آخرین شایعه آیفون 4 اینچی اپل؛ آیفون 5e با تراشه A8

در چند وقت گذشته خبرهای متنسب به آیفون 4 اینچی اپل زیاد منتشر شده است. یکی از مهمترین آن‌ها عرضه این دستگاه در ماه آوریل بود که از سوی چاینا موبایل، بزرگترین اپراتور دنیا مطرح شده بود. نام این آیفون در کنفرانس چاینا موبایل آیفون 7c درج شده بود. این نام گذاری بعید به نظر می‌رسد چون اپل قبل از عرضه پرچمدار جدید خود، یک دستگاه ضعیف‌تر با نامی شبیه آن عرضه نخواهد کرد!

نام‌های دیگری همانند آیفون 6c نیز مطرح شده است. گزارشی به تازگی از سوی چین رسیده است که نام این گوشی هوشمند 4 اینچی اپل، آیفون 5e خواهد بود. طبق این گزارش حرف E انتخاب شده اول کلمه enhanced به معنای ارتقا و یا بهبود یافته است. اخبار گذشته خبر از آیفونی با طراحی شبیه به آیفون 5c با یک پوشش فلزی می‌داد.

گزارش جدید برخی از اطلاعات قبلی منتشر شده را نقض می‌کند. به جای استفاده از تراشه A9 اپل از A8 در آیفون 5e استفاده خواهد نمود و دارای یک رم 1 گیگابایتی است.این دستگاه Apple Pay, NFC و VoLTE پشتیبانی می‌کند. آیفون 5e مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی خواهد بود و قیمتی معادل 500 دلار دارد.

آیفون 5e در کارخانه فاکسکان مونتاژ خواهد شد و در ماه مارس با ظرفیت‌های 16 و 64 گیگابایت راهی بازار می‌شود. این گزارش همچنین ذکر کرده است که اپل با ارائه این گوشی امیدی به تقویت Apple Pay نیز دارد.