تماشا کنید: ویدیوی هوایی جدید از آخرین پیشرفت‌ها در ساخت مقر آینده اپل

یکی از کاربران سرویس یوتیوب با نام jmcminn چندی پیش ویدیوی هوایی جدیدی از محوطه‌ی ساخت مقر آینده‌ی شرکت اپل منتشر کرده است که آخرین پیشرفت‌های انجام‌شده در این محل را به وضوح نمایش می‌دهد. در تصاویر جدید به وضوح می‌توان دیوارهای ساخته‌شده‌ی جدید، محل‌های مشخص‌شده برای احداث ساختمان‌ها و فرم بیضی‌مانند کلی ساختمان را دید.

اپل پیاده‌روهای اطراف محل احداث را بسته است و از تعداد حفاظ امنیتی نیز برای مخفی نگه داشتن آن استفاده کرده است. اما این ویدیو به کمک یک درون DJI Phantom 2 و دوربین GoPro به طور هوایی تهیه شده است و به خوبی ابزار آلات ساخت مقر و وسیله‌های این کار که در نقاط مختلف محوطه قرار دارند را به تصویر کشیده است.

 این ویدیو را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

 

در تصاویری که پیش از این منتشر شده بود مراحل اولیه‌ی ساخت دیوارهای اطراف محوطه و گودال‌های حفرشده‌ای که گفته می‌شود قرار است تونل‌های زیرزمینی ساختمان باشند را دیده بودیم.  اپل در حال حاضر در فاز نخست ساخت Campus 2 است. زیربنای تقریبی چنین سازه‌ای ۲۶۰ هزار برآورد شده است که قرار است میزبان ساختمان اصلی با حالت گرد و پارکینگی در زیر آن با ظرفیت پارک ۲۴۰۰ خودرو باشد. در این محوطه تقریباً ۹ هزار متر مربع برای ساخت محوطه‌ی ورزشی و تقریباً ۱۱ هزار متر مربع نیز برای ساخت سالن کنفرانس اختصاص داده شده است. جدا از تمامی این ساخت و سازها، فضای کافی برای کاشت ۴۵۰۰ درخت در محوطه نیز در گرفته شده است.

 پیش‌بینی شده است که ساخت و توسعه‌ی فاز نخست این ساختمان تا سال ۲۰۱۶ به پایان برسد و پس از این مرحله فاز دوم توسعه با ساخت ۵۵ هزار مربع ساختمان بیشتر و یک پارکینگ اختصاصی دیگر در زیر آن آغاز خواهد شد.