ویدیویی تازه از پیشرفت ساخت مقر جدید فضایی اپل

همانطور که می‌دانید اپل در نزدیکی مقر فعلی خود، مقری جدید را در دست احداث دارد. قبلا نیز از پیشرفت این پروژه عظیم در اپل اپس تصاویری قرار داده شد. این سازه که از سفینه‌های فضایی الهام گرفته شده است در زمینی به مساحت بیش از 260 هزار متر مربع در حال ساخت است. ساخت این ساختمان از سال 2014 شروع شده و طبق اخبار قبلی اعلام شده تا سال 2016 یعنی سال آینده به اتمام می‌رسد، مثل تمام پروژه‌های ایران که دقیقا سر وقت تمام می‌شوند -_-

این طرح همان آرزوی استیو جابز فقید است. زمانی که کمپانی HP تصمیم به فروش زمین خود (که قسمتی اعظم از پروژه فعلی این سازه در آن است) گرفت، استیو آن جا و زمین‌های اطرافش را به صورت مخفیانه خرید و هنگامی که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد در مورد این سازه گفت:

می‌خواهم مقری نمادین از خودم باقی بگذارم که نماینده‌ی ارزش‌های شرکت برای نسل آتی باشد

این طرح با توجه به وسواس استیو جابز برای در حد کمال بودن هر چیز نهایی شده است و فاکتورهای مورد علاقه استیو هم همانند استفاده شیشه در سازه‌ قابل مشاهده است. استیو بارها طرح این بنا را تغییر داد و تا کوچکترین جزئیاتش، نظر خودش را در آن اعمال کرد.

ویدیویی که به تازگی توسط Duncan Sinfield  منتشر شده است با پهباد فیلم برداری شده و پیشرفت ساخت و ساز در سالن زیر زمینی کمپانی را نشان می‌دهد. این سالن احتمالا برای برگزاری سخنرانی‌ها و رونمایی از محصولات استفاده شود. این سالن در حدود 1000 صندلی گنجایش دارد. همینطور در ویدیو مشخص است که 4 طبقه از سازه اصلی ساخته شده است و احتمالا به زودی شیشه‌های منحنی در جایشان نصب خواهند شد.

می‌توانید این ویدیو را در زیر مشاهده و یا دانلود نمایید. این ویدیو با کیفیت 4K فیلمبرداری شده است که می‌توانید برای دیدن با کیفیت 4K به این لینک یوتیوب مراجعه کنید.