 اپل اهمیت دارد، رفته است. آیفون بعدی انتظار می‌رود با نام آیفون 7 در شهریور ماه معرفی و روانه‌ی بازار گردد. کو معتقد است که این دستگاه شرایط بازی را تغییر نخواهد داد. او گفته که فروش آیفون در سال 2016 به لطف فروش ضعیف آیفون SE و آیفون 7 کاهش قابل توجهی خواهد داشت. کو دلیل فروش کم آیفون 7 را نبود نقاط جذاب برای خریدار پیش بینی می‌کند.

به طور معمول بعد از سری “S” یک مدل با تغییرات عمده عرضه می‌شود. با وجود اینکه آخرین آیفون سری S است، احتمالاً آیفون بعدی با شیشه‌ی زیادی در طراحی همانند آیفون 4/4s همراه خواهد بود. اما کو معتقد است که این تغییر نمی‌تواند مصرف کنندگان را به سوی خرید بکشد و پیش بینی می‌کند که فروش کلی آیفون در سال جاری میلادی به طور قابل توجهی کاهش داشته باشد.

در بهترین حالت کو می‌گوید که اپل 205 میلیون دستگاه فروش خواهد داشت که تقریباً 12 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد. بدترین حالت نیز فروش 190 میلیون دستگاه را رقم خواهد زد که 18 درصد افت خواهد داشت و حتی از 193 میلیون فروش سال 2014 نیز پایین‌تر است. به هر حال اپل تنها برند از 5 کمپانی برتر خواهد بود که کاهش فروش را نسبت به سال گذشته تجربه خواهد کرد.

kgi

اپل به تازگی آیفون SE را روانه‌ی بازار کرده است، هر چند که منتقدان این دستگاه را تحسین کردند، اما این دستگاه انتظار می‌رود که تنها 18 میلیون فروش داشته باشد و تقریباً یک دهم از کل فروش سال 2016 را تشکیل دهد.

با وجود اینکه حدوداً 5 ماه دیگر به معرفی آیفون بعدی زمان باقی است و زمان زیادی نیز تا پایان سال مانده، کمپانی اپل هنوز هم امکان تغییر روند را دارد. با نگاهی به جدول می‌توان دریافت که آینده خوبی برای دو قطب تولید گوشی‌های هوشمند، اپل و سامسونگ، انتظار نمی‌رود، شاید زمان آن رسیده که کمی سیاست‌های خود را تغییر دهند. مطمئناً قدرت گرفتن رقبا به سود مصرف کننده خواهد بود.

منبع: 9to5mac