Kantar Worldpanel : رقابت اپل و سامسونگ تمام شده است

طبق گزارش جدید شرکتی تحقیقاتی  Kantar Worldpanel، دوران رقابت اپل و سامسونگ به پایان رسیده است و حالا تولید کنندگان دیگر نیز تعیین کننده هستند.

برای سه ماهه پایان یافته در می 2016، سامسونگ 36 درصد از بازار فروش گوشی‌های هوشمند ایالات متحده را در اختیار داشته است و این رقم برای اپل در مقابل 29 درصد بوده است! اگر بخواهیم پرچمداران را نیز مقایسه کنیم فروش گلکسی اس 7/اس 7 اج نسبت به آیفون 6s/6s پلاس 1.4 درصد (16 در مقابل 14.6) بیشتر بوده است. درست است که پرچمدار سامسونگ پس از سری آیفون 6s معرفی شد اما گوشی‌های آیفون معمولاً در صدر بازار ایالات متحده آمریکا قرار داشته‎‌اند.

اکثر خریداران گلکسی S7 و آیفون 6s کسانی بوده‌اند که با این دستگاه‌ها آشنایی داشته‌اند. تنها 5 درصد از خریداران سری گلکسی S7 در گذشته آیفون داشته‌اند. 14 درصد از خریداران آیفون 6s نیز از سا‌مسونگ به سمت اپل آمده‌اند. 88 درصد از صاحبان آیفون و 86 درصد از کاربران سامسونگ می‌گویند که آن‌ها قصد دارند در آینده نیز از برند فعلی خود خرید کنند.

اپل و سامسونگ بازار ایالات متحده و انگلستان را در تسخیر خود دارند اما در بازارهای دیگر این ماجرا به طور کلی فرق می‌کند. 2 سال پیش کمپانی سامسونگ با در اختیار داشتن 34 درصد از بازار چین، که بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، پیشرو بود اما در حال حاضر تنها 9 درصد سهم دارد! پس از سال 2014 شیائومی شرایط خوبی پیدا کرد و پس از آن در سال جدید چینی اپل و آیفون 6 موفق عمل کردند. بعد نیز اپل و هوآوی جز پرفروش‌ترین‌ها بودند و سامسونگ فروش خوبی را تجربه نکرد.

Kamtar می‌گوید که رقابت سا‌مسونگ و اپل با وجود تولید کننده‌های دیگر تمام شده است. هوآوی گفته که در سال 2021 از سا‌مسونگ و اپل پیشی خواهد گرفت. سا‌مسونگ و اپل باید نگران رقابت با رقبایی همچون هوآوی و گوگل که شایعه شده بر روی گوشی اندرویدی خود کار می‌کند، باشند.