اپل اپس از سال ۹۰ شروع به کار کرده و در راستای آموزش و اطلاع رسانی اپل به کاربران ایرانی خدمت رسانی کردیم
اکران مستند جنجالی Steve Jobs: The Man in the Machine آغاز شد
استیو جابز نبوغ خارق العادهای داشته است و علاوه بر هوش بالا، از خلاقیت و زمان شناسی خوبی برخوردار بوده است. اما او در زمینهی شخصیتی و رفتاری، ابعاد بسیار مرموز و ناشناختهای داشته است و همواره دو تفکر دربارهاش وجود دارد: دستهی اول معتقدند او برای پیشرفت تکنولوژی و کمک به بشریت و انسانیت فعالیت داشته و اخلاق حرفهای را نیز رعایت میکرده است. اما دستهی دوم معتقدند او برای اینکه به هدف خود برسد، اصول اخلاقی را زیر پا میگذاشته است و حتی ضربه خوردن نزدیک ترین افراد و همکارانش برای او اهمیتی نداشته است.
Alex Gibney از افراد حاضر در دستهی دوم است. مستند جنجالی Steve Jobs: The Man in the Machine به کارگردانی او به تازگی بر روی پردهی سینماهای آمریکا در نیویورک، سانفرانسیسکو و چند شهر دیگر رفته است. در این مستند تلاش او و همکارانش این بوده است که بخش تاریک زندگی استیو جابز را به تصویر بکشند و همانطور که از عنوان آن هم مشخص است، Gibney تلاش کرده استیو جابز را یک مرد نابغه اما با روابط اجتماعی و فردی نامناسب نشان دهد.
او شعار فیلم را در سه کلمهی “جسور، باهوش و خشن” خلاصه کرده است. این شعار در پوستر رسمی این مستند هم آمده است و بر بالای ژست مشهور استیو جابز نقش بسته است:
Gibney در مصاحبهای با Re/code بیان کرده است که: “در گذشته مستندهای بسیاری ساخته شده است که هرکدام سعی داشته اند استیو جابز را به صورت یک قدیس نشان دهند، اما من سعی کردهام با دیدی متفاوت به زندگی او نگاه کنم و امیدوارم مردم نیز بخش واقعی زندگی او را ببینند.”
البته این مستند جنجالی بعد از پخش، عکس العمل های متفاوتی را به خود دیده است و Eddy Cue مدیر بخش خدمات و سرویس های اینترنتی اپل که رابطهی نزدیکی نیز با استیو جابز داشته است، در توییت زیر نوشته است که از تماشای مستند Steve Jobs: The Man in the Machine بسیار ناامید شده است و این مستند یک چهرهی نادرست و پلید از استیو جابز نشان میدهد؛ درصورتی که استیو جابزی که او میشناخته است، چنین فردی نبوده است:
Very disappointed in SJ:Man in the Machine. An inaccurate and mean-spirited view of my friend. It’s not a reflection of the Steve I knew.
— Eddy Cue (@cue) March 16, 2015
این مستند که با مشارکت CNN Films ساخته شده است، توسط Magnolia Pictures عرضه شده و از طریق iTunes (با قیمت 4.99 دلار), VUDU ، Xbox Video و The PlayStation Store به صورت آنلاین قابل مشاهده است.